Új hozzászólás Aktív témák

  • Alpi.

    addikt

    válasz Alpi. #38030 üzenetére


    3200XMP vs. 3800 Mhz kézi féle. :K
    Nem is a ram javulása az elsődlegesen befolyásoló tényező, hanem a magasabb fclk.
    Vagyis legyen az, hogy a ram és a magasabb inf. fabric órajel miatti javulás együttes hatása az a +22 Fps avg !!!
    A magasabb fclk csökkenti a latency-t minden közt, amit az köt össze. Egyrészt ott a memória, de ugye itt a 2 külön álló, saját kis cache-ükön 4+4 mag közti információnál is érintett az inf. fabric ! Zen3-nál a nagy, egybenyitott L3 cache iszonyatosan gyorsítja, de nem a sávszél, hanem a nagyságrendekkel kisebb latency a lényeg. A magok közti, "core to core" latency óriási mértékben javul.
    Ha nő az fclk órajel, akkor is csökken a "core 2 core" latency (is) és jelentkezik is elég láthatóan az olyan helyzetekben amikor a belső kommunikáció határai, annak a max teljesítőképessége ("áteresztése") volt a "legszűkebb keresztmetszet."
    Pl. ezek a magas fpses helyzetek. Ha nem 140, hanem 100, de lehet már 120 is elég lenne ahhoz, hogy szinte nyom nélkül eltűnjön ez a "belső, felépítésből adódó limitáció". Emiatt van nagy szerepe az adott alkalmazás cpu használati módjának is, mert ha viszonylag kevés ilyen helyzet adódik, akkor egy esetleges problémásabb pillanat is kisebb eséllyel következik be. Ha meg mást sem csinál csak a legtávolabbi magok közt dobálgatja a melót, akkor viszont térdre rogyik az egész. (emiatt volt lényeges a win ütemező módosítása. Addig a 3950X / 3900X-ek egy egy játékban pl. nagyon gyengén teljesítettek.
    Egész jól látni az render fps grafikonokon. Lustább adatcserével a benchmark első részében is vannak pillanatok, amikor bizony előz a gpu, de a magasabb fpses második rész jelentősen és konstansan, végig elég csúnya cpu limiten fut.
    A frissítő megivása után az első rész mondhatni teljes gpu limitbe kerül és a msáodik fele igaz, hogy továbbra is cpu limites, de teljesen másak az arányok. Egyrészt egy korai jelentősebb elmaradás után a végéig szinte a gpu szintjén megy. itt akár 5-10 fps minusz már át is billentené gpu limitbe. Végig és folyamatos gpu limitbe. Erre értettem, hogy viszonylag éles, hírtelen határon belül (fps határ) tud átesni.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

Új hozzászólás Aktív témák