-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gigi01
őstag
Mindenki,Cshavez!
3 monitor,1nagy, vr.megvolt. Mozgószim mennyit tol a dolgon?
-
blountex
senior tag
Még csak tesztüzem van, de
CSPV3 - Loadcell
Technikai információ érdekel erről az oldalról.
Régebben olvastam itt, hogy a loadcellnél már nem a fékút számít, hanem az, hogy milyen erősen nyomod be a pedált az adott pillanatban, ezáltal fokozatosan az izommemória is kialakul, hogy adagold a mennyiséget.
Ez mind szép és jó, de gyakorlatilag tegyük fel ha egy G25nél is kitanulja az ember, vagyis ráérez, hogy mettől-meddig érdemes a pedált lenyomni akkor igazából mi a különbség kettő között?Mégis a legnagyobb előnyt, talán a szoftverben látom, hogy részletesen testre lehet szabni a fékpedált (min, max érték), és azt is, hogy milyen mélyen lehessen benyomni a fékpedált, tehát hol legyen a max érték (BRF).
Gáznál egyből kicseréltem a fekete rugóra, lévén keményebb, így remélhetőleg precízebben tudom adagolni a gázt (akár kis mértékben is).
Elasztomer:
A sima gyári elasztomerrel nem is mentem, egyből a 13-as piros, zöld hengert (legerősebb) tettem be, gondoltam ha már itt mindenki ódákat zeng a BPK-ről akkor kipróbálom én is, hogy milyen. A fék brutál kőkemény lett, zokniban nem is lehetett rendesen benyomni, de még cipőben is idegesített egy kicsit (kocsiban nem érződik ennyire keménynek)
Kipróbáltam a 12-est, az már lényegesen jobb, még zoknival is kényelmes, szóval valószínű maradok ennél és nem rakom vissza a gyárit.Clubsport RS:
Habár eleinte nem terveztem kormány cserét mert vártam a QR2-re és eredetileg egy Universal Hub V2 + Perecen gondolkoztam, de úgy voltam kipróbálom az RS-t annak ellenére, hogy abszolút nem tetszett, hogy a kormány tetején van a ledsor. Féltem, hogy zavaró lesz, meg forgatásnál kényelmetlen, de abszolút nem. A kormány ráadásul Ps kompatibilis is, működik a Gran Turismo 7-el is.
Így a Universal Hub v2 felesleges lett volna számomra.CSL DD kocka:
Soknál olvastam, hogy a tengellyel probléma van, szerintem a GT DD kockánál már javítottak annyit, hogy nem igazán látom/érzem ezeket a problémákat, még a fém QR-el is masszív, nem akar leesni, kattogni stb, de biztonságképpen beleraktam azt a csavart is.
Üres járatban balra tekerve a kormányt semmi kattogás, jobbra tekerve mindig egy 360 szögnél van egy minimális kattogás.Ha és amennyiben lesz majd QR2, esetleg tengely csere is (és nem szállnak el az árral), akkor mindenképpen érdemes lesz egy cserét ejteni, de önmagában már így is jó a szerkezet. Persze lehetne jobb is, de ha itt már valamit cserélni fog kelleni valaha, az a motor lesz, a többi komponens remélhetőleg kompatibilis lesz a jövőben is az adott bázissal.
FanaLab kérdés:
Alapvetően steamen keresztül mindegyik játék felismeri a LEDsort amivel eddig játszottam (Dirt Rally 2.0 és Forza Horizon 5).
Ami nem ismerte fel az Assetto Corsa Competitizone, de itt a FanaLab ebben bármiféle állítás nélkül automatikusan segített, viszont a Dirt Rally 1.0-nál nem lehetett sehogy működésre bírni a ledsort a kormányon.Egyes játékokban tapasztaltam, hogy a ledsor véget ér, akkor még villan 2-3 alkalommal, hogy ideje lenne váltani. Ez egy tök jó feature, de alapvetően nem mindegyik játék támogatja a kormáynál a flasht, erre még nem jöttem rá, hogy lehetne beállítani.... Valakinek valami ötlet?
Például a Dirt Rally 2.0-ban kiválasztom a profilt és Enable Fanalab GameDev-re megyek, akkor felülírja a DR2.0-ban a config fájlt, de ekkor nem működik a ledsor a kormányon. Miért?Másik kérdés:
A CSPV3-nál a rezgőmotor funkció mind a pedál és fék esetében az adott játéktól függ, hogy támogatja-e?[ Szerkesztve ]
-
JulesTS
őstag
válasz blountex #46160 üzenetére
A potis fékpedálnál az elmozdulást nem tudod olyan pontosan szabályozni, mint LC pedálnál a nyomás erejét (főleg, ha nagyobb erővel használod (cockpit szükséges).
Elasztomerekből nekem a lehető legpuhább vanbent (piros 12 + piros 13). Bár most hogy a fotelt nem tudom eltolni az állványtól, lehet, hogy keményebbre váltok.
Kattogás csavar nélkül az oda-vissza rángató FFB hatásoknál jön elő, sima tekergetésre nem.
Fanalabbal tudod állítani/finomhangolni a ledek működését.
A rezgető motorok, meg a Fanalabban lévő effekteket tudják, ha a játék támogatja. Vagy ha USB-vel kötöd a gépre (előtte ki kell húzni a bázisból, mert különben tönkremegy), akkor a Simhub tudja használni a rezgető motorokat és olyan effektet konfigurálsz rájuk amilyet akarsz. Én inkább pluszban ráraktam a külön rezgető motorjaimat mert erőssebbek. -
blountex
senior tag
válasz JulesTS #46163 üzenetére
Köszi az infókat, erről a SimHubról rezgőmotoros szinten nem hallottam (kijelzőt nézegettem, hogy mivel működhet, de RS kormány miatt ez nem fog kelleni)
A feltételezésem jó volt akkor, hogy a rezgőmotor alapból játékfüggő támogatottsági szinten.
Így már jobban érthető a pedálos történet. Úgy gondoltam én is, hogy van lényegi különbség, csak nem igazán tudtam megmagyarázni a dolgot.
Értelemszerűen 12-es tűnt mind zöld és piros tekintetében a legpuhábbnak, ezzel most jól megleptél"Fanalabbal tudod állítani/finomhangolni a ledek működését."
Igen alapvetően ez lenne a cél a finomhangolás, már amelyik játéknál ez lehetséges lenne.
Pár napos tesztelés alatt 3 variációt véltem idáig felfedezni:
Van ahol teljesen jól működik alapból
Van ahol jól működik, de finomhangolásra szorulna a legvégén (de sajnos nem állítható)
Van aminél alapból nem működik, de a program mint FanaLab ezt megoldotta hibátlanul.
Csak gondoltam megkérdem hátha valaki többet tud erről, jobban benne van a témában.Még ami hátra lesz tesztelés szempontjából az a Automobilista 2, iRacing illetve valamilyen drift játék.
" Én inkább pluszban ráraktam a külön rezgető motorjaimat mert erőssebbek."
Milyen típusú rezgőmotorokat tettél rá?[ Szerkesztve ]
-
blountex
senior tag
válasz JulesTS #46167 üzenetére
Megnéztem csavarral, és anélkül is.
Nem fedeztem fel a kettő között bármiféle különbséget.Ilyen hangnak kéne lenni mint 0:23 körül?
Nincs nálam ilyen kerregő hang. Persze FFB közbe néha érezni egy kis akadásféleséget, de ezt inkább az FFBnek tudom be mikor dolgozik. -
Neck
veterán
válasz blountex #46160 üzenetére
"Ez mind szép és jó, de gyakorlatilag tegyük fel ha egy G25nél is kitanulja az ember, vagyis ráérez, hogy mettől-meddig érdemes a pedált lenyomni akkor igazából mi a különbség kettő között?"
Talán úgy írnám le a különbséget, hogy a nem loadcelles pedál esetén a talpadon a "terhelés" kb állandó, és a lábfejed szöge határozza meg a fékerőt. Azaz, azt kell megszoknod, hogy melyik kanyarban mennyire "spiccelsz". Természetesen meg lehet szokni, de eléggé természetellenes, ráadásul, néhány fok eltérés a "spiccelésben" akár 10% fékerő difit is jelenthet - nehéz konzisztensnek lenni. Ráadásul a fékpedál útja mindig hosszú, és nem igazán tudsz változtatni rajta. Adott esetben egy fél mp el is telhet onnantól, hogy elkezded nyomni a féket, addig, hogy 100%-ra benyomtad - ez is számíth(hat).
A loadcell esetében pedig a "talpaddal érzed", hogy mennyire nyomod a féket - ugyanúgy, ahogy egy valódi autóban is. Sokkal pontosabban tudod kétszer egymás után ugyanazt a fékerőt adagolni, sokkal konzisztensebb vagy. Ráadásul azt, hogy ezt a fékerő leadást milyen szögben adod le, azaz hol kezd a rugó / elasztomer / padló igazán ellenállni, azt te magad döntöd el és állítod be, a fékerő szempontjából tulajdonképpen majdnem mindegy. Pont ezért még kényelmesebb is 1-2 órát szimezni (nekem ugyanis a lábfejemnél lévő izom régebben mindig elfáradt a "spicceléstől" , most pedig egy beton kemény rugó szett van bent, és vádliból taposok bele, nem a lábfej-izommal dolgozok). Illetve, ha olyanod van, és betonkeményre állítod az egészet, a fékút 0, és azonnal tudsz 100%-ot terhelni. De a lényeg, hogy állítható, kb bármilyenre - a 0 % fékúttól egészen olyanig, mint amilyen a nem LC pedálos.
Remélem sikerült megfogalmazni a tapasztalataimat (by the way - T3PA --> TLCM)
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
biker
nagyúr
szerintem próbálja ki mindenki, meg tudja e tanulni a két kezét pontosan 50cm-re tartani egymástól. Nem fog menni. De azt pontosan megtanulja, milyen egy kg kenyér érzése, és tudni fogja, ha nem egy kilós, és már gyanakodva teszi is mérlegre
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tom120514
őstag
A mai nap jó híre: a március 15-én megrendelt cuccokról értesített ma reggel a Fana, hamarosan szállítják
Never go full retard.
-
Tibiajax
nagyúr
Gala! mit tettél fel apróra??... a bmw-s álomkormányomat, gyönyörű példányban, red adapterrel...ahogy az kell...
valaki oldja már meg nekem könyörgöm akármilyen módon, hogy működjön az xbox-os rigemben
fizetek érte, nem keveset, ígérem.[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
A Fanatec nem ad csavart, mert nem tudja milyen vastag platere rakod. A Wheel Standhez pedig 16mm-es csavarok vannak, amik a CSL DD-nek hosszúak. A max csavarhossz a manual szerint 10mm + a plate vastagsága, amire rögzíted (NLR 2.0 esetén ha jól emlékszem, akkor ez ~3mm). Szóval kéne vagy rövidebb csavar, vagy 8 alátét. Nekem nincs itthon ilyesmi, de a topiclakók többségének gondolom van, mert mindenki épít magának mindenfélét.
Van itt egy megatool, ahol mindenféle szerszámot meg cuccokat árulnak, megkérdezem. Ha nincs nekik, akkor rendelek amazonról.
-
-
f3rdzs0
senior tag
válasz fatal` #46184 üzenetére
most utánanéztem mert engem is érdekel, hogy majd nyáron lesz-e egy köröm valami boltba új csavarért, és a washer elméletileg 1.5 mm. szóval 10mm CSL DD + 3mm NLR2.0 plate + 2*1.5mm washer (mindkét oldalon) pont 16mm-re jön ki. ahogy láttam mások is a default csavarokkal rakják fel a CSL DD-jüket, szóval szerintem nincs szükség újat venni. viszont mindenképp írj updatet a topikba, mert hasznos info
f3rdzs0
-
fatal`
titán
válasz f3rdzs0 #46186 üzenetére
Fel lehet rakni a default csavarokkal, ha van elég washered, de nekem nincs itthon. Viszont ebben a boltban meg nem árultak se csavarokat, se alátéteket, csak szerszámokat.
Még gondolkodom, vagy veszek mindenféle csavart az amazonról, hogy legyen itthon, vagy bemegyek alátétért a bauhausba holnap.
Azt néztem, hogy 10 mm-hez 2 washer kéne csavaronként, ami összesen 8 és annyi nem maradt a készletből.
Julest már kérdeztem privátban még a Wheel Stand Prohoz, ő 12-es csavarokkal rakta fel, alátét nélkül, de neki gondolom volt otthon.
-
-
Géjza
őstag
válasz JulesTS #46190 üzenetére
Ezt nézegetem, ebből 2 darabot vennék, a magas, mágneses oldalát levágnám, 3 furatnál összecsvaroznám a kettőt, így fixen egymáshoz lennének rögzítve, a két oldalán lévő lyukakat felhasználva meg a wheel standhez lehetne valami rögzíteni, kötni. Látszólag nem papírvékony anyagból van (1mm acél).
Ez működhet? Csak mert lenne elég jó áron egy 1.0-ás, de a 2.0-ás székrögzítője nagyon kellene rá (2.0-át nézegettem eddig pont emiatt).
Szerszámok, barkácstudás adott (hegesztést és hasonló hardcore dolgokat leszámítva).
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
Biztosan lehet, de egyszerűbb ha veszel egy pack AGPTek fékezhető kereket (bár ez se olcsó) az Amazonról. Igaz, a cradle előnye, hogy nem kell állandóan pozícionálni a széket.
Esetleg lehet kapni a kerék helyére talpat, azt csak ki kell cserélni.
Mennyiért jutnál hozzá az 1.0-hoz? Mert a vadiúj 2.0 kerül most 70-75e körüli összegbe.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Futás, futópályák
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- TCL LCD és LED TV-k
- Tőzsde és gazdaság
- ASUS routerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...