Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KROK640

    veterán

    válasz jokeph #99176 üzenetére

    Egyébként pont ezért van, hogy hiába szeretném, lehet, hogy mégsem veszek X99-es rendszert, mert úgyis egy alig használt második gép lenne, ami jó eséllyel úgy avulna használhatatlanra, hogy alig voltam mellette. Mostanában sajnos a lapok ára is feljebb ment.

    Ha az Intel a 8th gennél nem kerül lépéskényszerbe, akkor lehet, hogy ma is elég lenne mindenre 4/8-as CPU. Sőt, mivel a játékoknak az I3-akon is futni kell, ezért 2/4 is. Hálásak lehetünk az AMDnek, mert beindította a versenyt, ugyanakkor az egyszeri gamert - bár némi lemaradással, de - fejlesztési kényszerbe is hozta. Nem véletlenül cseréltem le a 4th gen I3-ast egy 10th gen I5-ösre.
    Érdemes megnézni a steam statisztikáit, nemrég a 4 magos CPUktól átvették a stafétát a hatmagos CPU-k, ami a legtöbbséget illeti. (igen, ez azért azt is mutatja, hogy ma már egy ilyen nagy változás elterjedésének is 4-5 év kellett)

    1997-2004 (ez az időszak van tapasztalva a saját bőrömön) között sajnos tényleg ez volt a helyzet : ha vettél egy relative új felsőkategóriás gépet, akkor is előfordult, hogy az új címek nem mentek maximumon, 1 év múlva már a low-nak is örültél, 2 év múlva meg az sem volt meglepő, hogy el sem indulnak rajta az új címek. Ha pedig valaki belépő szintű gépet vett, akkor jobb volt, ha megbarátkozott az azonnali fejlesztés gondolatával, vagy azzal, hogy maximum a 2-3 évvel korábbi termésig válogathat a játékokból.
    Az árnyoldala az volt, hogy az ember gyakorlatilag rá volt kényszerítve 1-2 évente egy komplett gépcserére, és iszonyú összegeket kellett a gépre locsolni, különben kiesett az ember a pixisből, egy 3-4 éves PC már olyan volt, mintha nem is lenne géped. (nemrég kiszámoltam, hogy ezekben az időkben éves szinten átlagban közel 400 ezret öltem a gép(ek)be, ami akkor még erősen másabb összeg volt mint ma. )
    A fényes oldala viszont az volt, hogy bármi is kijött és nem ment szépen, tudhattad, hogy egy év múlva olyan géped lesz, amin akár maxon is tolhatod, illetve biztos lehettél benne, hogy jövő ilyenkorra kétszer jobb géped lesz. Volt valódi, kézzel fogható fejlődés és előrehaladás, nem úgy mint a mainstream Intel vonalon 2nd gen és 8th gen között.
    2004-re aztán változások jöttek, egyrészt a konzolok lelassították a játékok gépigényeinek fejlődését, másrészt (ezek már inkább személyes dolgok) az agyonhúzott Athlon XP-m erősen overkill volta miatt bőven állta a sarat (erőre még 2009-ben is elment, az SSE2 és a több szál hiánya tette csereéretté), harmadrészt már nem csak a gépre kerestem, egyre több minden máshoz is kellett a pénz, így a gépfejlesztés fokozatosan háttérbe szorult.

    Igen, néztem az 1% low-t is.

    Fogyasztás meg nyilvánvaló, mert egy integrált kártya mindig kevesebbet fogyaszt mint a külön dedikált kártya.
    Egyébként Tivadar haveromat is ezért vettem rá, hogy vegye ki az NVidia 605-öt az I7 3770-es melől, és próbálja ki integrálttal. Láss csodát, gyorsabb lett a gép, és kevesebbet is fogyasztott. Igen az a kártya olyan lassú volt, hogy a 3rd gen I7 integgrált VGA-ja is erősebb volt nála, pedig az Intel HD Graphics 4000 sem az elrettentő erejéről híres ;]

    Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

Új hozzászólás Aktív témák