Tomb Raider: Az új Lara Croft

Amikor a Crystal Dynamics tagjai belefogtak az új Tomb Raider  játék fejlesztésébe, elsőként a direkt folytatás mellett döntöttek, ami az Underworld sztoriját vitte volna tovább. Ám lassacskán rá kellett döbbenniük, hogy amennyiben ezt így folytatják tovább, akkor a szériát szépen lassan eléri majd a végzete. Új koncepcióra volt tehát szükség.

Ugyan az eredettörténet lehetősége már a kezdetekkor is felmerült a készítők előtt, de akkor még egyáltalán nem az volt az elsődleges szempont a listán. Előbb kipróbáltak egy csomó más ötletet, nem akarták az egész szériát teljesen újraalkotni. A jelenkor követelményei szerint azonban egyik sem bizonyult életképesnek, így végül az bizonyult a legmegfelelőbbnek, hogy teljesen új lappal, egy sokkal jobbnak ígérkező útra terelik az egész sorozatot.

Az új Lara Croft modellt már eszerint az új irányzat szerint alkották meg, hogy megfeleljen a modern kor elvárásainak, ahol az emberek a realisztikusságot keresik a játékokban. Eltűnt tehát a hatalmas szilikonmell, a darázsderék, és a korábbi plasztikcica kinézetet egy teljesen új, életszagúbb külső váltotta fel. Megmaradt azonban az érzéki száj, valamint az igéző, barna szempár, így aki ránéz az új modellre, az egyből felismeri benne a valódi Lara Croftot. A készítők több embertípus tulajdonságai közül választották ki az új Tomb Raider játékhoz, valamint Larához legmegfelelőbbeket, és ezeket összegyúrva alkották meg az új modellt.

Azonban Lara nemcsak külsőben tér el az eddig megszokott, harcias amazontól, hanem a belső tulajdonságai is teljesen megváltoztak. Sokkal sebezhetőbb, törékenyebb, és a külső ingerek ezentúl a lelkére is hatással vannak. Ha megijed valamitől, rémületet látunk az arcán, fizikai fájdalom hatására sír és/vagy gesztikulál. Lara az egész játék során végig félelemben él, sehol sincs biztonságban a szigeten. Soha nem tudja, hogy ki van éppen mögötte, vagy hogy milyen veszedelmek leselkednek rá a bokrok közül. Ezért Lara folyamatosan figyeli a környezetét, gyakran pillant a háta mögé és keresi az eldugott csapdákat. Merthogy azokból nem lesz hiány, és a valósághűen ábrázolt elhalálozások során Larának még a csontjai is összetörhetnek, sokkal életszerűbben és brutálisabban, mint ahogyan eddig láthattuk.

A Crystal Dynamics egy teljesen új grafikus motort írt a Tomb Raiderhez, minek köszönhetően Lara modelljének mozdulatai és arckifejezései, valamint az egész környezet is sokkal életszerűbb és valóságosabb lett. A környezeti hatások és sérülések meglátszanak Lara modelljén is. Amikor sebet kap, vérzik, ha sárba esik, koszos lesz, esőben csurog róla a víz, stb. Azonban az Underworld-höz képest újítás, hogy ezentúl valóban csak ott fog a víz, esőcsepp, sár, vér, és egyéb meglátszani Larán, ahol ténylegesen érik őt ezek a behatások.

Ami Lara ruháját illeti, az új részben nem lesznek kiválasztható öltözékek, amiben kezdjük a játékot, abban is kell azt befejeznünk, akárcsak a valóságban. Persze ezek a ruhák a kalandok során egyre kopottabbakká, szakadozottá és piszkossá válnak, ahogy haladunk előre, és közben megsérülünk. Viszont most először nyaklánca és fülbevalója is lesz Larának.

A frizurát illetően sokan szerették volna, ha visszatér a klasszikus epizódokban megszokott, kontyba font haj, azonban a Crystal Dynamics végül mégiscsak a lófarok mellett döntött. Az indoklás szerint az új motornak köszönhetően sokkal életszerűbben fogja a szél fújni Lara haját, ráadásul a sorozat történetében most először nem csak egyfelé, hanem a saját fizikájának köszönhetően többfelé is, mint a valóságban.

Végezetül annyit hozzáfűztek, hogy ezúttal nem Lara szexuális kisugárzására helyezték a hangsúlyt, hanem magára a főszereplőre. Ezért nem lesznek megnyitható bikinik és egyéb csábos öltözékek sem. Larát magát szeressük, törődjünk vele, aggódjunk érte, ne az legyen a problémánk, hogy vajon miért nem kapott szilikonmelleket.

Azóta történt

Előzmények