Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Üdv mindenki!
Gondoltam, ideje beköszönnöm ide is. Szerintem a többség más topikokból már ismer engem, az autót, és azt is, hogy hogyan jutottam hozzá, úgyhogy csak akkor írnám le újra, ha valaki igényli.
2008-as Alfa Romeo MiTo Distinctive 155 pónis 1.4 T-Jettel, forgalmiba bejegyzett H&R rugókkal és sportkipufogóval.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #12694 üzenetére
Az úszónyereg csúszkáira gondolsz szerintem.
De az úszónyereg felépítéséből fakadóan amúgy sem kopik teljesen egyformán a külső és a belső oldal.Az én listámon is szerepel a fék. Bár egész jól fognak a meglévők is, de a Jazz után hiányzik a sárga EBC, meg rozsdásak is a tárcsák. De festeni kéne az elülső 4 dugattyús Brembo nyergeket is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Esetleg tudja valaki, hogy van-e bármiféle módja annak, hogy a komfortindex villogásainak számát növeljem 3-ról 4-re vagy 5-re? Multiecuscanben nem emlékszem, hogy láttam volna ilyen opciót.
cappa72: 👍
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12739 üzenetére
Nekem 155 pacis 1.4 T-Jet van, tehát az a legjobb.
Komolyra fordítva tényleg jó, szintén MultiAir nélküli még, és a 120-assal ellentétben már a javított leömlő van rajta, ami nem hajlamos repedni. Viszont a hozzákapcsolt M32-es váltó előbb vagy utóbb csapágyassá válik, hasonló költség, mint a MultiAir, de csak egyszer kell túlesni rajta.
És ha esetleg csak városban járnál vele, akkor 9+ literes fogyira számíts.A még 90 pónis 1.3 JTD is jó szerintem, anyumnak egy Lancia Ypsilonja volt ezzel a motorral. Van pár dolog annál is, amire érdemes odafigyelni (vezlánc, olajnyomás szabályzó), de szerethető karakter.
Ha a legolcsóbban fenntarthatót keresed, akkor a 77 lovas 1.4 8V szopóbenzin a legjobb választás talán, a C510-es váltó is stabil.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12755 üzenetére
M20, M32*, és 2011. júliusig a C635.
*Ebből is létezik javított verzió 2010-12-től, de gyanítom, a MiTo nem kapta meg, mert a 155 lovas motor kikerült a palettából, az 1.6 dízelnél meg váltottak C635-re.
Viszont az 1-es verzió is upgrade-elhető 2-esre, onnantól nem lesz vele baj. [link] -
tboldi
nagyúr
Kövi hónapban én is vezcserét tervezek (155 pónis T-Jet, 199A8000). Szerintetek vegyem meg a gyári készletet a fiatalkatreszek.hu-ról, vagy bízzam rájuk? Aftermarket cuccokkal dolgoznak, akikhez vinném, de meg tudom beszélni velük, hogy milyen márkát/minőséget várok el. Legalábbis a Lancia kormányösszekötőjét még meg tudtuk dumálni legutóbb.
szerk.: Másképp fogalmazva van-e annyival jobb a gyári, hogy érdemes legyen nekem bíbelődnöm a beszerzéssel?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12772 üzenetére
És a gyári szettben milyen feszítő és pumpa van, lehet tudni? Vagy zsákbacicmic, és kinek mi jut?
426os:
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12774 üzenetére
Köszi! Most akkor marad a dilemma, a Dayco szetten kívül tulajdonképpen bármi jó.
Mondjuk ja, a gyárival esélyesen nem lehet mellényúlni, valszeg magasabb fokú minőségbiztosítást követelnek meg. A Honda olajszűrőjéből indulok ki, a Purflux gyártja, és a Hondának szánt kékről soha semmi panaszt nem olvastam, míg a saját nevükkel ellátott feketéről egynél többször, hogy szétesett a biztonsági szelep. -
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12777 üzenetére
Ha lenne rogzitoszerszamom, nekiallnek, de 40-60k Ft egy olyan cuccert, ami 5 evente egyszer kell, annyira nem buli. Meg a klimat is tolteni kell (remelem, csak ennyi a gondja ) + a futomuvet is allittatni akarom, ugyhogy tobb okom van ide elvinni. A munkafelvevos csavo nagy Alfas.
Amugy a Lanciahoz is megvettem az uzemanyagszurot kiszedo kulcsot, aztan csak egyszer volt alkalmam hasznalni, ennel tobbre terveztem vele.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12783 üzenetére
Wannabe autószerelő volnék, van egy OKJ-m, de sosem dolgoztam a szakmában, csak annyi rutinom van, amennyit a családi flottával foglalkozom otthon. Amiket csináltam már: különböző folyadék és szűrőcserék (gondolom, ez evidens ), fék, lengéscsillapító, rugó, kerékcsapágy, olajteknő, gyertya, szelephézag, kisebb-nagyobb elektromos melók, mint lámpacserék, testkábel, olvadó világításkapcsoló...
Vagy a Jazz-be pl. beiktattam egy oil catch cant is.Mondjuk vezérléscserét sosem csináltam még, a WagonR és a Jazz láncos, vaskos, többsoros mindkettőé, szinte soha nem kell hozzájuk nyúlni, az 1.3 Multijetes Ypsilon meg sajnos tiszavirág-életű volt nálunk, nem érhette meg a lánccserét.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
29±1 mm-es dugóra, kupakra van valakinek tippje? Tüsszögni akarok.
szerk.: Mankóra, járókeretre való gumitalpat próbáltam már keresni helyben, 1-et találtam is, de lyukas, dugózásra pont nem alkalmas.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12791 üzenetére
Nem férne el: [link]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #12792 üzenetére
Bocsi, nem volt időm szerkeszteni.
Szóval itt egy arasznyi hosszú, hellyel-közzel derékszögű cső lenne, ami a lefújószelepet köti össze a motorburkolattal, ami aztán visszavezeti a szívócsőbe az elengedett levegőt. A videón látható módon szeretném megoldani, hogy a szabadba távozzon, a visszavezetést ledugózni, a blow off-ra meg egy kis szűrő, de ennyit nem költenék rá.
A saját videómon csak leszereltem ezt a csövet egy rövid teszt erejéig.
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12795 üzenetére
Ugyan Lancia Ypsilonba szerelve van összehasonlítási alapom, de a 77 pacis szopóbenzint és a 90 pacis dízelt vezettem. Az utóbbi sokkal rugalmasabb hála a csigabigának, egy-egy előzést könnyebb kivitelezni vele, a szopóbenzinnel jóval előrébb kell gondolkodni, amikor időnként elhagynád a várost.
Erről jut eszembe, MiTóból nem is vezettem olyat, amibe ne lenne turbó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12799 üzenetére
Amivel van bővebb tapasztalatom, és nem csak tesztvezettem, az a már említett 90 pacis dízel a Lancia Ypsilonban, és a 155-ös turbóbenya a MiTóban, az utóbbi bő 2 literrel többet kér ugyanúgy használva. A mosonmagyaróvári forgalomban a Lancia 7-7,5 liter volt, az Alfa 9+, egy balatonfüredi oda-vissza országúton az Ypsilonnal 5,2, a MiTóval 7,55 volt, egy győri trip autópályán 5,6 és 8,3.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12801 üzenetére
Hát ezt nem tudom, 1 év 3 hónapig volt meg az Ypsilon, gtk lett belőle egy kiás faszinak köszönhetően, de addig nem kellett hozzányúlni az EGR-hez.
Ez idő alatt csak a komplett hátsó dobfékeket cseréltem, illetve egy visszatérő problémája volt az elégtelen olajnyomás hibaüzenet hidegindításkor, amiről végül kiderült, hogy nyomás van bőven, és csak elektromos probléma volt, az aksit és a kasztnit összekötő testkábel volt a ludas.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz HussarF #12841 üzenetére
Nálunk a Lancia Ypsilon 1.3 Multijettel (90 paci, ohne DPF) volt rendszeres ez a hibaüzenet hidegindításkor. Anyum, az autó tulaja és első számú felhasználója bepánikolt az első alkalommal, de én körbeszaglásztam, az olaj nem hiányzott vagy folyt sehonnan, a hangja makkegészséges volt, a nyomás több, mint elegendő volt, még kapcsolót is cseréltem, mechanikailag abszolút rendben találtam mindent. Onnantól figyelmen kívül hagytuk az üzenetet és az Aladdin-lámpát, biztos csak több idő, mire a hengerfejbe ér az 5W40, ahol a kapcsoló van, és hamarabb kezd el hisztizni. De később kiderült, hogy rossz volt az irány.
Pár hónappal később az egyik napról a másikra nem akart beindulni, meg sem nyekkent az önindító az alig pár napja beszerelt új aksival, ezután molnarpeter tanácsára kipróbáltam egy bikakábellel áthidalni az aksit, a kasztnit és a váltót összekötő testábelt, és voilá, beröffentt ugyanúgy, ahogy mindig is szokott. Gyári újat nem tudtam akkor rendelni, ezért magam gyártottam le 50-es vezetékből és pár db hüvelyből, de hibátlanul működött. Aztán ahogy teltek a napok, gyanús lett, hogy azóta se én, se anyum nem láttuk az insuffot, szinte biztos, hogy a testkábel okozta ezt az anomáliát is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12848 üzenetére
Benne hagytam, nehezebb lett volna már kiszedni úgy, hogy megrövidült az autó orra. De az eredeti (rossz) kábel nálunk maradt.
És az aksin kívül van még egy dolog, amit átmentettem az Alfába, a motorháztető kitámasztóját tartó piros műanyagizé, az Ypsiloné feszesebbnek bizonyult.
Meg ugye a szinte hibátlan állapotú Lybra felnik maradtak meg, hátha lesz még Lancia, amire jó lesz. A MiTóra nem megy fel a nagy Brembo nyergek miatt.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12855 üzenetére
A dízelekben jellemzően hosszabb az áttételezés, anyum ex-Ypsilonja* sem forgott többet 3000-nél 130-cal haladva 5-ösben. A benzinesben hiába van eggyel több fokozat, esélyesen magasabb a fordulatszám ugyanakkora sebességnél. De amúgy áttételkalkulátorral pontosan is utána lehet járni.
*90 pacis 1.3 Multijet C510 váltóval
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12872 üzenetére
És MiTóból milyen motoros változatot próbáltál?
Kiviteltől függően 2-300 kilóval nehezebb az Alfa, és ha a 77 vagy 95 pónis szopóbenzint próbáltad, nem meglepő, hogy jobban megy az az 500-as. De még a 105 pacis MultiAir sem szaggatja fel az aszfaltot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12898 üzenetére
Kérdés, hogy mi, illetve hogyan nem működik?
Az enyémben is meghülyül néha-néha, nem lép a következő számra, nem írja ki a szám címét, kidob abból a menüből, ahol az előadókat, albumokat lehet bogarászni, csak kihúzás és ismételt bedugás után hajlandó olvasni a pendrive-ot, ilyesmik (a kihangosítót nem használom). De Microsoft termék, nem csodálkozom.
De amúgy ja, ki is kehet dobni, nem fundamentális része az autónak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12913 üzenetére
Csak úgy még inkább nem rentábilis. A komplett motorcsere sem az, de azért csak olcsóbb.
Egyszerűbb eleve erősebbet venni, pláne turbósat.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Integrale #12917 üzenetére
És tényleg! Mindkető 16 szelepes a MiTóban (egy 2010-es brossúra szerint), de a VVT-t én sem tudom.
szerk.: Mindkettő VVT-s.
MiTo 78 paci - 955A1000
MiTo 95 paci - 199A6000szerk. 2: Grande 77 paci - 350A1000
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #12929 üzenetére
Idáig én is eljutottam, ennél egzaktabbra gondoltam.
Korábban számolgattam már vissza az olajteknő kapacitásából (2,75 l/2,4 kg), illetve a teljes cseretöltetből (3,3 l/2,95 kg), de kicsit különböznek az osztás után kapott eredmények, úgyhogy ez sem teljesen pontos. Kerekítve 4,47 és 4,58 deci jön ki a 400 grammra.
De a lényeg, hogy az én 199A8000-em még nem tart itt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz HussarF #12940 üzenetére
Már majdnem megdicsértem a Bravót, de aztán elolvastam a maradák 3 hsz-t is, így meg már nem poén.
De tényelg szép!
----------------------------------------Más: múlt héten pótoltam a MiTo feliratot, csütörtökön viszem a repedt csövemet a klímáshoz, 18-án meg irány Oroszlány és a LA-Chip.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Klímás kérdés: jól sejtem, hogy a kompresszor (és vele együtt a venti) azért nem kapcsol, mert nincs nyomás alatt és tök üres a rendszer? Vagy nem számít, és ilyenkor is kéne neki?
Holnap viszem javításra, egyelőre csak egy csőről tudok, hogy el van repedve a préselem rajta, legalábbis egyetlen egy nyomáspróba alkalmával ennyire derülét fény. Nagyon remélem, hogy a kompresszornak nincs baja.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12952 üzenetére
Sejtettem.
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12978 üzenetére
Ez az üléstologatás nekem is tetszett a 843-as Ypsilonban.
Illetve van egy Honda Jazz is a háznál, abban is szeretem a Magic Seatet.
...............................Mindeközben a MiTo 155 pónijából 179,8 lett, a 230 nyúlmókusból pedig 288,4.
-
tboldi
nagyúr
válasz z0d1@Ku$ #12984 üzenetére
Volt egy kis anomália a méréssel, még módosítatlan állapotában csak 146 pacit sikerült összeszámolni, aztán kiderült közben, hogy mivel a hátsó kerekek le voltak kötözve, bevágta az ABS/ESP/ASR hibát, emiatt nem is engedte magát dynamic-ba tenni, a valamivel visszafogottabb normál módban jött ki ennyi. Tehát valójában akár tudhatta is a 155-öt (de lehet, hogy még egy picivel többet is), csak nem engedte rá az autó.
A remap után váltottak egy Insoric nevű kütyüre, azzal mérve már nem volt gebasz. Quadrifoglio Verde szint MultiAir nélkül.
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12985 üzenetére
👍
Milyen módosítások vannak még rajta, ha vannak?
Nálam kimerül annyiban, hogy a gyári kati után sportkipu középdob nélkül (szerencsére NKH engedéllyel ), illetve egy gyári házba tehető K&N légszűrő.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12989 üzenetére
Sejtettem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eleglide C1 - a középérték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...