Új hozzászólás Aktív témák
-
Land
veterán
Van köztetek Amores?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz Prime110 #1942 üzenetére
Nézegettem én is a Mazda 6-ost autó vásárlás előtt. Ültem is 1-2 db 2005-ös facelift előttiben és olyan semmi extra belülről. Kívülről nem rossz. Na de a 159 kívül-belül köröket ver rá.
Persze a legtöbb autót veri a 159 nálam kívül belül... Valóban pár év múlva sem fog rútnak számítani, nem lesz vele szégyen bárhova is beállítani.
Végül nem tudtam ellent mondani a kísértésnek és egy 159 Sw-vel szaladgálunk barátnőmmel felváltva.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
-
Land
veterán
válasz Geller72 #2182 üzenetére
Sokak szerint az 1.9 150 ló az arany középút. Kevesebb vele a nyűg, nem fogyaszt sokat, megyeget. 2.4-ből elég sok a lerúgott példány sajnos. Akik olyat vettek sok esetben nem kímélték, a céges verdáknál pedig sajnos betartották a gyári 30k+ kmes olajcserét, amiből motor csere is lehet idővel.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz Geller72 #2184 üzenetére
Mennyiért vennél?
Elég sok van 1.8 millió környékén 159-esből. 2 millió környékén már el lehet csípni jó gazdától gondozott példányokat. Több gondos Amores tag mostanában adta el a kocsiját. Tőlük bomba vételt lehetett volna. Ha mostanában vettem volna, akkor őket céloztam volna meg. Van még 1-2 tag, aki mostanában fog újabbra váltani.
Japán vs Alfa kérdésre... Ha nem Alfát vettem volna, akkor Mazda vagy Honda lett volna. Többi japán autó 2 millióig elég vérszegény kívül belül nekem. Tehát szívó benzineseket nézegettem amúgy. Mazda 6 2005-2007, 2.0-ás 147 LE, 6 sebességes váltóval. Ez 2 millióért lenne, de ritka. Honda Accord 2005-2007 2.0 155 LE. Ezek már inkább 2.5 millió Ft környékétől vannak elég magas futással. Azért a japán autóban lévő alkatrészek is elfogynak egy idő után és akkor eléggé zsebbe nyúlós. Végül az 1.8-as benzines Ufo Civic volt még, de azok is 2.5 millió Ft felett voltak és az kicsi is lenne nekünk. Tehát a Mazdán kívül + 500 ezer Ft lett volna a vétel és ugye azokra is kell költeni. Igazából, ami költséges lehet az maga a turbo dizel mivolta. Egy 200k+ km-t futott turbo dizel márkától függetlenül elég zsebbe nyúlós mulatság lehet. Sajnos én sem kötöttem meg az évszázad üzletét, így eddig költöttem rá szépen. Mai tapasztalattal már tudnám, hogy tovább kellett volna nézelődnöm. Nem volt ez a kocsi "hibátlan" ahogy mondták 2 millióért. Le tudom neked írni a típushibákat, de inkább a dízel nyavalyáit írom le. Ha érdekel a konkrét típushiba, akkor szólj.
Amire lehet számítani vétel után: vezérlés+szűrők+olajok cseréje. Ez ugye alap kellene, hogy legyen.
Aztán esélyes, hogy a szívósor retkes lesz, turbo is retkes lehet és beállhat (nekem szerintem most ez a gond), EGR dzsuvásodik, elég sok hiba forrása, DPF városban eldugul, porlasztókra is rá kell nézni.
Tehát szívósor tisztítás, ha a turbo kotlik akkor kipucolni és ha kell, akkor felújítani. Ha nem cserélték időben az olajat, akkor az adhatott a porlasztóknak, EGR tisztítás.
A váltója GM termék és annak is van típushibája, de azt már utólag mondva érezni lehetett vásárláskor. Megint csak a tudatlanságomon múlott, hogy elhittem, hogy csak szimplán sportos a váltás és nem arról van szó, hogy vacakol a váltó.
Egy szó mint száz a vételáron felül nem árt 300 ezer Ft tartalék, aztán ha nem trógertől veszed, akkor a fele is elég lesz a hibák javítására.
Tehát ha szívó japánra gondoltál, annál bármelyik turbo dízel szopósabb (lehet).
De én a formájába beleszerettem, nem találtam nekem jobban tetszőt és bevállaltam. Egy szívó benzines racionálisabb lett volna, de nem lehet mindig racionálisan dönteni. +159-esből ha benzinest vettem volna, akkor TBI jöhetett volna szóba, de az majd duplája árban a "szardízelnek".[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Igen az ismertebb Amoresok közül most ő árulja. Nagyon nem lehet mellé nyúlni.
Más : Automata váltója 200 ezer km után mekukulhat és iszonyat drága rendbe rakni. Ezt is mérlegelni kell. Ha sűrűbben cseréltek benne olajat, akkor az egy jó pont a jövőre nézve.
Olcsóbb 2.4-eseket nagyon nézzétek meg. Nehogy egy halálán lévőt vegyetek. 1.9-esből nagyobb eséllyel lehet kifogni jót 2 millió környékén.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Nekem ilyen váltóolaj került a kocsiba: TUTELA TRANSMISSION TECHNYX 75W-85
Motorolajból elsőre Comma Syner-G 5W40 5L és most turbo felújítás után Motul 8100 X-Clean 5W-40 (5L). Egyik sem szar olaj.
Ja és remélem a váltód rendben van és nem egy előjel a nehezedő 1-es..Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Na erre nem tudok válaszolni. Vagy marad potyára pár deci váltóolajad. Fontos a jó olaj, egy váltó felújítás elég drága móka, inkább fizess pár ezer FT-tal többet az olajra szerintem.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
75W85 kell bele. Az Alfás szerelőm ilyet talált bele. Elvileg ez is tökéletesen megfelel a célnak. Maga a váltó elég kényes az olajra. Ennek piros színe van, amit a halálán lévő váltómból eresztett le sárga volt, tehát nem bele való olaj volt benne. Elvileg ez tette majdnem teljesen tönkre. Némely részek bent szépen megégtek.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Akkor ide is beteszem:
Van ötletetek jó villamossági szakira Pesten? 9. kerület környéke előny.
Kontaktos már régóta a JVC fejegységem. Már többször kiszedtem, de nem értek hozzá. Egy darabig frankó, majd a kijelzőhöz érve elsötétül a kép. Régebben zene közben ki is kapcsolt stb. Köszi!Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Nekem GE Migalight Ultra +120% van és klasszisokkal jobb, mint a 600 Ft-os előző izzóm.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Lehet az elektronikája döglődik. A kipuf egy részét visszajuttatja a motorba, mely elég. Környezetvédelmi okokból van benne, de rengeteg szívás szülőanyja. Van aki szűkíti, van aki offolja (ki is programoztatja) vagy aki újat vesz. Utóbbi drágább mulatság.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz rbalint88 #2623 üzenetére
Azaz 7% a hengerenkénti veszteség? Nekem jóval több. Olyan mintha a 159-ben a motorban is lenne tervezett avulás. Szerelőm 700k felett jár kmben a 156-osával. Ennyit a 159 nem biztos, hogy kibír.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Nem ez a jellemző, de meg lehet szívni, mint bármivel.
Okulj az esetemből és normális gazdától vegyél. Normális szervizkönyv, számlákkal igazolt javítások, Amores vezetett blog stb... Nekem egyik sem volt sajnos...[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz rbalint88 #2660 üzenetére
223.000 km
Mondjuk aki elolvassa a blogomat, láthatja hogy abban nincs kummantás. Ha most eladnám elég jól járna az új tulaja. De én sem vagyok hülye, hogy patentra vágva adjam el.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Nekem is az Ufo volt az egyik fő kiszemelt(+Mazda 6, Honda Accord és a 159).
De amint megláttam az 159-est már akkor eldőlt, hogy az lesz. Annyira egyedi, annyira gyönyörű kívül belül. Simán rámondanám, hogy akár 2016-os új modell is lehetne, annyira időtálló a kinézete.
Az Ufó szűkebb fejben hátul ülve, a csomagtartója is kisebb (nekem Sportwagon van) és nem kérdés, hogy kinézetben és anyagminőségben (belül) nem egy kategória a kettő autó. Az Ufo amúgy is eléggé megosztó.
1.8-as benyásakat nézegettem, illetve egy használtteszten kihangsúlyozták, hogy a 2009-es FL-est érdemes abból venni, sok bosszantó hibát kijavítottak rajta. A korai széria műszerfal plexije a semmitől is karcolódik, kattog a kuplung (valami műanyag enged el), ropog, nyekereg az egész műszerfal belül (sokan szivacsozással próbálták ezt a problémát megoldani. Továbbá vagy fél millióval drágább egy jó állapotú Civic a 159-esnél. Utóbbi ára iszonyat lent van a sok külföldről behozott hulladék miatt (amely vételnél nagy előny, de egy korrekt tulaj sem tudja reális eladni így az övét, mert azokra az olcsó hulladékokra is rá van minden jóság hazudva). Tehát egy gondozott is közel 2 millióba kerül. Ha fél milliót kell rálocsolni, akkor is csak a Civic vételárában van. És egy japán autóra is kell költeni idővel...
Sőt egyik haver megerősítette, hogy egy gondos gazdától egy 260.000 km-t futott jobb döntés, mint 200-220.000 km-est venni. Előbbinél esélyes, hogy a váltó fel van újítva, a turbó is, kuplung, lendkerék is cserélve volt 180-200.000 km környékén, illetve az első lengőkarok is cserélve lettek. Ezek a húzós tételek a dízelnél.
Nekem a turbo felújítás időszerű volt. 250.000 km-nél nem bírnak többet (de ez igaz a többi márkára is), a váltó már megvételkor sem volt 100-as, ezt az ex tulaja nyilván érezte. Szervizkönyv szerint volt 187.000 km-nél kuplung+lendkerék és vezérlés cserélve. Nos kuplung volt, de a lendkerék már csattan, pedig az alsó hangon is 150k km-t kibír még városban is. A vezérlés is gatya volt, pedig korábbi csere esetén nem úgy nézett volna ki ahogy.
Tehát az én esetemből nem szabad kiindulni, olyan emberrel kell menni autót vásárolni, aki már használt ilyen autót és nagyon meg kell nézni, hogy mi volt cserélve benne és arról számla is legyen. Ha tapasztaltabb lettem volna, akkor nem pont ezt a példányt vettem volna meg. Utólag okos az ember...
Mindegy ezt gatyába rázom, erre rámegy az első évem a kocsival, de utána már sok gond nem lehet.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz j.bravo #2670 üzenetére
Akkor szintén zenész...
De amúgy a fekete külső és ez a fajta mogyórbana belső nagyon ritka és eléggé paszol az összkép egymáshoz. Ezt a bőrszínt azóta sem láttam egyik 159-esben sem. Tehát ilyen alapon "egyedi" a kocsi. A rendbe rakása pedig "csak" pénz kérdése.
Regeltél Amorera? Érdemes...
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Azt tudom mondani neked is, mint Kornelkának.
Alfaamoren vannak ismert, sok éves múlttal rendelkező korrekt tulajdonosok, akiktől el lehet csípni eladó 159-est. Ezek persze hamar el szoktak menni fórumon belül.
Van amikor azért adják el, mert kinövik és sok esetben TBI-re, illetve mindenképp újabbra váltanak (pl. 2.0-ás JTDm-re 170 lóval).
Ha érdekel ténylegesen az 1.9 16V Sw 150 lovas verzió manuális váltóval, akkor beírhatok, hogy jelezzenek nekem, ha lesz kihagyhatatlan ajánlat.
Sőt van köztük olyan, aki néha be is hoz kérésre külföldről megbízható kapcsolatai részén top állapotú 159-eseket. Csak akkor lehet regisztrálni Amorera, ha már van Alfád, így ebben az esetben egy már oda regisztrált tagot tudsz megkérni erre.
Nekem sajnos nem volt ilyen kapcsolatom és meg is szívtam. De én felajánlom a segítségemet, hogy érdeklődök az érdekedben.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Az ez már nem olyan rossz: Alfa 159 3.2 JTS automata (de sokat eszik)
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Mennyiért keresel amúgy kocsit? Mert amit linkeltél 3 millió. Annyiért már nagyon tiptop 159 van kevés km-rel vagy 2.5_ért is vannak jók és pár 100k-ból topra vágod... Az én 159-em a megvett állapotában 1.7-1.8 milliónál nem ért volna többet. Azért szenvedtem vele.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Elég elismert szerelők vannak Pesten Alfa fronton. Plusz nem hiszem, hogy létezik olyan autó, amely ne okozna meglepetést. Pl egy 100k kmt futott 159-cel valószínűleg évekig nem lesz gond. Egy olcsó 200k kmt futottal esélyes, hogy igen, de ez jó esetben érződik a vételáron is. Egy sok kmes Honda is zsebbe nyúlós lesz. Tehát nem gondolnám, hogy egy normális tulajos 100k kmt futott Alfa sokkal problemasabb lenne, mint egy hasonló állapotú Honda. Plusz árban egy laza fél millióval még olcsóbb is lesz. Csupán azért mert japán márka örökélet plusz egy nap, meg a szarolasz és ehhez hasonló baromságok miatt, melyeket még 50 év múlva is a 4 éves óvodás fejből fog fújni ha igaz, ha nem.
Persze te döntesz. Jó a Honda is. Kinézetre ízlések és pofonok.
Jövő héten meg tudom mutatni ha érdekel még, ezt a szarfoshulladék olasz bestiát.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz hroberto #2796 üzenetére
159-es technika. Nagyon nézze meg mit vesz, mert sok az agyonhajtot, motorcsere előtti 2.4-es. Meg mindenképpen gondos gazdától vegye, szánjon rá elég időt. Amoren érdemes lehet szétnézni, hátha valamelyik normális Brera tulaj épp eladni készül a kocsiját.
Még annyit, hogy a városozást nem szereti maga a 2.4-es motor (EGR és DPF vacakolhat), pályázásra teljesen jó vagy az említett 2 alkatrész kiiratása a megoldás.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
2.4: sok a széthajtott példány. Ha a gyári 30k km-es olajcserét betartották, akkor véres lehet a torkuk. Városban az EGR-DPF sokat rakoncátlankodik. Ki kell íratni és akkor nem lesz velük gond. 2.4-nél hatványozottan igaz, hogy az előző tulajdonoson sok múlik.
A turbora már rákérdeztem, még nem írt.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Diablo IV
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux kezdőknek
- Fotók, videók mobillal
- Netfone
- SkyShowtime
- Nők, nőügyek (18+)
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen