Új hozzászólás Aktív témák

  • JulesTS

    őstag

    Fanatec pedál damper vélemény:
    Sokan írják (hallomásból, vagy saját tapasztalatból), hogy a CSP V3-hoz a Brake Performance Kit kötelező tartozék, a damper meg felesleges/nem jó, de azt nem írják, hogy miért. A BPK-nak kötelező tartozéknak kellene lennie, azzal lehet tág határok között állítani a pedál nyomásérzetet. A CSL Elite-hez gyárilag adnak ilyen elasztomer készletet (ez teszi jobbá a sima CSL LC-nél), a CSL LC-hez meg csak utángyártottak vannak. De lássuk, hogy a damper jó-e és miért nem az...
    A damper gyakorlatilag használhatatlan. Jó is tudna lenni, de nem az, több sebből vérzik. Nekem van kettő (egy használtan vásárolt és egy újonnan). Ami egyből nem jó, az az, hogy 0-tól 8-ig állítható a végén lévő tekerővel (ez még nem lenne baj, mert 315 fokos elfordulással jól beállítható lenne a kívánt csillapítás), de a 0..1 között olyan mintha ott se lenne (ez jó, majd leírom miért), 2 fölött irtózatosan kemény lesz, ami csak az egyik probléma, de így hirtelen rátaposásra kb 1 cm-t gyorsan megindul a pedál, majd a beállítástól függően nagyon lassan megy el a végállásig. A jól használható ellenállása 1.5 és 1.75 között van ami nagyon finom tekergetéssel lehet a kívántra állítani (ez a kis tekerőn 11.25 fokos elfordulást jelent). A gázpedálra szerelve, a gyári leírás szerint, lerövidíti a gáz útját mert mielőtt teljesen lenyomnád a pedált felütközik a damper. Ha egy lyukkal lejjeb szereled, akkor ott a lyukban vagy lötyög a csavar, ha nem húzod meg, vagy annyira összehúzza a pedál testét, hogy akadni fog a damper vége és a pedál elakad visszatéréskor. Erre barkács megoldást csináltam, ami működik, de akkor sem jó, hogy gyárilag ilyen. Aztán a legidegesítőbb tulajdonsága, hogy idővel recegős lesz. Lehet, hogy felhabosodik benne az olaj vagy valami elkezd akadni, de olyan érzés, hogy apró távolságonként megakad, megindul, megakad, megindul... a pedál. Ezt pont annyira erősen csinálja, hogy ne lehessen finoman szabályozni a pedált. Végül: a fék pedálra jó lenne, ha jól be lehetne finoman állítani, nem recegne és keményebb beállításnál nem lenne beesés a pedálút elején. A gázra jó lenne, mert egy erős hátsó kerekes TC nélküli autónál nem árt egy minimális damper a gázpedálon. Driftre meg Rallye-ra le lehet venni 0-ra, úgy olyan mintha ott se lenne, na itt lesz idegesítő a csillapítás visszaállítása a jól eltalált értékre. Plusz a gázpedálon még idegesítőbb a recegés. Sokszor próbálkoztam a használatával, de rövidebb-hosszabb idő után mindig lekerült a pedálról. Szóval jó lenne a damper, ha tényleg jó lenne, de nem az.

Új hozzászólás Aktív témák