-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elég sok gond van Nvidián is, crashel a játék
Nem a Vram miatt mert pl egy 3060 Ti-n frankón fut DLSS sel míg egy 3080 meg elszáll.
Redditen már vannak posztok szépszámmal. Szóval messze nem lett tökéletes PC port ez sem.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az a GeForce-ok problémája, hogy nincs rájuk optimalizálva... A gond ott van, hogy az NV-nek a driverének igen nagy lesz a többletterhelése, amikor elkezdenek ezek a DirectStorage dolgok működni, és sok-sok maggal több processzorterhelést fejtenek ki, mint az AMD driverei, mert a bekötés nem valós pure bindless, hanem CPU-val emulált formájú. Az AMD a bekötéshez nem használ CPU-magokat, mert azok nélkül is működik a hardver a skalár feldolgozó miatt, így minden CPU-idő, amit az NV driver ezzel tölt, teljesen felszabadul. AMD-nél ez a többletterhelés nem létezik, aminek nyilván nagy jelentősége van a minimum sebességre nézve.
Ezt régen is lehetett látni a HUB tesztjeiben, csak most azért látszik GPU-limites környezetben is, mert a DirectStorage terhelése jóval meghaladja a korábbi lehetőségeket, így a korábban érzékelhető többletterhelés az NV driveréből már nem csak CPU-limites, hanem GPU-limites beállításokkal is érződik, amikor sok a streaming.
Egyszerűen arra a működési modellre, amit a DirectStorage használ lényegesen hatékonyabb az AMD szoftverkörnyezete, mert sokkal kevesebb CPU-mag lekötésével megoldja ugyanazt a munkát. Ez a különbség egyébként el is tüntethető, ha a GeForce-ok mellé elkezdenek Threadrippereket használni, mert ott rendelkezésre áll az a plusz 10-20 mag, amivel a driver bekötésének emulációja kényelmesen megoldható úgy, hogy közben ne akadályozza maga a driver többletterhelése a többi magon futó játékot. Ez mondjuk egy 8-12-16 magos Ryzenen nem áll rendelkezésre. Nincs elég szabad mag.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a HAGS-nek nincs semmi értelme, amíg a Windows nem támogatja a GPU multitaszkot. A Microsoft egy nagyobb projekten dogozik, és ennek az építőkockáit apránként rakja le. A projekt célja, hogy a GPU ne a CPU szolgája legyen, de maga a Windows kernel még nincs úgy átalakítva, hogy ez működjön is. Hasonló Linux kernel már van, de az sem működik még tökéletesen. Ez olyan 3-4 éves történet még. Talán a Windows 12-ben lesz valami előzetes belőle. Viszont ahhoz, hogy legyen belőle valami, előbb meg kell neki ágyazni, és a HAGS pont ezt teszi, csak GPU multitaszk nélkül hasztalan funkció, mert a multitaszk miatt lenne hasznos maga a GPU-s ütemezés.
[link] - erről írtunk is régebben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Az NVIDIA látta, hogy van az AMD-nek Infinity Cache-se, ezért rácsapott a kártyájára egy nagyobb L2 cache-t és már be is fogta az AMD-t
Ha az AMD lép, az NVIDIA pikk-pakk ott terem, ráadásul könnyedén, mert nem is kellett megváltoztatnia a cache hierarchiát.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
> Az a baj, hogy az AMD az alsó és közép kategóriában akar versenyezni,
inkább az AI-ban akar versenyezni az AMD.
az MI300 versenytárs az nVidia H100 ~ $35.000 - $45.000 -ért kapható.
és nem csak egy kell belőle ..
és ha jól értem,
MI300 -ból már több pénz vár az AMD mint EPYC-ből.Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
veterán
Rick bacsi mondta, AMD EVP egy adott interju soran:
Es ugyan van 500-600W 4090 BIOS, de a legtobb 450W, jatek alatt pedig ennel is kevesebbet fogyaszt (TPU atlaga 420W), az UV potencial pedig remek. (itteni topikbol egy pelda)
"87% powerlimit, +120mhz, igy 3030, 3045 mhz ingame, 360w korul megall god of war kozben 4k 117 fps mellett."
Szoval cseppet sem ertem Rick bacsi hebegeset a 600W-rol. -
hahakocka
senior tag
7600 as nem igazi RDNA 3 kártya nem chipletes egy csomó dolog kiherélt benne kb egy 6670xt.
7900xt-7900xtx meg most majd az új karik (7700-7800) azok amik igazán számítanak szerintem RDNA3 kapcsán. Ott pedig 30W difi van meg, sokkal több ram (+8gb), olcsóbb ár, jó sokféle jó hűtés, jobb raszter, és 20% al rosszabb RT. 4090 től vannak igazán lemaradva de az akkora fizikailag túlzással mint Paks és fogyasztás sokszor 500W, dupla ár s így hoz 30-40% ot + nem egy kateg.
Ha bukó lesz a 7700-7800 azt viszont megfogják érezni Lisáék.[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
senior tag
Gondolom emlèkeztek a Rx 480 vs Rx 580 esetre is. De lehetne mèg sok más âtnevezèses esetet mondani. A marketingben lehet az lesz oda is van írva se valójàban kb egy àtnevezès a az addig kiadott Rdna3 újdonsàgok jó rèsze se jellemzi ki van spóroltatva. Le van butítva ahogy HSM is írta.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Es persze ar/ertek elorelepes nem lesz megitn az uj kartyakkal se. Ez a 6950XT-t "valtja" (meg ha nem is kaphato kulon) a kb ara alapjan. Az 7800XT pedig majd 6800XT teljesitmeny lesz aktualis 6800XT aron vagy inkabb picivel tobb (549-559EUR) es az AMD termeszetesen az 529EUR-os 4060Ti 16GB-hez fogja hasonlitani es nem az 589EUR-ert is kaphato 4070-hez mert az mar nem nezne ki olyan jol
A 12GB-os 7700 akarmit pedig az AMD szerintem inkabb ugy fogja beloni hogy az aktualis 6750XT ara felett legyen picivel (429-449EUR) es ugyanazt a teljesitmenyt hozza. Igy amig teljesen ki nem fogynak addig meg mindig a 339-349EUR-ert kaphato 6700XT lesz a tuti kartya abban a kategoriaban az AMD-tol.
#62323 tuctuc
Az okok lenyegtelenel a vasarlonak, a lenyeg az hogy semmi ar/ertek elorelepes nincs se ezzel se az aljovendo 7700/7800 kartyakkal. Van jobb RT (mar ahol van) es valamivel alacsonyabb fogyasztas, de egy adott teljesitmeny szintet ugyanazon az aron kapod meg mint a piacon levo elozo gen termekekkel.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Alogonomus
őstag
"semmiféle számottevő teljesítmény hátrányban nem lesz"
Azért ebben a valószínűleg 2025-ig tartó generációban mind a fejlettebb ray tracing tekintetében, mind az AV1 kódolást nézve, de alighanem az FSR3 algoritmushoz is jobb választás lehet egy Navi 32-es kártya, ha raszteres perf/$ tekintetében nem lesz sokkal drágább a Navi 21-es elődjéhez képest. A kedvezőbb fogyasztás már csak hab a tortán.
-
Alogonomus
őstag
A 7600 valóban gyengére sikerült, de komoly 7900 GRE tesztet még nem láttam.
A Computerbase tesztje is kicsit furcsa "AVG-FPS" értékeket tartalmaz (7900XT@1080p 87,9fps), de még azokat nézve is minden felbontás esetén javul a GRE helyzete a 6950XT/6800XT/6800XT eredményeihez képest a bekapcsolt RT esetén mért eredményeket is az átlagba kalkulálva.
Elvileg HUB Steve beszerzett egy példányt, és beígért egy tesztet. Na ott valószínűleg előkerül majd az RT teljesítmény is, és egyértelműen kiderül, hogy hány százalékot veszít a 7900 GRE az RT bekapcsolásával. A 7900 XT és XTX határozottan jobban viseli az RT bekapcsolását, mint a Navi 21-es kártyák. -
HSM
félisten
Egyébként elnézve az XT és XTX viszonyát, nem lep meg, hogy fájdalmas az L3 méretcsökkenése és a busz keskenyedése, ráadásul együtt.... Nagyobb felbontásokban pl. jobban lemaradt már az XT is az XTX-től, főleg 1440P és 4K viszonyában jól kivehető volt. A Navi21 pedig hiába kicsit bénább konstrukció, 128MB L3 áll szemben 64MB-al, azért az sokat besegíthet... Látszik is néhány játékban, hogy RT nélkül gyorsabb is a 6950XT, míg RT-ben kb. egál. A 7800 miatt én is aggódom kicsit, a várható órajeleken nem fog túl szépen mutatni, kb, olyan erősnek kellett volna lennie, mint most a GRE, de még ez sem túl meggyőző 80 CU-val, el lehet képzelni mit fog tudni majd a 7800-as 60-al.....
-
HSM
félisten
Én még jó drágán vettem a 6800XT-t, amikor még hiány volt, így annyira nem vidít fel, hogy milyen olcsó lett a használtpiacon...
Én szívesen fejleszteném 7900XT-re a jobb RT miatt, de a jelenlegi árakon ez nem lenne túl racionális fejlesztés. A jobb ár/teljesítmény mutatóhoz pedig komolyabb generációs előrelépések kellenének. -
Alogonomus
őstag
Hát sajnos a mai HUB tesztben nem szerepeltek külön az RT nélküli eredmények és az RT-s eredmények, így nem derült ki, hogy a HUB méréseiben mennyit "ártott" az RT a 7900 XT, és mennyit a 7900 GRE eredményeinek. Összesített QHD és UHD eredményekben viszont minimálisan még csökkent is a GRE százalékos lemaradása az UHD-ra fellépéssel.
-
Alogonomus
őstag
Hát az "ugyanolyan eredményekkel" is erős túlzás, ha végignézed a számokat.
Megint beütött a ComputerBase-effektus, és sok esetben jelentősen alacsonyabb értékeket közöltek ugyanazon játék kapcsán. Sőt RE4 és HL kapcsán az RT nélküli eredményük is alacsonyabb lett, mint a HUB magasabbra húzott grafikás eredményei.
Egyedül a LoU 4k eredményekben voltak a ComputerBase számai magasabbak, míg a PT:Requiem 2k eredményeiben voltak azonosak a két teszt eredményei.
Az stimmel, hogy nagyjából a 6800 XT szintjén van a 7900 GRE mind a két tesztelőnél.
-
Ez lett az AMD- RTX 4080 12GB kártyája
Amúgy ahhoz amit írtál feljebb, kijött egy érdekes teszt :
[Is RDNA3 Better? Comparison with RDNA2 at Same Clock Speeds.][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
"Ez már most megvalósult"
Sajnos nem.A GRE jóval szerényebb fogyasztási limitre van korlátozva. Engem azonos órajel érdekelne, olyan magas limittel, ami nem zavar be. Tehát mondjuk mindkét kártya fix 1.8Ghz-en, kitolt limittel. Odafigyelve, hogy a Navi31-ben külön van a frontend és shader órajel, az elődökben még nincs.
Pl. CB tesztben említik az órajelet, ez azért nem mindegy:
Cyberpunk 2077 + RT: GRE: 2.091 MHz, 6950XT: 2.363 MHz
Vagy van durvább is:
CoD: Modern Warfare: GRE: 2.028 MHz, 6950XT: 2.418 MHz
Akár 20%-al magasabb órajelnél nehéz C2C összehasonlításról beszélni, és számomra az sem derült ki, a GRE-nél ez melyik órajel, és mennyi volt a másik."tehát ugyanaz látszik kirajzolódni, mint az RX7600 kontra 6600XT tesztben, regiszter ide vagy oda."
Végülis csak nagyságrendileg 20%-al jár alacsonyabb órajelen a hasonló eredményhez.
Ez minden, csak nem hiteles C2C összehasonlítás az architektúrák között.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Írja a hivatalos specifikációknál is a CB teszt, a GRE "game órajele" 1880Mhz, míg a 6950XT-é 2100Mhz. A TBP is árulkodó, a GRE-é mindössze 260W, míg a 6950XT-é 335W. Látszik ezekből is, hogy egy erősebb terhelés esetén a GRE hamarabb fog erős fogyasztási limitbe, így alacsonyabb órajelbe futni. Azért is írtam, hogy kb. fix 1.8Ghz körül lehetne az az órajel, amit biztosan fixen megfutna mindkét kártya a limitjein belül a terhelési csúcsok idejére is.
#62356 b. : No offense, de pl. az up to +50% perf/watt a Navi31 bemutatón hangzott el, és szvsz a Navi31-ben józanul paraméterezve (jól megválasztott TDP és órajel limit) ez benne is lehet. Látszik is a CB tesztből, mennyivel takarékosabban hozza már az alaposan butított GRE is a 6950XT tempóját.
Szerintem teljesen irreális elvárás a regisztereiben megnyirbált, 5 helyett 6nm-en gyártott, erősen költséghatékonyságra kigyúrt, belépő verziótól is hasonlót várni.Az összehasonlítás persze korrekt a 6600-7600-ra nézve, csak éppen az egész videóban RDNA2 vs RDNA3-at emleget, ami így már korántsem az....
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogynem skálázhatók azok az áramkörök. Vannak nem skálázható elemek, de az áramkörök jó része még skálázódik. A nem skálázható rész az I/O, az pedig mehet chipletre.
A PlayStation 5 pedig eleve slim dizájn. Most mit vékonyítasz rajta még? Vagy valaki elhiszi, hogy azon a 70 mm2-en múlik, hogy vékonyabb lesz-e egy sokkal nagyobb konzolház?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Komplikato
veterán
"Otthon Pistike nem fog AI-ozni, mint kriptó esetén volt."
Ez az a része amit én meg erősen kétlek. Stabble Difussiont, meg LLama2-t sem cégek fognak futtatni. Most meg már annyira átálltak a grafiaki programok és videószerkesztők is AI funkciókra, hogy nem csak olyan drága ipari standard mint a Photoshop használ ilyet, de elég régen vannak kiegészítők pl. Kritához vagy Blenderhez is. Nyilván ez így is a home userek kisebb részét jelenti, de akkor is.[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
hokuszpk
nagyúr
Pistike talán nem, de lesz néhány startup, amelyik elsőkörben az olcsóbb megoldással próbál meg várat épiteni ; amelyiknek meg bejön a fejlesztese ( lesz olyan is... ) , az nem feltetlen fog atvaltani a dragabb megoldasra, mert minek, ha van mukodo modell ?
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
S_x96x_S
őstag
> AI főként a nagy cégeknek kell, nekik meg csak a professzionális VGA-k játszanak
Részben igazad van, de azért pontosítanék.
1.) Költséghatékonyság: Minél nagyobb egy cég annál inkább megéri lenyúlni a fillérekért,
mert abból lesznek a milliós megtakarítások.
És az Nvidia se véletlenül kerítette körbe a Cloud Gaming-et jogilag,
mert egyes nagy cégek - nem akarták megfizetni professzionális Kártyákkal járó felárat.
és nem véletlenül szedte ki az nvlink-et és a direct io támogatást a konzumer kártyákból.2.) Egy újabb technikai forradalom kezdődött el
és egyre nagyobb lesz az igény a garázsban futtatott AI rendszerek iránt.
pl. A Hacker News -on napi átlagosan 3-4 kapcsolatos hír van ezzel kapcsolatban.3.)
Az AMD se véletlenül próbálja nyomni az AIE -t a Phoneix APU -ban.És az Intel-nek is erős tervei vannak:
Intel CEO: ‘We’re going to build AI into every platform we build’
https://www.theverge.com/2023/7/27/23810360/intel-pat-gelsinger-ai-every-platform-promiseAmit majd a Windows felhasználók is élvezhetnek.
‘AI is going to reinvent how you do everything on Windows,’ says Microsoft’s Windows boss : https://www.theverge.com/2023/1/4/23539873/microsoft-panos-panay-ai-windows-amd-ces-2023Mottó: "A verseny jó!"
-
HSM
félisten
"A legjobb fogyasztás / teljesítmény mutatójú RDNA2 kártya."
Akarod mondani, gyárilag?
Valószínűleg a 6900XT-ből lehetne a legjobbat kihozni, de a 6800XT-m is príma alany volt hozzá, csak át kellett picit paraméterezni. Szerencsére ezeknél még volt rá lehetőség....[ Szerkesztve ]
-
arabus
addikt
Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
Sajnos ez ami tetszik és azért ez olyan minőségi darabnak néz ki nem ugy mint a customok.
Mindegy mert közel sincs szükségem ekkora teljesitményre ugyhogy uv. lesz.
Aztán meglátom hogy ezt vagy a 7600-at hagyom magamnak mert a lányaimnak is kell valamelyik.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
-
Petykemano
veterán
Ha az AMD nem sandbaggelt (állítólag furcsa, hogy egy teljes napig elérhető volt), akkor a kártya uncsi lesz.
Szerintem pont az lesz amit láttunk,.legfeljebb az árcédulán lepődhetünk meg.Az FSR3,.és/vagy a HYPR-X lesz az attrakció.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
arabus
addikt
Valószinüleg nem érted teljesen a dolgot.
Az eddigi hardverek teljesen más felépitéssel rendelkeztek.
Gondolom egy driverben sok mindent szét lehet választani egymástól nem is feltétlenül kell minden asic-nak ugyanazt a drivert használni,mint ahogy kártyánként is vannak különbségek még beállitásokban is lásd pl.tdp limit csúszka van ahol 12 és van ahol 15 értékig állitható.
Aztán ha megnézed egy Vega64 és 7xxx között már elég más beállitások vannak.
Nem feltétlenül gondolom azt hogy minden kártya ugyanazon a szálon fut.
És akkor arra mit mondasz hogy a Vulkan driverben találtak 3x annyi ray tracing teljesitményt?Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
Az a baj hogy nv szivü vagy és pesszimista.
Na majd hátha a jövőhéten.
Én azért rámentem egy xtx-re is,szerintem lesz még ebből valami.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
PuMbA
titán
Én realistának gondolom magam, nem pesszimistának
Nincsenek mágikus változások pár hónap alatt a játékiparban, csak lassú fejlődés, ami évekig tart. A DirectX 12 is hosszú évekbe telt, mire leváltotta a DirectX 11-et és az elején még rosszabb is volt. Az RDNA3 ugyanígy nem fog megtáltosodni hirtelen, mert ilyen a VGA iparban még nem történt soha. Nem ez lesz a kivétel.
[ Szerkesztve ]
-
arabus
addikt
A realitás az hogy adott egy nagyon jövőbemutató hardver ami szoftveresen még nem biztos hogy ki van használva.
Persze ettől még lehet az is hogy neked van igazad.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
Némi érzelem van biztos a dologban hiszen még müködő x800xt-m van x1050-is.
De volt 9600,9800,2600xt,hd4850,5750-ek,7890-ek tahiti le gpu-val abból egy még müködik unokaöcsémnél,Vega 64,5700xt Annyversary,6500xt-k 3db mind megvan,most lett 7600,6800,7900xtx.
Életem felét ilyen kártyák melett töltöttem.
Nem is a márka érdekel hanem a technika bennük,azt imádom.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Alogonomus
őstag
Ez inkább csak az aktuális fejezete az inteles "nem jól mértek, mérjetek inkább a mi eszközünkkel" próbálkozásnak. Az Intel az érintett terméke fejlesztése helyett megint a tesztelési módszerek irányából próbálja előnyösebb helyzetbe hozni magát, mint azt tette már többször a CPU-k esetén.
Amikor egy gyártó legerősebb terméke a másik két gyártó leggyengébb termékeivel küzd FHD QHD, akkor nem a tesztelési módszerekben kellene keresnie a hibát. -
Alogonomus
őstag
Úgy képviseled a meglepett embert, mint ha minden egyes review pontosan ugyanazt az eredményt tartalmazná egy adott hardver esetén.
Elvileg ugyanazt a játékot méri minden tesztelő, és a játékok grafikai beállítási szintjei is ugyanazokat az előredefiniált szinteket jelentik, mégis jelentkezhet a tesztelők eredményei között akár 10% eltérés is. Még a környező hardveres elemektől elvileg teljesen független fogyasztási adatokban is eltérés szokott lenni a tesztelők eredményei között. A tesztek publikálását követően pedig megy a vitatkozás, hogy ki melyik tesztelő által közölt eredményt tekinti hitelesnek. Még itt PH-n is folyamatosan megy a szájkarate a saját tesztek alatt, hogy részrehajló a teszt, mert valahol máshol nem ez az eredmény jött ki. -
PuMbA
titán
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty | 4K DLSS 3.5 Gameplay Reveal
Pfúúú, azért ez nagyon durva. Az RT effektek minősége sokkal jobb lesz vele, mint natív felbontáson! Tensor magokon fut és nem kell hozzá Ada GPU. Na most én ezt szeretném az FSR-be is....majd 1,5 év múlva megkapom
[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
senior tag
-
arabus
addikt
Azért tegyük hozzá hogy csak a 4xxx szériánál lesz ilyen minőség.
Ott meg az első értelmes kártya a 4070 12gb vram-al ami még elmegy kategória 250e-ért,de amiért érdemes volna pénzt kiadni az egy 4080 16gb és az is már lassan nem sok de legalább 470e-ről indul.Már erre is azt mondom hogy Elite kategóriás ár és akkor még nem beszéltünk a 4090-ről,2 db 55-ös Oled tv kijön belőle.
Biztos hogy nem egy 2060-al készült a bemutató.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából az FSR3 az nem olyan lesz, mint gondoljátok. Lesz az alapkód és pár kiegészítőmodulja. Technikailag ez is Radeonhoz lesz kötve, mert a modulok egy része nem az FSR3 kódban van, hanem az AMD driverében. De az FSR3 minden VGA-n bekapcsolható lesz a kiegészítőmodulok nélkül, csak úgy meg nincs meg pár fontos képessége.
Technikailag a teljes funkcionalitás Radeon-only lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért lesz ilyen, mert az AMD a háttérben használt technológiák egy részét nem akarja megosztani, így ezeket nem rakják bele a nyílt forráskódba. A driverben pedig ezek a modulok zártak maradhatnak.
Talán egyszer megnyitják őket, és bekerül az egész a beépíthető csomagba, de első körben ezek a driverhez kötöttek.
Egyébként egy pár technológia a Xilinxtől jött, talán ez is közrejátszhat. Nem tudom, hogy a Xilinxnek milyen szerződései vannak, valószínűleg gondot jelentene a nyílt forráskód.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az FSR2 már a kezdetek óta tartalmaz opcionális maszkolást, így etethető többféle extra adattal a mozgásvektorok és a képkockapufferek mellett. Szóval ezek a képességek már az első verzió óta benne vannak, csak a fejlesztőknek kell az adatokkal megetetni a felskálázót.
A DLSS-nél azért újdonság ez, mert az opcionális maszkolást még sosem kínált, de most már van erre is lehetőség, és ezt is a fejlesztőknek kell belerakni, tehát ez nem automatikus.
Itt ahogy vállnak egyre komplexebbé a felskálázási eljárások, úgy kell majd egyre több extra adat a működésükhöz, tehát a jövőben már nem igazán lesz akkora átlapolás, mint manapság, amikor a legtöbben csak out-of-box funkcionalítást használnak.
Az lényeges adatlék, hogy a Starfield egy rakás maszkolást használ, és ezek például nem menthetők át a DLSS-be vagy XeSS-be, mert nem tartalmaznak hasonló megoldásokat az extra adatokra. DLSS 3.5-be valószínűleg átmenthető. Élek a gyanúval, hogy az Intel is majd erre viszi az XeSS-t. Viszont itt majd ennek nagy költségei lesznek, mert a jövőben sokkal drágább lesz egy-egy felskálázó implementálása, mint most. Valószínűleg egyre kevesebb játék lesz, ami mindhárom opciót használni fogja, mert aránytalanul megnöveli a karbantartási költségeket a kevés átlapolás miatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Eredeti játékok OFF topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Medence topik
- VPN topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nagy fordulat jöhet az OpenAI-n belül
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...