Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #21 üzenetére

    Szlovákiában volt hogy Magas-Tátrában is voltunk egy naposat, ott már azért nagyobb a távolság, ráadásul ha Budapestről nem Kassa felé mész autópályán, hazafelé vadveszélyes (konkrétan volt már ebből balesetünk), szóval nem biztos hogy célszerű késlekedni és sötétben hazaindulni. Illetve Ausztriában is akadt eset, hogy egészen távolra mentünk egy napost, talán Lugauer volt a legmesszebbi, de 2 naposnál is ha első nap túra, nem fér bele egy vagy két töltés is, ráadásul mivel társasházban lakunk, előre is gondoskodni kellene valahol a töltésről.
    Chopoknál egyébként hétvégén nem fogsz tölteni míg állsz, mert örülsz ha egyáltalán találsz parkolóhelyet, az út szélén állnak olyankor végig sorban a kocsik, kivéve talán a síszezon után nem sokkal tavasszal, de nyár, ősz és tél ilyen ott.

    A másik, hogy az sem mindegy hol állsz meg, tehát ha mondjuk félúton van egy jó hely pihenésnek, pisilésnek, sofőr váltásnak, de ott nem tudsz valamiért tölteni, akkor már lehet hogy 2 megállás lesz belőle. Vagy télen 3 vagy 4.

    Egyébként a Tesla a 600+ km-ével már kezd vállalható lenni, csak a Tesla-nál más dolgok kevésbé vállalhatóak (pl. cuccolás, túl alacsony hasmagasság). Még a Model 3 18 milliós ára is kezd vállalható lenni. Ha kombi lenne, elgondolkodnék rajta, mint következő autó.

    Igen, egyetértek hogy idővel fejlődni fog az infrastruktúra, de én a jelenlegi állapotról beszélek. De amúgy nem annyi, hogy a meglévő töltőállomásokat upgrade-eled, hanem több fog kelleni, csak abba gondolj bele, hogy nyári turistaszezonban mennyire tömve vannak a pihenőhelyek, pedig nem mindenki áll meg sűrűn, és nem mindenki sokat, ha csak 15 percre sokkal több autó állna meg, mert mind elektromos lenne, már egy-egy ilyen pihenőhelynek is többször akkorának kellene lennei vagy több pihenőhely kellene.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #30 üzenetére

    Németországban 2021ben egy átlagos családnak 3.800 euró nettó jövedelme volt. Egy 50e eurós Teslára ott is sokat kell spórolni, ott sem az átlag családok veszik. Pláne ha azt nézzük hogy ettől jóval olcsóbban lehet teljesen használható autókat venni.

    [ Szerkesztve ]

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #30 üzenetére

    Nem hinném, hogy minden parkolóban lesz töltő, nem csak nagy és frekventált parkolók vannak*. De nyilván több helyen lesz. Plusz ha etikett, akkor necces lehet ha felmegyünk 1 vagy több napra, addig a töltőn a kocsi és foglalja a helyet.

    Nem a kútfejekről beszéltem, hanem a parkolóhelyekről és a forgalomról a pihenőkben, ha csak 2-szer annyian állnak majd meg, egyenként kétszer annyi ideig, akkor csak parkolóhelyből 4-szer annyi kell a pihenőknél, és a ki-be járás is problémás lehet.

    "Na jó, de ez most, a benzinesnél is áll. Nincs minden szép pihenőhelyen kút. Ez már tényeleg a kákán is csomót esete. :U"

    Csak jelenleg kevesebb elektromos töltőhely van, nyilván ez idővel alakul.

    * Elképzelem pl. a legutóbbi helyen, ahol Ausztriában parkoltunk, magánföldön kijelölt 6-8 autós parkoló, ahol volt egy becsületkassza parkolási díjnak, egy fadoboz, közelben nem volt elektromosság. És ehhez képest vannak sokkal kevésbé frekventált parkolók is.

    [ Szerkesztve ]

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #34 üzenetére

    A Passatok saccra 90%-a cégautó.
    Maradjunk annyiban hogy a német átlagember nem vesz 50e euróért autót. Passat Kombi amúgy 40e alatt indul.

    2022ben az átlagos új autó eladási ár valami 43e euró volt, és abban minden benne van.

    [ Szerkesztve ]

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #50 üzenetére

    Jelenleg 1 millió euró körül van, de ez meglehetősen kisszériás kivitel. Nagyobb darabszámokkal ez jelentősen csökkenthető.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #91 üzenetére

    Hát, én meg remélem hogy megvalósul. Sokkal több értelme van, mint az akkus kamionoknak.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #140 üzenetére

    Olvass vissza. Aztán ha van még kérdésed tedd fel.
    Hőzöngés helyett.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • ricsi99

    addikt

    válasz Tapsi #140 üzenetére

    Régebbi karbis verdákat simán átalakították ,hogy menjen gázpalackról... szóval a technológia adott ... ezt a 700 bar-t nem tudom honnét vettétek... nem rakétát kell indítani.

    Az a "szögegyszerű" villanymotor sem az aminek látszik... kérdezz meg egy villanybringaszerelőt ha nem hiszed.

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Tapsi #140 üzenetére

    A Toyota felvetése, miszerint nincs elég erőforrásunk igaz vagy hamis?

    Mert teljesen mindegy, hogy mennyivel "egyszerűbb" gyártani egy akkumulátort, mint egy nyomásálló tartályt, ha nincs elég erőforrásunk az akksikhoz hosszú távon.

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • sirály12

    őstag

    válasz Tapsi #140 üzenetére

    Komolyan ételmes választ vártál tőle? Adatokkal, vagy legalább normális hiteles forrásokkal? Én már elengedtem, nem éri meg. Egy hívő mindíg a legrosszab, mert a hitet nem lehet észérvekkel tronfolni!

    Teljesen jók a meglátásaid.
    Hogy lehetne egy rendszer jobb, ha plusz 2 átalakításon esik át az energia? Olyan hatásfokromláson esik át, amit nem lehet semmibe venni. Ha az energia majdnem több mint fele, majdnem 2/3-a elveszlik, az aligha nevezhető jónak és fentarthatónak. A pazarlás akkor is pazarlás, ha valamiből sok van.

    Én szárnyalnék, de nem hagyják.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #142 üzenetére

    Nézz példának egy nyergesvontatót. A Tesla Semiben van kábé 800 KWh akku, lehet több. Ez saccra legalább négy tonna, de inkább több, az ára meg valahol 120e és 160e dollár között van, de az is inkább több. Egy hasonló képességű üzemanyagcellás rendszer könnyebb és olcsóbb, bár nyilván valamekkora akku abba is kell, de messze nem ekkora. Ráadásul üzemanyagcellás kivitelben elég például 4-500km hatótáv, mert a tankolás sokkal gyorsabb mint az akkutöltés.
    Kamionoknál nem is használnak 700baros tartályokat, oda elég a 350bar is.

    Ezzel párhuzamosan a hidrogén infrastruktúra ki fog épülni, ez már eldöntött tény. Ha ezt kombináljuk az egyre erősebb energiatárolási igénnyel, amit a megújulók terjedése generál, látszik hogy az üzemanyagcellás technológiának igenis lesz helye a közúti közlekedésben.

    Személyautóknál én sem gondolom hogy jelentősen elterjedne.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #40 üzenetére

    "Szerintem eljuthatunk arra a szintre, hogy minden parkolóhoz kapsz majd egy 10 amperes töltőt. Rászúrod, feltölt, aztán csepptöltés, vagy ahogy beállítod. A wallboxok ára tuti le fog esni, ha átmegy tömegtermelésbe a dolog. A helyet meg úgyis foglalod, hiszen parkolsz egy placcon."

    Lehetséges. Egyelőre viszont az az etikett, hogy töltés után lehetőleg távozz a töltőhelyről.

    De ezek még mindig csak a frekventált parkolók, túra kiindulópontok közül rengeteg olyan van, ahol csak egy földes placc van, elektromosság sehol nincs a közelben. A másik véglet meg az említett Chopok és hasonlók, ahol olyan léptékű a tömegturizmus, hogy a legtöbb parkolóhely igazából nem is az.

    "Perpill nem értem, hogy miért nőne ezeknek a parkolóknak a terhelése önmagában az EV-ktől. Picit gyakrabban kell tölteni őket, mint a benzineseket, de azért eddig se 1 seggel nyomott le valaki 1000 kilit, hiába volt alatta dízel Passat. Mondjuk az én Rav4 dízelem pályán úgy 550-600-at bír eleve 1 tankkal."

    Pl. úgy, hogy eleve nem feltétlenül egy ember vezet, a sofőrcsere meg nem tart 15 percig, fél óráig meg semmiképp, ami inkább reálisabb pihenő egy átlag töltőállomásnál.

    "Okké, de azért abban is megegyezhetünk, hogy minimum 50 kilométeres körzetben azért volt a fejletlen Ausztriában egy publikus elektromos töltő. Mármint az ne legyen már érv, hogy a mező közepén nem tudsz tölteni, ezért az EV szar. Basszus, tankolni se tudsz a mező közepén. :)"

    A kontextus az volt, hogy mikor otthagyod egész napra vagy több napra az autót, mert te azt írtad, hogy úgyis feltöltődik, míg fent vagy a hegyen.

    "Perpill kompromisszumos a szitu ilyen extrém esetekben, átlagembernek már most sem."

    Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.

    Eleve ott kezdődik, hogy nem mindenki él családi házban, tehát már a töltés egy hosszabb út előtt is macerás, szóval csak emiatt a lakosság közel felének kompromisszumos, a többi meg ugye sokféle lehet, az én példám csak egy a sokféle közül.

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Tapsi #145 üzenetére

    Azért nem konkrétabbak, mert az emberek nem akarják hallani.

    Hogy néz az ki, hogy megmentjük a "klímát", de közben a lítium, kobalt, réz, nikkel bányákkal azért odacsapunk a helyi ökoszisztémának.

    Ha komolyan vennénk a fenntarthatóságot, akkor nem akarnánk alsó hangon megduplázni vagy triplázni a lítium bányászatot. Szerintem.

    Noukoum
    Az bizony, bár ennél sajnos sokkal szomorúbb dolgok is vannak a világon.
    Én azt tartom például tragédiának, hogy a modern világban kvázi minden felnőtt zsebében/kezében ott az internet, minden információ hozzáférhető és mégis mindenki csak a saját hülyeségét találja meg.

    Hi!King
    Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.

    Én is így gondolom, annyi kiegészítéssel, hogy pl nagyvárosban lassan inkább car sharing, mint saját elektromos autó.
    Kertes házban lakunk, itt is opció lesz a 2. autó cseréjénél, hogy lehet-e már értelmes áron elektromosat venni.

    De az fontos szempont nálam, hogy a fogyasztásom felpörgetésével nem lehet megmenteni az ökoszisztémát.

    [ Szerkesztve ]

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #173 üzenetére

    "Ha az állam építi ki"

    A BEV is ugyanúgy államilag támogatott. Ilyen téren nincs különbség.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #183 üzenetére

    A BEV még ma is teljesen versenyképtelen lenne állami támogatások nélkül.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #173 üzenetére

    "Most lehet, hogy véletlen, de mi társasházban élünk Dél-Budán, és 3 elektromos töltő is van párszáz méteren belül. Ugye erre utaltam azzal, hogyha jön a lakossági igény, akkor tele lesznek az utcák töltőkkel."

    Ez megint nem olyan egyszerű, érdemes körbenézned egy átlag budapesti lakótelepen, a miénk is ilyen, pedig nem is panel és nem is sok emeletes, mindenféle helyeken parkolnak, kizárt hogy a többségén valaha legyen elektromos töltő.

    Igazából szükséges lenne egy szabályozásra is, hogy ne lehessen csak úgy az utcán tárolni az autókat, és akkor épülne megfelelő mennyiségű mélygarázs, parkolóház, azokhoz meg előírni, hogy legyen kötelező az elektromos töltő az összes helyen.

    "Oké, csak ezekre a vállalhatatlan esetekre nem igazán tudtál valid példát hozni. "

    Rengeteg példát hoztam, te meg lepattintottad olyan érvekkel, amelyek csak nagyon kis hányadát fedik le ezeknek (pl. hogy van töltő a parkolóban - hát jelenleg legtöbb helyen nincs vagy nem férsz hozzá).

    "Rendben, a mező közepén nem tudod tölteni, erre írtam, hogy benzinkút sincs ott."

    Az meg továbbra is arra az érvedre volt válasz, hogy addig tölti, amíg te távol vagy.

    De benzinesnél eleve nem merül fel ez az igény, mert a parkolás gyors, és jelenleg sokkal több helyen tudsz tankolni, mint tölteni.

    "Tényleg azt érzem, hogy az utolsó szalmaszálba is próbálsz kapaszkodni teljesen invalid példákkal. Mármint nem az élethelyzet invalid, csak az, hogy ez megoldhatatlan lenne elektromossal."

    Egyrészt a megoldhatatlan és a kompromisszumos nem ugyanaz. A megoldhatatlant én extrém esetnek neveztem, de erre is hoztam példákat. És hoztam konkrét példkat olyanra, ami megoldhatatlan. Pl. korai indulással egynapos téli túra, ahol fél óra is számít. Csak lepattintottad ehhez képes speciális esetekkel (X helyen van töltő - de rohadtul nem csak X hely létezik).

    "És most maradjunk a Tesla 400-500 km-es valós hatótávjánál, nyilván nem Springről, vagy Leafről beszélünk. "

    Ami télen már csak 200-250.

    "Azt elfogadom, hogyha te 1 seggel rendszeresen pengetsz le 800-1000 kilométereket megállás nélkül, akkor számodra ez nem opció. De ez tényleg megtörténik a gyakorlatban? Mondom ezt úgy, hogy én is járok hosszúkat külföldre, hegyekbe, extrém környezetbe."

    Mint írtam nem kell 1 seggel (megint mint ha el sem olvastad volna, csípőből reagáltál), váltani is lehet sofőrt kis megállással. De csak idén is volt több olyan eset, pedig most kevesebbszer voltunk, ami egy nyáron 400-500 km-es hatótávú, télen ennek fele Tesla-val odafelé elvitt volna legalább 3/4 órát, miközben mi összesen kevesebb mint 5 percre álltunk meg egyszer. Plusz előző nap teletöltés megoldása, és ugye eleve nem lehet azzal számolni, hogy a parkolóba nulla közelébe merítve érkezünk meg (mert kb. 10-ből ha 1-szer találkoztunk olyannal, hogy volt ott töltő, és ennek töredéke, hogy szabadon).

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tapsi #192 üzenetére

    Szerintem is az lesz, hogy aki nem tud tölteni, az eljár majd gyorstöltőre, aztán kész.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #192 üzenetére

    Akkor csak egy kérdés: elektromos autót használsz? Ha nem, miért nem?

    Mert én egyébként totál EV párti vagyok, hibridet is nagyon jó úgy vezetni, mikor elektromos módban megy, sokkal jobb érzés, mint a motorhangot hallgatni, emellett az is sokkal jobb, ahogy nulláról egyenletesen gyorsul. Csak épp még nincs meg az igényeimnek megfelelő elektromos autó, és a hozzá tartozó infrastruktúra. Persze sokkal jobb a helyzet, mint pár évvel ezelőtt, de még van hova fejlődni.

    Szerk.:
    Egyébként a 15 perc nem álttalános, hanem olyan is van. Ahogy a többi érved is ugyanerről szól, hogy felvetettem egy problémát, te meg azt írtad, hogy van ahol olyan is van. Pl. mit kezdjek azzal, ha nálatok a közelben van 3 elektromos töltő is, ha nálam, meg sok más lakótelepen nincs?

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #202 üzenetére

    Igazából van 100 méterre is tőlünk elektromos töltő, csak az egy fürdő parkolójában van, ahová eleve nem is parkolhat nem fürdővendég, de amúgy sem szokott üres lenni.

    Meg van 1 km-re egy Penny, ahol van töltő, ott meg nem hagynám az autót, nem véletlenül...

    Lehet áttervezni az életet, de én jobban szeretem, ha nem technológiai kompromisszum határozza meg az életünket. Nem tudom követted-e Szöcskét, ő a Kiszámoló blog kommentelője volt és csinált egy Facebook csoportot, illetve villanyautós csoportokban aktív, mikor átállt elektromos autóra, gyakran bizonygatta mennyire jó, de igazából neki ez egy hobbi volt, mert mindent ahhoz igazított, hogy eljusson a Leafjével A-ból B-be. Nyilván azóta jobb a helyzet, de én csak azért nem szokok oda mondjuk egy Lidlhöz, mert ott lehet tölteni. Meg ugya ha hétvégén hosszú útra kell a kocsi, akkor előtte kell teletölteni, de ilyenkor péntek este hazaesve amúgy is sok dolgot kell előkészítenünk.

    Ez a töltés idejére otthagyni az autót is azért necces, mert nem kényelmes. Ha valahová autóval megyek vagy valahol leteszem, akkor oda céllal megyek, ami valameddig tartani fog, és ha jelentősen hosszabb egy töltésnél, nem szeretnék X percen belül visszamenni és átparkolni máshová.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #218 üzenetére

    "Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés."

    Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.

    "Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont."

    Akkor máris megoldódna 1-2 havonta a töltés, mert mi Kiflitől rendelünk vagy gyalog közeli boltban vásárolunk, csak ha nagyobb dolgokért megyünk, akkor megyünk autóval bevásárlóközpontba. Kifli előtt meg munkából hazafelé tömegközlekedéssel. És ezt is csinálják sokan, legalábbis a tömegközlekedésileg frekventált helyeken lévő szupermarketekben sokan vásárolnak. Feleségem egy ideje autóval jár munkába, ha tankol, akkor az 3 perc, ellenben bármely bevásárlóközpontot útba ejtenie leparkolnia a mélygarázsban elég nagy macera lenne ehhez képest.

    "Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. "

    Tehát megint ugyanott vagyunk, hogy átszervezni az életet, ha egyébként wc-re nem szoktunk autóval járni.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #221 üzenetére

    Akkor lesz ugyanez a helyzet, ha nálunk minden parkolóhelyen lesz töltő, mert különben ha bárhová el kell vinni, ha közel is van, plusz macera ahhoz képest mint útban lévő bentinkútnál tankolni.

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Tapsi #218 üzenetére

    Mivel az EV az irány, így hosszú távon igazad lesz, mögé teszik, ami kell.

    De most azért az 500-600 km-s valós hatótávról beszélni általánosságban nem lehet. Persze van olyan autó, ami tudja, de nem ez az általános. Illetve mekkora akkupakk kell hozzá? 100 kW? 2,5-3 tonnás autókkal mentjük meg a környezetet. Amiben 1 ember ül. :N

    Amíg nem lesz méregdrága az autózás, aki teheti azt fogja választani. Ezért kellene szerintem a városokba kicsi, környezetbarát autó.
    A SUV-kal meg lehet élményautózni vidéken, meg a pályán.

    Illetve persze, van töltő, de mennyi? Nézd meg a nagyobb plázákat, hogy mennyi autó áll ott és hány töltő jut rájuk. (De megnézheted a lidl, penny parkolókat is. Van 100-150 hely és van 2-4 töltő állomás. Esetleg 8. Wow!

    Etele plázában már tavaly ősszel is csak 10-ből 1x találtunk szabad töltőállomást a plugin hibridhez...

    Kertes házban lakom, nálam van napelem, meg 4 fázis. Én tudok elméletben ~10 kWh-val tölteni. Elméletben. A valóság nem ez. De ha így is lenne, a 100 kW-s aksit 10 óra alatt tudnám feltölteni otthon.

    Ne értsd félre, attól függetlenül, hogy szerintem rossz irány az EV ebben a formájában ez lesz, mert a többség ezt akar venni, legalábbis Európában. Meg talán jobb lesz klímaszempontból, de a Földet ugyanúgy tovább romboljuk. Csak máshogy.

    [ Szerkesztve ]

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #221 üzenetére

    "Nálunk az irodaházban a mélygarázs már tele van EV töltőkkel. És azt is elhiszem, hogy pont a feleséged munkahelyén nincs így, de ez biztosan változni fog."

    Ez megint egy érdekes dolog. Igazából ő céges, nem elektromos autóval jár, de náluk csak cégea autó parkolhat bent, ha a cég átáll elektromosokra, ott nyilván lesznek töltők. Ellenben amikor egy ideig még sajáttal járt (ahogy az ott dolgozók többsége), a környéken parkolt, ami kis részben társasházi, de nagyobb rézben kertes övezet, ott is valószínűtlen, hogy majd a bejáró dolgozók autóinak a családi házak előtt töltőt építenek.

    De egyébként én dolgoztam többfelé irodaházakban, és mindenütt valamekkora privilégium volt a céges mélygarázs, így a többsége az autóval munkába járóknak valamilyen egyéb lehetőséget talált. Pl. az Árpád híd pesti hídfőjénél van egy rakás fizetős, őrzött parkoló, de ezek megintcsak távol vannak attól, hogy minden vagy a legtöbb helyen töltő legyen, mert eleve földes, murvás, rendezetlen parkolókat képzelj el, minimális infrastruktúrával. Az autóval járó kollégáim mind ilyen helyeken parkoltak. Szerintem olyan 5-10 év, hogy ezeknél nem csak 1-2, hanem sok töltő legyen.

    A mostani munkahelyemen amúgy a garázsban és a belső szabadtéri parkolóban sincs egy sem, ellenben van egy olyan cég, ahol a pincén keresztül húznak ki egy vezetéket, ami egy korláton lóg.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Tapsi #232 üzenetére

    A nagy teherautóknál nincs is szó semmiféle erőltetett, államilag előírt elektrifikációról. Nem véletlenül.

    #233Mr K
    Ezek teljesen irreális tervek. Az is, hogy 2040-re el tudjuk érni a zéró emissziót, és az is, hogy a globális co2 kibocsátást pusztán európai törvényhozói szándékkal érdemben csökkenteni lehet.

    Legfeljebb ilyen papíron zéró emisszió lesz. Ugyanúgy, ahogy papíron a 600 lóerős Porsche Cayenne két litert fogyaszt százon.

    [ Szerkesztve ]

  • Mr K

    senior tag

    válasz Tapsi #238 üzenetére

    "Az EP döntése nyomán nemcsak az autógyártók kapnak házi feladatot, hanem a tagországok is, hiszen miközben jelenleg hetente átlagosan kétezer nyilvános elektromos töltőpontot üzemelnek be az unióban, ideális esetben legalább heti 14 ezret kellene a hálózatra kapcsolni, hogy teljesüljön az autóközlekedéssel kapcsolatos klímacél. Ehhez egyébként 2030-ra 6,8 millió villanyautó-töltőre lesz szükség a McKinsey kutatóintézet felmérése szerint, ezt vessük össze a jelenleg kevesebb mint háromszázezerrel." [forrás]

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

  • 8th

    addikt

    válasz Tapsi #218 üzenetére

    Ezt úgy mondod mint ha minden villanyautóban 500-600 kilométeres akkupakk lenne. Közel sincs így. De még amiben a gyártó szerint akkora is van az sem megy el annyit a való életben. A hagyományos motorral szerelt autókhoz képest az elektromos autóknál még nagyobb az eltérés WLTP és a valós fogyasztás között.

    Az Autobild minden náluk lévő tesztautóval lefutja ugyanazt a 155 km-es tesztkört. Néhány beszédes fogyasztási és hatótáv adat:

    Skoda Enyaq iV 80:

    Nettó akku kapacitás: 77 kWh
    Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 17,2 kWh
    Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 502 km
    Valós átlagfogyasztás: 28,5 kWh (+69%)
    Valós hatótáv: 270 km

    Volvo XC 40 Recharge:

    Nettó akku kapacitás: 67 kWh
    Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 18,9 kWh
    Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 417 km
    Valós átlagfogyasztás: 28,2 kWh (+49%)
    Valós hatótáv: 238 km

    Mercedes EQA 250:

    Nettó akku kapacitás: 66,5 kWh
    Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 18,3 kWh
    Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 415 km
    Valós átlagfogyasztás: 27,7 kWh (+51%)
    Valós hatótáv: 240 km

    240-270 kilométeres valós hatótávval azért ezeket elég sűrűn kell töltögetni.

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz Tapsi #202 üzenetére

    Kb. sejtem, hog nem lesz. ennek ellenére mióta olvassuk itt a híreket róla?

  • btprg

    senior tag

    válasz Tapsi #236 üzenetére

    "megtérülésnél már most is a garancia időtartamáig számolnak, mert annyira megbízhatatlanok már a modern motorok"

    Ez komoly egyébként? Mindig le szoktak hurrogni, ha felhozom a végletekig kiélezettséget és agyonbonyolítást, mert "ez a jövő", meg "így is teljesen megbízhatóak". Akkor ezek szerint már tényleg omladozik a szarvár, és valóban sikerült kimaxolni a szeméttermelést a környezetvédelem jegyében?

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • 8th

    addikt

    válasz Tapsi #250 üzenetére

    Város, országút és autópálya egyenlő arányban valós forgalmi körülmények között. Mindig minden autóval ugyanazt az utat járják le.

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Tapsi #264 üzenetére

    Nekem a Fiat 500e 150-200 km-s hatótávja is elég lenne, amíg 2. autó. (12 milla, uh még az ára sem annyira "vészes".)

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • consono

    nagyúr

    válasz Tapsi #264 üzenetére

    Én Björn 1000km-s tesztjeit szoktam megnézni, ott elég jól kiderül melyik EV milyen: [link] :) Már 100 feletti kocsit letesztelt.

    "In God we trust. All others must bring data"

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz Tapsi #250 üzenetére

    Az AutoBild tesztciklusa ráadásul összehasonlításra is csak messziről, hunyorogva, három sör-pálinka kombó után jó, mert millió változó marad a rendszerben: forgalom, időjárás stb. Ez egyébként minden fogyasztási adat rákfenéje, nem összevethető másikkal.

  • Noukoum

    veterán

    válasz Tapsi #268 üzenetére

    Nem érdekli az embereket. Azért nincs.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #250 üzenetére

    Ja, de ha van egy 500 km-es hatótávú autó, ami autópályán már csak 350 lesz, télen autópályán meg mondjuk 250, akkor nem jönnek ki azok a számok, hogy 600 km-re mész és csak egyszer állsz meg egy szupertöltőnél, főleg hogy az a 15 perc gyorstöltés nem 0->100%-ra vonatkozik, plusz nagy eséllyel olyan parkolóba érkezel, ahová nem célszerű közel üres aksival érkezni, mert nincs helyben töltő és visszafelé is el kell jutni egy töltőig (ami nagy eséllyel nem supercharger).

    Nyilván ha CSAK munkába járós kocsinak használja valaki, akkor persze jó, de azért elég gyakori a vegyes, hogy az illető néha távolra is megy, nem véletlenül másodlagos kocsi sok embernél az elektromos.

    [ Szerkesztve ]

  • #52931072

    törölt tag

    válasz Tapsi #295 üzenetére

    Vonóhorgot lehet kérni a teslára? Utánakötsz egy dízel aggregátort és meg is van oldva a hatótávprobléma. Lehet vadkempingezni a susnyásban. :DDD
    Mekkora úti videó lenne belőle, megállsz a parkolóban, beröffented az aggregátort a futón, aztán beülsz kávézni, persze nem a teraszra, mert ott nagy a zaj, meg a füst. Lenne nézettség.

    [ Szerkesztve ]

  • #52931072

    törölt tag

    válasz Tapsi #299 üzenetére

    A jelenlegi formában röhely a villanyautózás. Egy drága hobbiautó gazdagisztánba.
    A legminimálisabb szándék nincs a gyártók részéről a valódi átállásra, talán a tesla a kivétel mert nem gyárt robbanómotorost ( bár Chuck Norrisnak van egy benzines teslája állítólag). :DD
    Jelenleg még hagyományos autóra sem tudjuk lecserélni a füstifecskéinket, mert az a árkategória eltűnt (6 mészáros fillér egy szaros corsáért? Jó ebben acélos fizetőeszközünk is benne van). Mondjuk mindegy is, mert ugyanannyit zabálnak mint a 20 éves verzió, mert csak kasztnit faragják át két évente meg telepakolják félévente bedöglő fölösleges ficsőrökkel, hogy a márkaszervíz azért megéljen.

    Szóval rossz vicc az egész, a kiváltságos réteg passzív házból indul teslával rugdosni a rabszolgákat, meg síelni, shoppingolni, a pórnép meg húzza az igát és jobban szennyez, mert már egy 10 éves roncsra sem bukja. Ez van, még húzzuk lefele a lejtőn. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #52931072

    törölt tag

    válasz Tapsi #301 üzenetére

    Egyszer nyílván, de amíg egy csepp olaj jön a földből, addig az olajcégek keresztbe feküdnek. Az autóipar fejlődését nem lehet csak luxusautók gyártására alapozni. Amennyiben komolyan érdekelne valakit odafent, már régen kitiltották volna a kétüteműeket, hagyományos benzin, dízel autókat, nem kolytolna a képünkbe a busz. Vannak köztes megoldások, hibridek, lpg, cpg, etanol stb. Egy sima lada vagy 200-szor annyi retket bocsát ki mint egy 20 éves katalizátoros.
    Láthatóan benne ragadtunk a lefelé vezető spirálba.

    HiKing

    Inkább a villanyosokhoz drágultak a benzinesek. Persze, acélos forintunk meg az áfa is benne van.

    Noukoum
    Nem érdekel szerinted ki vagy mi a röhejes. Ha lusta vagy értelmezni amit leírtam ott van a mégse gomb a küldés mellett.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák