Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz BigBlackDog #8503 üzenetére
Abban egyébként igazat kell adjak a márkaszerviznek, hogy a gyári a legjobb. Én 8 év után cseréltem le a gyárit, de a helyére került Exide Premium ha 4 évig húzza, akkor már örülhetek..
Méret szempontjából én is bizonytalan voltam, ugyan ez volt a szitu, hogy az ajánlás nem egyezett az általam mért méretekkel. Elgurultam Győrben az akkumulátor outlethez, ott a motorházfedelet felnyitva megmutattam a szakinak, hogy ide kellene beférnie a lehető legerősebb akksinak, aztán már hozta is.
Nekem is 190 mm magas akksit hozott előzetesen a netes ajánlás (EA 640), de csak a 175 mm magas fér be (EA 722) úgy, hogy a leszorítót és a fedelet is vissza lehessen rakni!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #8505 üzenetére
Igen, elöl van a C30-ban.
Mennyibe kerülne a gyári akksi bele? Mert mondjuk ha 50 ezer alatt van, akkor szerintem nem kérdés."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #8531 üzenetére
2 szett Bosoko után váltottam Boschra, ezután csak ezt veszem. Semmi nyikorgás kevés víznél, teljesen néma működés, eddig tartósabbnak is tűnik.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #8588 üzenetére
C30-ban egyáltalán nem lehet állítani a fejtámlán, hosszabb út után kiszállásnál olyan érzés, mintha egy kést forgatnának meg a gerincemben a nyak alsó részén, de már hozzászoktam..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #8815 üzenetére
Kicsit valóban erős, de annyira azért nem elszállt. Én legutóbb szeptemberben 40k forintot fizettem a KwitFitnél Győrben erre a műveletre, igaz csak 4 liter olajjal.
Meg szabad tudni, hogy milyen Volvo szakiról van szó egyébként? Májusban esedékes lesz a vezérléscsere és ezt az Udvari automobilnál (Volvós független szerviz) terveztem megcsináltatni az olajcserével együtt.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz david199801 #8908 üzenetére
Nem kell, de megteheted.
Mondjuk van az a helyzet, hogy a kutas megtankol helyetted, de te addig már bemész a shopba, akkor értelemszerűen nem akarod nyitva hagyni a kocsit.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Nekem most lesz 9 éves a kocsi, gondoltam lecseréltetem a vezérlést kompletten a vízpumpával együtt, amúgy 63.000 km lesz a szervizeléskor a kocsiban mindössze.
Hülyeséget csinálok? 10 év / 160.000 km a csereintervallum. Várjak még egy évet vele nyugodtan?"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
-
őstag
válasz tmskvcs #8960 üzenetére
Benzinesből csak 1.6, 2.4, T5. Ha pálya is lesz, akkor lehetőleg a nagyobbak.
Egyedül az 1.6-al is fel lehet persze menni az autópályára (nekem is ilyen van, hetente megteszem a Győr-Bp távot), de néha el tudnék viselni még egy kis lóerőt, akkor kevesebbszer kellene elengedni az "erősebbeket".
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #9076 üzenetére
Nekem is keményebb a kuplung egy hosszabb pályás vagy országutas - váltás mentes - szakasz után. Elvileg ez a jelenség normális, nem csak Volvóknál jelentkezik.
Tavaly amikor fékfolyadékot cseréltettem (egy körön van a kuplunggal), utána az első pár száz méteren olyan könnyű volt a kuplungpedál, mint valami friss francia kocsiban, aztán sajnos visszakeményedett a "normálisra".
Azt a habkönnyű benyomást tudnám értékelni dugóban araszolva.."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Már fent van pár hónapja.. amerikai modell, valami kiegészítő kijelzővel.. bennem nem keltett bizadalmat. Amúgy emlékeim szerint először olcsóbban hirdette (2.5M rémlik), aztán valamiért megemelte az árat.
Ha holnap le kellene cserélnem a C30-at mondjuk 8 millióig bezárólag, bajban lennék, nincs semmi, ami tetszene és megfelel a "minimális" elvárásaimnak. Majd talán a jövőre megjelenő Mazda 3 vagy az új Toyota Auris lesz érdekes, sajnos egy normálisan felszerelt XC40 is 13 millió és HUD-ot nem is lehet bele rendelni, ez meg nálam már kizáró ok. Lesz egyáltalán a kisebb Volvóból valami, amit anno az XC40 concepttel együtt mutattak be?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Nem szeretem az utólagos mókolásokat, legyen gyári mindene.
Persze nincsenek illúzióum, egy T5-öt nem 60 éves mamák vettek, akik lejártak vele a sarokra a boltba, szóval az a plusz kijelző akár még jót is jelenthet, talán odafigyeltek rá, nem taposták hideg olajjal, illetve a szervizkönyv alapján az utolsó olajcseréket 10 ezrenként megejtették, ez mindenképpen pozitív.
Nekem az amerikai eredettel van a legfőbb bajom. Jobban utána kellene járni, hogy mik az eltérések egy EU modellel szemben, de ha 1-2 olyan alkatrészt szereltek bele, amit itthon nem kapsz meg, akkor már szopsz. Mondjuk a műszerfalcsoportban is cserés a mérföldes háttér, de az a legkevesebb.
Ezzel a 220 lóerős motorral elvileg csak 2006-2007-ben szerelték, ez meg egy 2008/10. havi autó, most vagy elírás és ez már a 230 lovas verzió vagy az USA piacon mást kínáltak..[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz haxxika #9313 üzenetére
2016 elején hirdettek egy itthon forgalomba helyezett, faceliftes C30-at a T5-ös motorral, valami 4,5M+ forintért ~110k kilométerrel, fekete színben.
Meg tavaly egy másikat, ~185k kilométerrel, kicsivel 3M forint felett, éppen itt Győrben, ez mondjuk nem magyar volt, de legalább nem amcsi, ez valami vöröses metál volt.Ezen kívül semmi.
A színeket csak azért írtam, hogy ha újra felkerülnek, akkor be lehessen őket azonosítani.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz haxxika #9316 üzenetére
Éppen tegnap néztem meg a német kínálatot, volt 2016 tavaszán egy automata váltós, sima 2.4 benzin 170 lovas verzió valahol Németország északi részén ~105k kilométerrel, de a hazaszállítás díja meg a magas regadó miatt túl volt a keretemen. Na most megint hirdetik éppen azt, azóta belepakoltak 50k kilométert, de már nem hoz lázba.
Igényelném én is a turbós motort, jó dolog azért, ha alacsony fordulaton is van nyomaték, illetve már nincs meg a vágy a birtoklására, mivel még ha csak a nyamvadt 1.6-os motorral is, de kipipálhattam a bakancslistámról a C30-at, elmúlt a varázsa.Egy mai alsóközepes kocsi (Astra K, Mazda 3, Golf, stb.) ezerszer modernebb, csendesebb, finomabb gép. Ezekből átülve a C30-ba, érezni az évtizedes különbséget köztük.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
-
őstag
válasz r.levente75 #9337 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy az 1.6-os benzines motornál, az 1.8 és 2.0 benzin az láncos.
A 2.4 benzin és T5 meg 10 év / 120.000 mérföld (~193.000 km), de lehet, hogy itt Európában ez számít 180.000 kilométernek.Dízelekről nem tudok nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #9339 üzenetére
Hát igen, biztos foglalkozott vele és költött rá, szó se róla, de az ilyen háztáji tuningtól mindig idegenkedtem illetve mindentől, ami nem gyári. Lehet, hogy ezek a motorok gyári állapotban is fogyasztják az olajat, ha hajtod őket (nem tudom), de nekem akkor sem férne bele, hogy 8-10.000 kilométeres olajcsereintervallumon belül még töltögessek rá. A képek hiánya sem fogja megkönnyíteni az eladást, a belső térben is csak a gyári kinézetet viselem el, még a Te kocsidba beszerelt Parrot kihangosító is bassza a szememet, inkább nem telefonálnék, de ne legyen ott semmi, ami nem gyári.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Nem tudom ez mennyire általános, de nekem azért jól esett:
Kaptam ma egy postai levelet a győri Volvo márkakereskedéstől, hogy hamarosan lejár a műszaki vizsgám, most kedvezményesen elvihetem hozzájuk és felkészítik + megcsinálják a műszakit. Fel is hívtam emberünket, hogy ez mennyibe kerülne és mivel csupán 20.000 forint, ezért nem is kérdés, hogy hozzájuk viszem (plusz ebből lejön 10%, ha ezt a levelet is felmutatom aznap).
Két éve voltam náluk egy sima szoftver magyarosításon, ekkor kerültem be az adatbázisukba.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
-
őstag
Sziasztok!
C30/S40/V50-ben van ez a bizonyos belső keringetés gomb:
Ha az "M" világít, akkor manuális belső keringetés módban van. Ha semmi nem világít, akkor nem aktív a belső keringetés, a külső levegő jön. Na és az "A"-val mi a helyzet? Azt tudom, hogy elvileg valami levegőminőség érzékelő szenzorral van összefüggésben. Magyarán automatikusan váltogat a külső-belső keringetés között, annak függvényében, hogy milyennek érzékeli a levegő minőségét? Az elmúlt két évben, mióta nálam van a kocsi, végig az "A" világított. Jól csináltam?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #9426 üzenetére
Korrekt gép, mondjuk ez az első lámpa iszonyat ocsmány, a facelift utáni arca sokkal kellemesebb.
Kivetnivalóm még, hogy dízel."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #9641 üzenetére
Szerintem 15 év felett már semmi sem nyugalom szigete, mindig van valami szöszölni való.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #9644 üzenetére
Én is valami Yarist, béka lámpás Polot (9N), stb. néznék első autónak. Ezeket csak azért írtam, mert a közvetlen környezetemben ilyeneket használnak ilyesmi árban és korban, a kopókon kívül még nem volt velük soha semmi probléma.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Luck Dragon #9709 üzenetére
Benzin: 1.6, 2.4, T5
Dízel: 2.4, D5, később D3, D4 (mindenképpen 5 hengeres legyen)."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Bspeeed #9737 üzenetére
Fateromnak ugyen ilyen anomáliái voltak a V50-el, szintén 2009-es évjárat 1.6D motorral.
Mivel egyszer előzés közben csinálta főúton, ezzel elég necces helyzetbe hozva a családot, marha gyorsan el is lett adva a p*csába. Ezért próbálok mindenkit lebeszélni erről a motorról azóta is.
Jó persze ez csak az utolsó csepp volt a pohárban, előtte is voltak gondok a DPF-el meg még ki tudja mivel ehhez kapcsolódóan.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #9769 üzenetére
Azt hiszem, hogy ezt a kocsit 2016 elején egy Volvo márkakereskedés hirdette HaHun, csak akkor még közelebb volt az ára az 5M-hoz. Ugye akkoriban kerestem én is a sajátomat.
Azért elmennék megnézni a helyedben.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Johnny_vT #9774 üzenetére
Lehet, hogy csak 4,6M volt, nem emlékszem pontosan, de kb. ilyen áron hirdették.
Szerintem ilyen futás mellett maximum a futóműre kell költeni, azért azok a 18"-as?! felnik a magyar utakon nyírják rendesen. De ezen kívül nem sok minden van ebben a kocsiban, ami el tudna romlani és mivel Ford rokon, ezért az alkatrészek sem vészesek. Bár mivel T5, azért biztos drágább ez-az, mint a sima 1.6 benzinemhez, de ha most akarnék C30-at, repülnék is rá.
Az árát sem gondolom túlzónak. Mobile.de-n is csak 4 darab T5 C30 van és azok is 12.000 euróról indulnak.
Ez szerintem tipikusan az az autó-motor kombináció, amiből mivel nagyon kevés van, ha jó állapotban megőrzi az ember, egyszer, sok év múlva majd elindulhat felfelé az értéke.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz r.levente75 #9872 üzenetére
Én Michelin Alpin 6-ot vettem most a C30-ra ilyen méretben, a másik kiszemelt a Continental TS860 volt.
Ezekkel nem lőhetsz mellé, ahogy mondjuk egy Goodyear UltraGrip 9-cel sem."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz FeRRaR1 #10114 üzenetére
Ezt az ET mizériát most én besz*ptam.
Új téligumikat rakattam az acéltárcsákra, aztán azt vettem észre, hogy a jobb hátsó ereszt.. de nem kicsit. Két nap alatt elengedett 0,8-1 bart, utána onnan még apránként egy kicsit.. A felni peremét az előző tulaj valahogy eldeformálta, csak ez a régi téliguminál nem jelentkezett, mert valahogyan össze volt már gyógyulva a kettő, de az újnál előjött. A fekete tömítőpaszta és a kikalapálás sem segített, szóval gondoltam akkor rendelek gyári felnit hozzá.
Mivel a meglévő acélfelniken a "FoMoCo" logo díszeleg, bátran berendeltem a gyári Fordot (Focus 2, C-Max).Aha, csak az ET-re nem figyeltem és a Volvora ET46 való, míg a technikailag szinte egy az egyben megegyező Fordok meg ET52,5-ösek.
Nem akartam már szenvedni a csereberével, felkerült, igaz nem sok hely maradt a féknyereg és a felni dobja között, mivel jobb hátul 6,5 mm-rel beljebb került a kerék.Az biztos, hogy jövőre - ha akkor még meglesz a kocsi - nem fogom az első-hátsó cserét megcsinálni, mivel előre a hajtott/kormányzott tengelyre már neccesnek gondolom.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Tudom - gépészmérnök vagyok -, de szerencsére nem érzem a kocsin a bizonytalanságot.
Libra felniről vélemény? Van egy eladó 15-ös, zsír új, sosem használt szett 340 euróért willhabenen.. csak nem tudom, hogy akarok-e a kocsira költeni..
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #10283 üzenetére
Lehet, hogy van belőle pirosas-vöröses is, ahogy a hűtőfolyadék sem csak egy féle van.
A lényeg, hogy ne barna legyen."Less but better" - Dieter Rams
-
-
őstag
válasz Weareus #10550 üzenetére
Nekem NGK került bele ~40e kilométeres óraállásnál. Most léptem át a 80e kilométert, az Udvarihoz tervezem vinni nagyszervízre kb. 2 hónap múlva (vezérléscsere, miegymás), meglátom majd, hogy ők mit mondanak, mert újra esedékes a cseréje (tudtommal 40e kilométer a csereperiódus a sima gyertya esetében).
Lényeg, hogy én semmi változást nem érzékeltem sem fogyasztásban, sem semmi másban a gyári és az NGK között.
A másik, hogy Facebookon a Volvo csoportokban (persze minden másban is) akkora idióták vannak, hogy az leírhatatlan. Talán a felkerülő információk 10%-a ha értelmes, de alapvetően érdemes fenntartásokkal kezelni mindent, amit ott olvasol.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Xmodule #10579 üzenetére
Ha egyedi, erősebb a felfüggesztése, akkor utána szerintem probléma lehet az alkatrészellátottsága, amennyiben hozzá kell nyúlni.
A műszerfalból valóban létezik analóg és digitális. Azt nem tudom, hogy ez évjárat vagy felszereltség függvénye volt-e, de egyébként ha nagyon akarod, akkor ki tudod cseréltetni az analógot digitálisra, bár húde sok értelmét nem látom.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz r.levente75 #10591 üzenetére
5W-30 (Ford WSS-M2C-913B) kell bele, ahogy a kézikönyv és a motortérben lévő matrica is írja. 913 C vagy D is jó, visszafelé kompatibilis.
Pl.:
- Castrol Magnatec Stop-Start A5 5W-30
- Motul Specific 913D 5W-30
- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
- Liqui Moly Special Tec F 5W-30
- Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30
- Ford Formula F 5W-30Ki az az istenbarma, aki 5W-40-et öntött eddig bele?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz r.levente75 #10593 üzenetére
Itt van a kézikönyv ide vágó része:
Az 5W-40 az csak félszintetikus olaj, nem értem a szakszervizt. Én biztos lecseréltetném, a futás mennyiségéhez semmi köze.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz r.levente75 #10596 üzenetére
Na ezért állok mindig ott olajcserénél az autó mellett. Amelyik szerviz szerint az 5W-40 is jó bele, oda többet nem vinném a kocsit.
"Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Politika
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Villanyszerelés
- Facebook és Messenger
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Autós topik
- Milyen monitort vegyek?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs