Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    válasz Panzika #231 üzenetére

    HSA = Heterogeneous System Architecture

    Miután meglévő utasításkészletekben a CPU-k teljesítménynövelése lelassulóban van, be akarják fogni a GPU-kat is, amiknek a teljesítménye még dinamikusan növekszik generációnként.
    Mikor egy program vegyesen a CPU-t és a GPU-t is használja a számítások elvégzésére, azt nevezzük "heterogén" számítás módnak. Ebbe az irányba elindult a Microsoft is a ~DirectCompute-al és a ~C++AMP-vel, az nVidia is a ~CUDA-val, a Khronos is az OpenCL-el és a Google is a RenderScript-tel. Az AMD az OpenCL (és DirektCompute) mögé állt be teljes vállszélességgel, viszont hamar kiderült, hogy nem olyan könnyű a helyzet, mint amilyennek látszik. -> Megfelelő hardver kell, azt is lehetőleg szabványos alapon.

    Ez a szabvány a HSA, az 1.0/1.1 verziók meg kb úgy értelmezhetők, mint a DirectX esetében a 9/10/11. Egy szimpla követelményrendszer a hardver irányába. Amennyiben valami változik/bővül, jön az új verziószám.

    Persze nyugodtan javítson ki valaki, ha hülyeséget írok. Biológus vagyok, nem informatikus. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák