Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alpi.

    addikt

    válasz Alpi. #38030 üzenetére


    3200XMP vs. 3800 Mhz kézi féle. :K
    Nem is a ram javulása az elsődlegesen befolyásoló tényező, hanem a magasabb fclk.
    Vagyis legyen az, hogy a ram és a magasabb inf. fabric órajel miatti javulás együttes hatása az a +22 Fps avg !!!
    A magasabb fclk csökkenti a latency-t minden közt, amit az köt össze. Egyrészt ott a memória, de ugye itt a 2 külön álló, saját kis cache-ükön 4+4 mag közti információnál is érintett az inf. fabric ! Zen3-nál a nagy, egybenyitott L3 cache iszonyatosan gyorsítja, de nem a sávszél, hanem a nagyságrendekkel kisebb latency a lényeg. A magok közti, "core to core" latency óriási mértékben javul.
    Ha nő az fclk órajel, akkor is csökken a "core 2 core" latency (is) és jelentkezik is elég láthatóan az olyan helyzetekben amikor a belső kommunikáció határai, annak a max teljesítőképessége ("áteresztése") volt a "legszűkebb keresztmetszet."
    Pl. ezek a magas fpses helyzetek. Ha nem 140, hanem 100, de lehet már 120 is elég lenne ahhoz, hogy szinte nyom nélkül eltűnjön ez a "belső, felépítésből adódó limitáció". Emiatt van nagy szerepe az adott alkalmazás cpu használati módjának is, mert ha viszonylag kevés ilyen helyzet adódik, akkor egy esetleges problémásabb pillanat is kisebb eséllyel következik be. Ha meg mást sem csinál csak a legtávolabbi magok közt dobálgatja a melót, akkor viszont térdre rogyik az egész. (emiatt volt lényeges a win ütemező módosítása. Addig a 3950X / 3900X-ek egy egy játékban pl. nagyon gyengén teljesítettek.
    Egész jól látni az render fps grafikonokon. Lustább adatcserével a benchmark első részében is vannak pillanatok, amikor bizony előz a gpu, de a magasabb fpses második rész jelentősen és konstansan, végig elég csúnya cpu limiten fut.
    A frissítő megivása után az első rész mondhatni teljes gpu limitbe kerül és a msáodik fele igaz, hogy továbbra is cpu limites, de teljesen másak az arányok. Egyrészt egy korai jelentősebb elmaradás után a végéig szinte a gpu szintjén megy. itt akár 5-10 fps minusz már át is billentené gpu limitbe. Végig és folyamatos gpu limitbe. Erre értettem, hogy viszonylag éles, hírtelen határon belül (fps határ) tud átesni.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

  • carl18

    addikt

    válasz Alpi. #38030 üzenetére

    Szép eredmény, én örülnék egy GTX 980Ti-nak is! :) RX 570-től sokkal erősebb.
    Manapság azért a CPU Bottleneck sokkal komolyabban elő van véve mint ami megilletné. Gondoljunk bele 15 éve nem igazán voltunk tisztába a fogalommal mi is az a limit.
    Proci melé oda vágtad a videókártyát és játszottál, akkoriban nem is igazán monitoroztuk a cpu-gpu kihasználtságot.
    Ha jól ment, játszottál ha nem lejebb vetted a beállításokat.

    Nekem anno Pentium 4 631)-es procit váltottam E5200-as processzora. Mondjuk elég nagy előrelépés volt ez anno, örültem is mint majom a farkának.

    Anno az E5200 A Sleeping Dogsot borzalmasan vitte, laggol dropolt 30-ról 10 fps-re még nézni is rossz volt.
    Az E5200-at cseréltem egy E5450(Q9650)-es procira, a beállításokat is feljebb vettem beton csak 40-50 fps folyamatos játékmenet.
    Talán anno ez volt életembe a legnagyobb sebbeség ugrás amit tapasztaltam. Az a 4 magos Xeon 2014-ben még igen jónak számított, és meglepődtem az amúgy se erős GT 440-et mennyivel jobban meg hajtja.

    Bár szerintem manapság egyáltalán nincs rossz dolguk, én még azokban az időkbe nőttem fel 2010 elött mikor annak is örültem gyerekként ha elindult valami a gépen. :K

    Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

Új hozzászólás Aktív témák