Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Szlovákiában volt hogy Magas-Tátrában is voltunk egy naposat, ott már azért nagyobb a távolság, ráadásul ha Budapestről nem Kassa felé mész autópályán, hazafelé vadveszélyes (konkrétan volt már ebből balesetünk), szóval nem biztos hogy célszerű késlekedni és sötétben hazaindulni.
Tényleg negyed óráról beszélünk, meg arról, hogy akár addig is tölthet az autó, amíg a parkolóban áll, ti meg túráztok. Ugye az EV-nek ez is előnye. Rátolod a betápra, aztán elvan magának. Persze nem most, 2023-ban, de 10 év múlva tuti minden parkolóban lesz erre bőven lehetőség. Most meg ott az SC a tátra mellett is. Chopok nyilván most még nagyon gané, olyan szlovákos, de felfejlődnek majd, ha lesz rá igény. Schladmingban a hotelek parkolójában tucatszám van már EV töltő.
Igen, egyetértek hogy idővel fejlődni fog az infrastruktúra, de én a jelenlegi állapotról beszélek.
Azt hiszem, hogy perpill a töltőhálózat idomul az aktuális igényekhez. Ha ennél jóval nagyobb lesz az EV darabszám, akkor épül még. Erre utaltam azzal, hogy könnyen skálázható (nem csak teljesítményben, darabszámban is).
...nyári turistaszezonban mennyire tömve vannak a pihenőhelyek, pedig nem mindenki áll meg sűrűn, és nem mindenki sokat, ha csak 15 percre sokkal több autó állna meg, mert mind elektromos lenne, már egy-egy ilyen pihenőhelynek is többször akkorának kellene lennei vagy több pihenőhely kellene.
Fordítsuk meg: most gyakran hosszú sorok állnak a kutak előtt, mivel a kútfej önmagában hatalmas beruházást igényel, szóval kevés van belőle. EV töltőből meg rakhatsz annyit, amennyit akarsz, némi elektronika, meg réz. Persze feltételezve azt, hogy a betápot már kiépítetted, de azt tekintsük fix költségnek.
A másik, hogy az sem mindegy hol állsz meg, tehát ha mondjuk félúton van egy jó hely pihenésnek, pisilésnek, sofőr váltásnak, de ott nem tudsz valamiért tölteni, akkor már lehet hogy 2 megállás lesz belőle. Vagy télen 3 vagy 4.
Na jó, de ez most, a benzinesnél is áll. Nincs minden szép pihenőhelyen kút. Ez már tényeleg a kákán is csomót esete.
Nyugaton a Tesla valami 40 ezer EUR (most megnéztem, LR 50k)? Egy közepes család fél évi fizetése talán.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- 3D nyomtatás
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest