Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz arn #92486 üzenetére

    Ha a 93-94-es árakat nézem, meg azt, hogy akkor mit tudtunk itthon megfizetni, akkor egy SB Pro kompatibilis kártya rémlik valami ESS verzióban. Nekem ESS1688 volt egy hozzá való 2x-es SB vezérlős CD-ROM-om is. Ez így ha nem is volt a legvagányabb cucc, de a baráti körben nem sok jobb akadt. Aztán 95-ben sikerült szintet lépni, de azt nem egészen saját költségevetésből.

    FoxiestFox: XMS-hez himem.sys kell. Jellemzően DOS alatt volt XMS. 98 alatt esetleg a propertiesben beállítható, hogy mit adsz neki. Ha EMS kell, akkor ahhoz meg az emm386-ra keress rá.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz arn #92486 üzenetére

    Egész konkrétan: az MT-32 a Roland D család, ún. LA szintéziset használja (ez nem a klasszik wavetable, hanem wavetable alapú szubtraktív szintézis, leegyszerűsítve a hangmintának csak tizedmásodperces része kerül letárolásra, a többit pl. a loop részt szintézisen keresztül állítja elő, ezért volt elég 512kB ROM a hangminták tárolására).
    Viszont nagy előnye volt, hogy a gyári 128 patch készleten kívül saját patch-eket lehetett letárolni a memóriájában, a hangminták újraszintentizálásából (nagyon bonyolult MIDI sysex parancsokkal lehetett ezt megoldani, ami a gépi kódhoz hasonló).

    A GS kompatibilis cuccok (Roland SCC-1, Yamaha XG, AWE32/64, stb.), amik tartalmaztak MT32 hangkészletet, azok megpróbálták utánozni az MT32 alap patch készletét a saját hangmintájukból, de ha az adott játék egyedi patch-eket használt, azt nem tudták emulálni, ezért csak azoknál a működött az MT32 mód, amik a gyári készletre írt zenéket tartalmaztak (pl. a Monkey Island pont ilyen, de a Monkey 2 vagy a Fate of Atlantis már nem), viszont itt olyan is előfordulhatott, hogy szebben szólt a GS cuccon,a jobb minőségű hangminták miatt, mint az eredeti MT32-n.

    Az MT32-hez hozzátartozik, hogy később kijött a CM32 modul (vagy ISA kártyás nevén LAPC-I), ami már 1MB ROM-ot tartalmazott és az alaphangmintát kibővítették különböző hangeffektekkel van egy pár játék, amit direkt erre írtak, emiatt az eredeti MT32-en nem is szól megfelelően (pl. Lure of the Temptress, Epic, Gods, stb.).

    Egyébként nagyon szeretem az MT32-re írt zenéket, nekem ezek adják az igazi '80-as évek hangulatot a játékoknál is (a 88-91 közötti Sierra játékoknak van a legjobb zenéjük ebből a szempontból).

    "War does not determine who is right - only who is left."

  • envagyok

    veterán

    válasz arn #92486 üzenetére

    Most hogy elszórakoztam a Sound Blasterek Gameblaster kompatibilitásúvá tétével, kipróbáltam a különböző kártyák hangzását Monkey Island alatt.
    Tény, hogy az mpu-401+Roland SC-55 MT-32 módban adja a legjobb hangminőséget, azok közül, amikkel próbáltam, de valahogy nekem olyan fura, hogy nem egy minőséget képvisel a kép a hanggal.
    Kb mintha egy filmet úgy néznél hogy vhs rip képminőséget DTS HD 7.1 hanggal néznéd.
    Gyerekkoromban C64-el, majd középsuliban XT/286 gepekkel volt dolgom speakerrel.
    Utána pc vonalon már csak a 90-es évek végén voltam újra aktív, így a kb 1990-1998 közti Dos kimaradt.
    Ezért a DOS gaming időszak nekem olyan szerencsétlen hangzású időszaknak maradt meg.

Új hozzászólás Aktív témák