-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
seawolf570
aktív tag
válasz neilszab #8400 üzenetére
Az Assetto Corsa-ról lemaradtam, majd otthon megvizslatom, egyenlőre csak képeket láttam, és így elsőre nem néz ki rosszul. Én azért adok esélyt a CARS-nak, és rF2-nek is, majd meglátjuk, talán a grafikai minőség nem megy a fizika rovására.
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
KaraDani
addikt
válasz neilszab #8404 üzenetére
Lehet nekem túl alacsonyak az igényeim szimmel kapcsolatban grafika terén, de szerintem az rF2 grafikájára azért a botrányos nagyon erős. Nem hiper-szuper modern, de azért annyira nem rossz. A gépigényben egyetértek, remélem azt sikerül majd optimalizálni.
CARS-t nem próbáltam de az eddig hallottak, olvasottak alapján azzal szemben vagyok kevésbé bizakodó, hogy annak a fizikájából valami tényleg jó dolog lesz-e.
Az Asetto Corsát meg kíváncsian várom, ígéretesnek hangzik, de semmit nem láttunk még belőle. -
Zigi
senior tag
válasz neilszab #8404 üzenetére
Ez a bajom nekem is pl. az rf2-vel. Kiadták a bétát, de majd a modderek fogják befejezni, mert elkészülni soha nem fog. Remélem nem így lesz. Jelenleg a "havidíjas" versenyzést teljesen lefedi az iracing (ami grafikailag és fizikailag is ott van), tehát ha még el is készülnek ezek a projektek akkor is kérdéses, hogy mekkora közönséget vonzanak be?
seawolf570
Elvileg lesz idén demo az rf2-höz, de a beta csúszásait figyelembe véve nem vennék rá mérget
[ Szerkesztve ]
-
seawolf570
aktív tag
válasz neilszab #8471 üzenetére
Szia.
Igen van egy GT3 RS V1-em, amit hibás állapotban vettem, de úgy néz ki sikerült megoldani a problémát. Én két előforduló hibáról tudok az GT3 RS V1 esetében, amiből az egyik mechanikai, a másik pedig elektronikus.
Az elektronikus hiba pont az, amit arty kolléga is felvázolt. Ezt a hibát testközelből nem ismerem (szerencsémre), csak videókon láttam, és úgy látszik nem csak a GT3 RS-nél fordul elő, hanem bármelyik Fanatec kormánynál. Mivel ebben az esetben a kormány nem tudja kalibrálni magát, és egyáltalán nem reagál semmire, gondolom a vezérlő chippel, vagy az azzal egy elektronikai körben lévő alkatrészekkel lehet a probléma. Egyébként ugyanilyen hibát láttam már Thrusztmaster, és Logitech kormányoknál is. Tudomásom szerint annak idején a Fanatec készített egy módosított nyákot a V1-hez. De a hiba jelentkezett a későbbi V2-nél is, GT2-nél, stb.
A mechanikus jellegű hiba forrása, a feszítés nélküli bordás szíj. Ebből a szíjból kettő darab található a kormányban, és az erőátvitelért felel a motor, és a kormány tengelye között, fogas ékszíjtárcsákon, és fogaskerekeken keresztül A két szíj közül csak az egyikkel van probléma, mégpedig azzal ami közvetlenül a motorral van kapcsolatban, ugyanis ennek nincs semmilyen feszítési lehetősége. Ezzel nem is lenne probléma, mivel a szíj átmérője pont akkora, hogy sem nem túl feszes, sem nem túl laza. Viszont a tervező mérnökök nem vették számításba azt, hogy a 30 cm-es átmérőjű kormány tengelyén keletkező forgatónyomaték egy része a tengely csapágyán keresztül átkerül a kormány házára, ami elég vékony műanyagból készül, és ezáltal minimálisan deformálódik. (Véleményem szerint, pont ezek az erők miatt reped el a G25-ösök csapágyháza egy idő után, mert az kicsit ridegebb műanyagból van, ami nem tűri annyira a deformálódást). Ez pont ahhoz elég, hogy a házon belül a motor fogaskereke, és a szíjtárcsa, elmozduljon 1-2 mm-re eltávolodva, vagy közelítve egymáshoz. Ezért egyik irányba forgatva a kormányt feszül a szíj, a másikba pedig lazul kicsit. Itt jön közbe a másik tervezési hiba, mégpedig, az hogy a motoron lévő fogaskeréknek csak a motor felől van pereme, kifelé nincs, ezért a szíj lazulása esetén el tud mozogni kifelé, és amikor kicsit keresztbe megy, hajlamos átugrálni a fogakon. Utánanéztem kicsit a 3M profilú fogasszíjaknak, és mindenhol azt írják, hogy a dinamikus igénybevétellel szembeni viselkedésre érzékenyek. Szerintem ezt a tervezők nem nagyon olvasták el, vagy nem figyeltek rá oda, mert azért egy kormányban igencsak ki van téve dinamikus igénybevételnek.
A probléma elvileg megoldható (nálam működik), ha a motor fogaskerekének külső részét ellátjuk peremmel, így megakadályozva a szíjat abban, hogy elkezdjen lefutni róla és ferdén fusson rajta. A problémán segít javítani az is, ha benne vannak a váltó rögzítéséhez használt csövek, mivel ezek merevítik a házat. Ez még nem végleges megoldás, mert szeretnék készíteni hozzá egy feszítőt, amit idő hiányában még nem sikerült megvalósítani (két változat is lehetséges). Egyébként nem árt lecserélni a szíjat egy jobb minőségű márkás darabra, mert ami benne van az kínai noname.[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
rokefeller
senior tag
válasz neilszab #8553 üzenetére
Hát ezaz... próbáltam az rFactor-t, nem könnyű, de normálisnak tűnik. Viszont ebben van valami perverz irányíthatatlanság faktor. Egyszerűen egyenesben elkezd imbolyogni az autó, kicsit ellenkormányzol, és átbillen a másik oldalra, némi késéssel... ez egész olyan mintha utánfutóval hirtelen oldalbakapna valami szél, és nem tudnád korrigálni, csak egyre rosszabb. Kanyarban meg fordítod a kormányt, és mintha valami bálnát próbálnál forgatni. Az az érzésem, mintha kireszelték volna a driftre, kilinccsel előre autózásra, vagy nem tudom. Próbálkoztam a kormány beállításokkal, de egyszerűen meguntam...
Azért idegesít, mert a játékmód tetszik, a grafika király
A télapó nem a régi már...
-
atomeec
senior tag
válasz neilszab #8553 üzenetére
Uh, köszi a linket, biztos átnyálazom. Szeretem nagyon a Shift-et, bár a második része nekem irányíthatatlan...Az elsőben rá tudtam érezni, élvezetes, a másodikban nem igazán...Bár a kormányom még mindig otthon porosodik és lehet idén már nem fogom megkapni (seggét a földhöz csapkodó szmájli)...
-
rokefeller
senior tag
válasz neilszab #8558 üzenetére
Elolvastam, lehet kap még egy esélyt, de alapvetően gáz, hogy egy seat leon nem bír egyenesen menni... nem arról van szó hogy elfékezem, lepadlózom, megpörgök, hanem egyenesben nem lehet tartani, mert imbolyog. Egyébként csak egy költői kérdés, hogy egy ilyen szoftvercégnél 1 azaz 1 darab fejlesztő/tesztelő nincs, aki kipróbálja mondjuk a támogatott kormányokkal, és jelez, hogy ácsi gyerekek, ez így nagyon gáz lesz...
A télapó nem a régi már...
-
-
Tecsa
aktív tag
válasz neilszab #8626 üzenetére
Már csak ki kell várni egy olyan játékot, ami az ISI enginnek megfelelő fizikát hoz, vagy jobbat, és a Forza v. GT grafikát. Nekem az se gond, hogyha van offline rész is a játékban.
Szóval én össze gyúrnám a kettőt
Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!
-
seawolf570
aktív tag
válasz neilszab #8626 üzenetére
Szia!
Tőled elfogadok minden kritikát, mivel már bizonyítottál számomra, olvastam az írásaidat, és hozzászólásaidat más fórumokon is, amiket szakmailag nem nagyon lehet megkérdőjelezni.
Egyébként nagyon jól látod a dolgot, kicsit beindultunk és kezdtük feketén-fehéren lefesteni a dolgokat, és átment kicsit egészséges kakaskodásba. Sajnos ez van amikor két erősebb jellem más nézetett vall. Hála Istennek mindketten felnőttek vagyunk, és tudjuk hol kell negálni, és nem vérre menő csatát vívni az utolsó leheletig. Szerintem ennek megvan a jó oldala is, ha valaki végigolvassa a topikot, és van egy kis esze, nem fogja újból felhozni ezt a témát. Egyébként én már vártam, mikor lépsz közbe, és nagyjából azt is sejtettem, hogy nem fogsz állást foglalni egyikünk mellet sem, pedig megvan a véleményed. Én személy szerint az állásfoglalásomat, pont az általad említett komplexebb és hitelesebb fizikai modellezés miatt tettem, és abban is igazat adok, hogy igazi határvonalat nehéz meghúzni.
Természetesen én sem tartom gyerekjátéknak a GT-t és a Forza-t, még ha ez is szűrődött le, ez inkább csak visszakézből ment.Tecsa
Lehet, hogy nem kell sokat várni már, jön majd az rF2, és talán a Project CARS is jó lesz(annyira biztos élethű lesz mint a GT vagy a Forza és rengeteg pályával, autóval, kategóriával). Lehet, hogy nem lesz egy vérbeli szim, de viszont ez lehet a legesélyesebb PC-s GT vagy Forza. Legalábbis én így látom az eddigi tapasztalataim alapján.
Egyébként én is módolt Shift-et használok, csak be kellene szereznem az eredeti Forza 3-at is, hogy a Forza-s autókat ki tudjam hozzá csomagolni és beletenni a játékba. Egyébként rengeteg Forza 3-as autót átkonvertáltak már a módolt Shifthez, és mindez PC-n.[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
Tecsa
aktív tag
válasz neilszab #8628 üzenetére
neliszab Nem is tudtam, hogy ennyire jól megoldották a shift 2-őt. Anno mikor megjelent kipróbáltam, de nagyon nagyon nem tetszett. Pedig akkoriban még nem is játszottam pl: az rFactorral. Szóval nem is tudtam igazán mi az a "jó" fizika.
seawolf570 Forzás autók Shiftben? Most már szinte biztos, hogy offline kalandozásra, azt fogom használni.
Köszi a felvilágosítást mind a kettőtöknek!
Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!
-
Bakitm
tag
-
DigitXT
félisten
válasz neilszab #8658 üzenetére
Ez nem jó hír, mert amúgy elég drágán mérik. ~100K lenne, mire szállítják
így akciósan, aztán júliustól megint 140+. Akkor annyit nem ér? Alternatívái?Az elrontott linkhez: kérj meg egy modit, hogy vegye ki, mert folyton próbál
a böngésző az adott IP-hez kapcsolódni, és fennakad rajta + hülyén néz ki. -
neilszab
őstag
válasz neilszab #8655 üzenetére
Újabb reklám, ez már ínyenceknek!
Nyári kupa, profiknak és kezdőknek is egyaránt, részletek itt:
GT Legends Nyílt Nyári Funcup[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
F4Zi
tag
válasz neilszab #8700 üzenetére
Heló mindenki! Egy olyan kérdésem lenne, hogy a DFGT-mnek letölt ez az asztalhoz fogató "L" alakú tartózéka. Ez a kb 7-8 cm-es alkatrész. Próbáltam megragasztani mindenféle Pró cuccal, de nem vált be. Valaki Tudja esetleg honnan lehet ilyet szerezni, vagy valami egyéb megoldást mondani?
-
MODERÁTOR
válasz neilszab #8990 üzenetére
De a DFGT pedálja alapba olyan puha, mint az F430 csere után, szóval.. Gumipókkal, vagy barkáccsal ezt is lehet keményíteni..
Persze ettől még nem a legjobb megoldás a bajra, az tény, de nem is akkora tragédia.
Jim74: ipon-on mintha láttam volna RGT-t
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
zodo
nagyúr
válasz neilszab #9246 üzenetére
Nekem ezt dobta, google Logitech GAD-SLU-240A8
Model: GAD-SLU-240A8
P/N.: 190057-1001
INPUT: 100V-120V ~0.4A 50/60 Hz
OUTPUT: 24V DC 0.75A -(+)-
Connector: Round BarrelConnector size: 2x5.5x12mm approx.
Dimension: 85 x 58 x 35 mm approx. (Not including protruding parts)
Weight: 190 grams. approx.
Compatible with: Driving Force Steering Wheel for PS2 FOR I.T.E. USE ONLY -
Jim74
nagyúr
válasz neilszab #9370 üzenetére
Végigolvastam, nagyon szépen köszönöm a részletes leírást.
Amikor a vége felé már azt hittem, hogy kezd világossá válni, akkor az utolsó mondat elolvasása után rájöttem, hogy ehhez én már öreg vagyok
Komolyra fordítva a szót, teljesen egyértelmű az okfejtés, csak én szenvedek időhiányban, hogy ennyit p*cs*ljek a kormánybeállítással
-
-
neilszab
őstag
válasz neilszab #9370 üzenetére
Na, úgy látom sikerült még magamat is belekevernem a témába és elszámoltam magam , miért nem szóltatok?
"De a 540/22,5, a 360/15, a 180/7,5 és a 720/30-as beállítás is pont ugyan azt az 12:1-es (azaz 24-es) áttételt eredményezi, az egyelten különbség köztük csak az, hogy mikor koppan ütközésig a kormányod... de ha egy kanyarban csak 90°-ig tekered ki a volánt, akkor a fent említett összes beállításban pont ugyan úgy fog kocsid a viselkedni, hiszen a kereked pontosan 3,75°-ot fog mind esetben elfordulni. "
Helyesbítés:
A 180/7,5-os beállítás (és minden más 12:1-es áttétel esetén) 90° kormányfordítás esetén 7,5°-ot fog fordulni a kerék, hiszen 90° / 12 = 7,5° (ugye a 12:1 arány ), mivel a 180/7,5-ös beállításban is a 7,5°-os steering lock egy irányba értendő, a 180°-os kormányelfordulás pedig kopptól-koppigJelen esetben a 180°-os kormány fordítás összesen 2 * 7,5 = 15° kerékelfordulást eredményez
90°-os kormány fordítás ebből adódóan 7,5° kerékelfordulás
180/15 = 90/ 7,5 = 12/1 azaz 12:1[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
seawolf570
aktív tag
válasz neilszab #9454 üzenetére
Nem kívántam kóstolgatni, csak adta magát a válasz a kérdésre.
Viszont lenne egy kérdésem. honnan tudnám beszerezni Formula , WTCC, STCC, GT, Kart stb. autókhoz tartozó kormány és kerékelfordulási szögeket? Egyenként kell ki Guglizni, vagy van olyan oldal ahonnan ezt könnyebben be tudom szerezni? Nem precíziós adatokra gondolok, hanem általánosságban használt adatokra.
Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
anderledani
őstag
válasz neilszab #9477 üzenetére
Na majd ezeket kipróbálom. (Na persze nem a demót ) Mely képességeit nem használja ki az ets2?
Egyébként engem legjobban a városi vezetés érdekel, persze a versenyzés is de a városi vezetés valahogy vonz. Ezért majd a TDU2-höz is fogom használni meg a youtube-on láttam hogy van valami City Car Driving Simulator, azt is megnézem.iPhone 13 Pro 128GB << iPhone XS 64GB (2019.03-2021.10) << iPhone 6S 64GB (2016.02-2019.03) << Samsung Galaxy Alpha (2015.10-2016.02) << Xiaomi Mi3 64GB (2014.11-2015.10) << Sony Xperia SP (2013.11-2014.11) << LG Optimus Black (2011.12-2013.11) << Nokia 6303 << Sony Ericsson V630i << Alcatel OT757
-
Kroni1
veterán
válasz neilszab #9499 üzenetére
Köszi! Olvastam régebben a kormányos cikkeidet, de az a baj hogy akkor még nem mentem bele ilyen mélyen, most meg nem akar bejönni az általad linkelt setup-os oldalak nagyrésze.. A Race 07 Series oldalon van 2 BMW és egy Chevy beállítás de az nem sok...
[ Szerkesztve ]
-
szacsee
nagyúr
válasz neilszab #9450 üzenetére
PTR-re írtam volna valamit, de inkább magamban tartottam.
Fanatec kérdés:
Fanatecnél amúgy mi a helyzet, még mindig sok a selejt arány felső régióban?
CSR Elite és felette... Clubsport V2 megdobogtatta a szívem. Igaz BMW kormánnyal elviselnék egy Basic EU-t,
de majd jövőre fekete pénteken..
Abban a régióban pedig ha nem hibásak a pedálok, akkor no para... csak az a kérdés, hogy most mi a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
cselt
senior tag
válasz neilszab #9676 üzenetére
Az igaz, hogy valamennyit fogyaszt úgy is ha be van dugva, de én megmondom őszintén lusta vagyok mindig kihúzogatni.
(bedugott USB-n amúgy nem vesz fel áramot, ha nincs bedugva az adapter? )De igazat adok neked, úgyhogy Jack@l, ha teheted húzd ki használat után a konnektorból.
-
seawolf570
aktív tag
válasz neilszab #9937 üzenetére
Hány ohm-os potméter és kb. milyen hosszú kellene. A másik kérdés A-s (lineáris) vagy B-s (logaritmikus) karakterisztikájú kellene? Gondolom a C-s kilőve, mivel annak a nulla állása középen van (keverőpultokban használják). Az eredeti szakmám RTV műszerész, és szerintem össze tudok kukázni egy-két darabot.
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
Tecsa
aktív tag
válasz neilszab #9942 üzenetére
Hello, nem tudom mi volt az ötlet, de én úgy képzelek el egy ilyet, hogy van egy víszintes része, és egy tengely körül forog maga a kézifékkar. Ezt a tengelyt fel lehetne használni maga a poti mozgatására. Kéne látnom, egyszer egy ilyen szétszedett fékkart, de azt hiszem ennél egyszerűbben talán nem is lehetne megoldani.
Ez egy saját készítésű "Button Box" alig pár óra munkával 3-4000Ft ból előállítható dolog. Amiből készült azon nem volt analog, így poti nem került rá. Ha olyan joy-t használsz amin 2 analog van rögtön van 4 tengelyed, ami azért talán elégsokmindenre ad lehetőséget. (bocsi a képminőségért.)
Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LG LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Bestbuy játékok
- OLED TV topic
- Vicces képek
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs