Tomb Raider: Részletes információk a játékról

Az alábbi információkat a spanyol Hobby Consolas cikkéből fordított angol változat alapján állították össze. Előfordulhat, hogy itt-ott némi SPOILER is akad közöttük, így akik erre érzékenyek, azok a borítókép utáni részleteket ne olvassák el.

És akkor következzen némi összefoglaló az újság cikke alapján, pontokba szedve a várható újításokat, illetve azokat az információkat, melyeket tudhatunk az új Tomb Raiderről:

  • Felejtsük el a korábbi Tomb Raider játékok majdhogynem sebezhetetlen főhősnőjét. Lara ezúttal egy hétköznapi emberi lény képességeivel rendelkezik, és ugyanolyan érzékenyen viszonyul az őt ért külső hatásokra is. Ezúttal a túlélés érdekében harcolnia kell, élelmet és éjszakai menedéket keresnie, ahogyan azt a valóságban nekünk is tennünk kellene hasonló helyzetben.
  • Lara arcáról leolvashatjuk majd az érzelmeket, fájdalmat és félelmet. Ezeket úgy alkották meg, hogy a játékos mélységesen együtt tudjon érezni vele a sztori bejátszások alatt. A kamera mozgásához is ugyanazt a motion capture technológiát használták fel, ennek következtében az egész játékot átható, gyötrő, klausztrofóbikus érzést fogunk majd tapasztalni, főleg a játék elején, amíg el nem érünk a későbbi táborhelyünkig.
  • Az új Tomb Raider játék a széria teljes újragondolása lesz. A történetben a fiatal Lara Croftot fogjuk irányítani, aki épp most végezte el az egyetemet. A fiatal és energikus tinédzser egy expedíción vesz részt, melyet az Endurance nevű hajó fedélzetén utazva kezdenek meg. Ám a hajó később elsüllyed egy kis lakatlannak tűnő sziget közelében, nem messze Japán partjaitól. Lara az egyetlen túlélője a katasztrófának.
  • A játék során a segítséget, illetve a képernyőn megjelenő információkat igyekeztek minimális szintre lecsökkenteni, habár a gyorsabb akciót igénylő mozdulatoknál, vagy a túlélést segítő anyagok gyűjtésénél (Melyik éghető, ehető, stb.) egy segítő üzenet tájékoztatja majd a játékost a megfelelő gomb lenyomásáról.
  • Visszatér a manuális kapaszkodás! Az utóbbi játékokhoz képest a jelenlegi inkább a klasszikusokra hajaz, így Lara már nem kapaszkodik bele automatikusan a legközelebbi platformba, majd csüng ott a végtelenségig. Az új játékban ismételten le kell majd egy gombot nyomni a kapaszkodás előtt, és nekünk kell a helyes irányt betájolni ugrás közben. Ez is kicsit nehezíti a játékot.

  • A sziget központi területén álló tábor lesz a főhadiszállásunk. Itt végezhetjük el az olyan feladatainkat, mint például tárgyak készítése a megszerzett alapanyagokból, de a "tapasztalati pontjainkat" felhasználva szintén itt tudunk majd "szintet is lépni", azaz új képességekkel gazdagodni, melyek segítenek a későbbi küldetések során. Innen mehetünk majd vissza a korábban már bejárt területekre, de az új küldetésekhez vezető út is itt nyílik meg, ha adottak rá a megfelelő feltételek.
  • Lara karaktere észrevehetően változni fog a játék során, az elején még túl fiatalok, befolyásolhatóak és tapasztalatlanok vagyunk, majd fokozatosan érettebbé válunk és ezt az alkalmazott felszerelésünk és technikánk is tükrözni fogja. A játék tulajdonképpen három fő részegységből tevődik majd össze: túlélés, menekülés és mentés.
  • Opcionálisan használhatjuk az úgynevezett „Survivar Instinct” (túlélőösztön) funkciót,  amellyel a képernyő fekete-fehérré változik, és csak azokat az elemeket emeli ki színessel, amik fontosak számunkra, vagy szabad szemmel nem láthatóak. Ilyen pl. a farkasok lábnyoma, melyet követve esetlegesen egy ételcsomaghoz vagy más hasznos felszereléshez juthatunk. Ha szerencsénk van, a farkas már odébbállt, viszont néha elő fog fordulni, hogy a közelébe érve megtámadnak minket.
  • A játék során megoldandó logikai feladványok sem abból fognak ezentúl állni, hogy szimplán csak alaposan meg kell vizsgálnunk a környezetünket. A beépített fizikai motor segítségével ezentúl a megoldáshoz olyasmikre is gondolni kell, mint például a tűz és víz viszonya, valamint a robbanószerek és gravitáció, valamint a centrifugális erő fontossága. Minden feladványt többféleképpen is meg lehet oldani. Fontos, hogy a játékos improvizáljon, hogy képes legyen előrehaladni, annak ellenére, hogy első ránézésre nem is olyan könnyű megoldani a feladatokat a pillanat hevében.
  • A Tomb Raider egy vadonatúj motorra fog épülni, aminek a neve Crystal Engine lesz. A játék egy rakás más programból kölcsönvett ötleteket és technológiákat is tartalmaz, mint például Half-Life 2 kiemelkedő fizikai megvalósításai, az Assassin's Creed főhősének Eagle Sight képességégéhez hasonlító Survival Instinct, stb.
  • A játékon belül sok Buddha szobor látható, ezeknek a szerepe egyelőre még rejtély, de többen úgy vélik, hogy talán mentési pontok lesznek, aminek közelében tudunk állást menteni és tölteni.

Egyelőre ezek a fontosabb információk, melyek napvilágra kerültek az új Tomb Raiderről. A Crystal Dynamics által PC-re, PS3-ra és XBOX360-ra fejlesztett játék megjelenési időpontját még nem tudni, azonban az már biztos, hogy idén nem jelenik meg a játék, így legkorábban csak 2012-ben kalandozhatunk Lara Crofttal a misztikus szigeten.

Azóta történt

Előzmények