Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #13712 üzenetére
Azért annyira nem fosok az ilyenektől, a Jazz lehetséges hibáival is tele tudnék írni egy A4-es lapot.
Apum meg erre kattant rá, második generációs, és francia 1.6 HDI. Mondjuk ezért a felni és gumiméret kombóért biztosan megsimogatnának műszakin.
És hogy ON is legyen, lehet, hogy egy másik 843-as Ypsilon lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #13732 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy mennyiért mérik, hanem az, hogy egyáltalán van-e.
Egyébként bármennyire is nevetség tárgya az M32-es váltó, szerintem áttételezésben elég jól passzol a MiTóhoz és az 1.4 T-Jethez. Persze ez és az Abarth Grande Punto valamivel rövidebb végáttételt kapott, mint bármi más, amit ezzel a váltóval szereltek.
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #13748 üzenetére
Grat! 👍
...........................Jól látom, hogy nem látom?
Se ePER-ben, se egyéb más módon nem találtam EGR szelepet az 1.4 T-Jeten. Tényleg nincs? Mer' akkor örülök.
Csak a Telexen nemrég leközölt cikk után elgondolkodtam, hogy nem is foglalkotam még ezzel a témakörrel.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #13762 üzenetére
Én most két észteres olajjal szemezek, a Ravenol RUP 5W40-nel, illetve a Motul 8100 Power 5W40-nel. Egyiknek sincs Fiat minősítése, de az ACEA és API besorolásaik annak megfelelnek.
-
tboldi
nagyúr
válasz csongi #13783 üzenetére
Ha jól emlékszem, azoknál ugyanaz az első 5 fokozat áttétele, meg a végáttétel is, csak van még egy plusz fokozat. Vagyis inkább az 5-ös váltó egy olyan 6-os, amiből hiányzik az utolsó.
De nem kizárt, hogy keverem egy másik szériával. Az biztos, hogy csináltak ilyet a digók, csak lehet, hogy másik autónál.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #13844 üzenetére
Qrva sötét van meg tejköd, úgyhogy egyelőre ennyire futotta.
2007-es Ypsilon 90 pacis 1.3 Multijettel, Platino felszereltséggel, 82k km-rel. Pontosan ugyanolyan konfig, mint az előző volt, csak nem egyszínű Caravaggio barna, hanem bicolor, pezsgő és Bordeaux vörösbor, illetve a belseje is ehhez harmonizáló színű bőr.
Majd nappal és tiszta időben lövök még képeket.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Integrale #13851 üzenetére
Most egyelőre egyenlő a nemzetek aránya, WagonR, Jazz, MiTo és Ypsilon.
De egynek a nem túl távoli jövőben mennie kell, anyum és én úgy tartjuk, hogy a Suzukitól volna érdemes megválni, de apum nem szeretne. Pedig rá kéne költeni 300-400k-et, és az értéke meg nem több 600k-nél (240k km, ohne klíma). A Jazz-re is el lehetne locsolni ugyanennyit, de annak valahol 1,5 és 2 millió között van a jelenlegi használt piaci ára, azért nem mindegy. És klímás!Ezzel az Ypsilonnal is lesz teendő, a motor, váltó, futómű, fék és kasztni állapota teljesen jó, inkább csak nem megfelelő használatból vagy oda nem figyelésből eredő hibák vannak rajta. A teljesség igénye nélkül:
- nem működik a trip gomb a jobbos bajuszkapcsoló végén;
- a 12V-os dugasz sem (de lehet, hogy csak biztosíték, még nem néztem);
- el van törve a kis pöcök, amin billen a vezetőoldali ablakemelő kapcsolója (amúgy működik, csak van, hogy két ujjal kell felhúzni);
- a hátfal belső burkolatára rácsukták a csomiajtót, mikor épp valami kilógott;
- letörött és hiányzik a jobb hátsó kapaszkodó;
- hiányzik a jobboldali ajtó egyik csavartakaró kupakja.
Ja, meg egy olajcsere kell minél hamarabb, 2-3 éve nem került rá sor, mert úgy gondolták, hogy nem szükséges, mert csak alig párezret futott az utóbbi pár évben. De természetesen a többi folyadékot és szűrőt is cserélni fogom. Legalább nem hiába vettem meg ezt, eddig csupán egyetlen egyszer volt alkalmam használni.
Illetve egy fullos kozmetika sem ártana, mint amilyenen a MiTo is átesett a vásárlás után.Most ez igazából arról szólt, hogy anyumat boldoggá tegyük az előző gtk-vá válása után, a Hondát azóta se érzi neki valónak. Több mint egy év után most először bukkant fel egy ugyanolyan motorú és felszereltségű példány, és úgy voltunk vele, hogy ha nincs reménytelen állapotban, akkor elhozzuk és apránként csinosítgatjuk.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #13852 üzenetére
És most vettem észre a képemről, hogy a légszűrőház jobbos élei és le vannak törve.
De nyugi, az új hűtőrács már megvan, a hazaúton letértünk a pályáról érte Tatára. Kérdeztem a többi alkatrészt is, de vagy nincs éppen nekik, vagy van, csak fekete és nem mahagóni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #13857 üzenetére
Szerintem egyelőre marad így, eléggé low priority. De úgy is cikkszám alapján szoktam keresgélni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #13861 üzenetére
Azok ránézésre jónak tűnnek, majd meglátjuk, mi lesz vele. A régin is el volt törve ugyanitt, de legalább megvolt a darabka.
szerk.: Ja, és kicseréltem a rácsot tegnap, lemostam az autót, gondoltam, majd ma nappal körbefotózom. Erre szakad a hó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
Végre tudtam néhányat fotózni. -
tboldi
nagyúr
válasz erik365 #13876 üzenetére
Én 85-öt fizettem a RUP-ért, de ebben van + 1 liter meg szállítási költség is.
Ezen is gondolkodtam, mert ennek van S2-es Fiat minősítése, de sajnos nem USVO, azaz nem PAO és észter alapú, ezért választottam inkább a másikat. Bár nincs S2-es minősítése, de ugyanúgy ACEA C3, illetve a többi gyártói előírások közt is bőven van átfedés, ergo nagy különbség nem lehet.
-
tboldi
nagyúr
BÚÉK!
Kiderült, hogy az Ypsilon szivargyújtója csak egy biztosíték miatt nem ment. És közben találtam egy félig be nem kötött, ősrégi riasztót is, kidobtam a francba, ha már úgy sem működött.
Még a nem működő trip gomb forrását keresem, hátha nem kell megvenni 170 €-ért ezt.
Arra gondoltam, hogy hátha egy vezeték nem csatlakozik ennek az egységnek a hátulján, vagy ilyesmi. Mert az ablaktörlők működnek.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Arra jöttem rá, hogy semmi nem működik, ami a bajuszkapcsolón csavargatós, csak az jó, ami az egész kar fel-le vagy előre-hátra mozgatásával működtethető.
vagy maga a nyák ment tönkre ebben a részében, vagy a kapcsolat szakadt meg vele.Ja, és Multiecuscannel reseteltem az öntanuló dolgait a motorvezérlőnek, hátha kevésbé lesz majd lusta.
De van egy sanda gyanúm, hogy inkább a turbó vgt-je van letapadva némileg. -
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #13888 üzenetére
A turbóra azért gyanakszom, mert 2500 fölött meglódul, mint egy kőkorszaki TDI, de az elindulás nyögvenyelős. Azért egy változó geósnak illene finomabban viselkednie, meg hát van viszonyítási alapom is az előző ugyanilyen motoros Ypsilon által.
Egy nyugdíjas nénié volt előttünk, az elmúlt időszakban évi átlag 1000 km-t tett csak meg az autó, 2-3 éve nem is volt olajcsere. Már megrendeltem hozzá a cuccokat, akkor majd egy füst alatt kikapom az EGR-t is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #13890 üzenetére
Kérdés, hogy lesz-e kedvem ennyi mindenhez.
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #13892 üzenetére
Maya Gold?
Sajna ez nem magyarázza meg a trip gomb nem működését.Viszont előjött egy nagyobb hiba, látszólag teljesen meghalt a műszeregység.
Az autó beindul, elvisz ide-oda, de a műszereken abszolút semmi, lámpák/háttérvilágítás sötét, a mutatók 0-n, a középső kijelző totál üres. 🤷♂️
A "riparazione quatro strumenti lancia ypsilon" kifejezésre keresve látom, hogy nem annyira egyedi eset, de nem tudom, hogy nálunk is ténylegesen az egységgel van-e a hiba. Az biztos, hogy a biztosítéka tökéletes, de a Multiecuscan a proxi menüpontban nem látja a dashboard node-ot, és a rendezés is hibával megszakad.[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #13918 üzenetére
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy akkor miért is vettük meg ezt az Ypsilont.
Mert imádjuk a típust, és még mindig nagyon sajnáljuk az előzőt, ami összetört. Több mint 2 év telt el, mire felbukkant egy ugyanolyan Platino felszereltségű, 90 pacis, 1.3 Multijetes példány, nem hagyhattuk ott.Meg azért annyira nem foscsi, az olajcsere elhanyagolását és egy kezdődő kipufogólyukadást leszámítva műszakilag egyben van, inkább oda nem figyelésből vagy nem megfelelő használatból eredő hibákból van több (pl. törött ablakemelő kapcsoló, kapaszkodó és csomagtérburkolat).
szerk.: Ja, amúgy van fejlemény a megdöglött műszeregységgel kapcsolatban. [link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csongi #13922 üzenetére
A fejegység tetején látható rajz a hátsó mini ISO csatlakozókat mutatja. A piros kapcsolt 12V kell legyen, a fekete föld, ezeket megcsapolod a meglévő vezetékek közül, a sárga csatit meg csak be kell dugni ide. A jackbe értelemszerűen a mikrofon megy, ha azt is szeretnéd használni, az opcionális.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csongi #13924 üzenetére
Lehet, hogy aktiválni kell MES-sel is, ja, ezt sajna nem tudom.
Én is próbálkoztam AUX bekötéssel a MiTóban, de rá kellett jönnöm, hogy mivel van benne első generációs Blue&Me is, azzal együtt sehogy sem fog menni 100%-osan. Ki lehetne dobni, de nem akarom, a gyári dolgokhoz ragaszkodom.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #13928 üzenetére
A műszeregységhez nem tudok hozzászólni, ezt-azt be tudok kötni vagy vezetéket javítani, de az ilyesmi mikroelektronikai melók már túlmutatnak a képességeimen.
-
tboldi
nagyúr
válasz csongi #13929 üzenetére
Nálunk, Móváron van egy. Bár a legtöbb dolgot magam javítom, csak akkor szoktam kiadni másnak az autót, ha nincs meg az eszközöm hozzá, vagy meghaladja a tudásomat.
A Jazzen simán belőttem a szelephézagot, vagy a futómű és fék szerelésétől sem riadok vissza, folyadékok, szűrők és gyertyák cseréje is rendszeres program, de pl. a MiTo vezérlését másra bíztam rögzítőszerszám hiányában. -
tboldi
nagyúr
válasz HussarF #13947 üzenetére
Nem néztem végig, csak belepörgettem, de…
Kereket, dobbetétet szerintem teljesen felesleges levenni, a lökhárítót viszont én teljesen elválasztanám az autótól. Nem nagy meló amúgy, pár csavar az egész, és egy szűk óra bőven elég. A Jazzen számtalanszor megtettem már (így gyorsabb az izzócsere ), de a MiTón is már 2x.
-
tboldi
nagyúr
Van valakinek tippje, hogy a MiTo gyári felnijeinek ki lehet a gyártója, beszállítója?
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #13981 üzenetére
Nem, csak tudni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon / Smart Home
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Gyúrósok ide!
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- EAFC 24
- Aliexpress tapasztalatok
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Autós topik
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen