Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    (#17027) lee56

    Steamroller FX szerintem két okból nem jött. Egyfelől azért, mert 28nm-re tervezték, de nem arra a 28nm-re, amin végül kijött. (A GF elkaszálta a 28nm-es SOI-t (valószínűleg PD SOI lett volna), így maradt a bulk), amin viszont nem érték el azt az órajelet, mint amit a 32nm hozott. Tehát hiába volt nagyobb IPC-je kicsit a Steamrollernek, azt elbukta órajelben. Szinte semmilyen előrelépést nem jelentett volna.

    Másrészt a szerverpiacon, ahol még inkább számít a throughput, a szoftverlicenceket magszámra árazták. És throughputban ámbátor ha versenyképes volt a Piledriver a korabeli i7-tel (És látjuk, hogy a DX12 megjelenésével a játékokban is szépen felzárkózott), de mivel az AMD 8 magosként árulta, ezért perf/$ messze alulmaradt a licencköltségek vonatkozásában, mint a 4 magos i7, ill xeon megfelelője.

    Steamroller és excavator fx persze azért nem készült, mert opteron se.

    Nyilvánvalö, hogy az előbbi licenc okból a zen akkor is jobb lesz, ha elméletben csinálnánk egy finfetre leshrinkelt 16 magos excavator cpu-t. Pedig annak a throughputja lehet, hogy még jobb is lenne.

    A HSa szerintem a B terv volt. Látták, hogy pár évig nem lesz versenyképes cpu a kezükben, ezért megpróbáltak előnyt faragni a gpu-ból. Nem öncélúam persze. A zen nem teszi zárójelbe a hsa-t, hiszen annak koclncepciójába nagyin jól illik az erős egyszálú végrehajtással rendelkező cpu. Az egész hpc törekvéseiknek ez a lényege.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák