Thief - Grafikus motor, PC vs next-gen konzolok, irányítás

Mint láthatjátok, az utóbbi időben mondhatni özönlenek az információk az Eidos Montreal által fejlesztett Thief legújabb részéről, amellyel a sorozat újra fog indulni. Most a fejlesztők megosztották velünk, hogy a játék milyen grafikus motorra épül, milyen különbségek lesznek grafikailag a next-gen konzolos és a PC-s verziók között, valamint az irányításról is ejtettek néhány szót. Vágjunk is bele.

Az Eidos megerősítette, hogy a Thief egy meglehetősen módosított Unreal Engine 3-as motorra fog épülni. Ez sokakban vetheti fel azt a kérdést, hogy akkor már miért nem az UE4-re épül? Erre nagyon egyszerű a válasz: a Thief fejlesztése még évekkel ezelőtt elkezdődött, amikor maga az Unreal Engine 4 is még fejlesztés alatt állt és ily módon az Eidos számára egyszerűen még nem volt elérhető.

"Számunkra nagyon fontos volt a rugalmasság és a módosíthatóság és ebben az Unreal Engine a legjobb. Nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy bővítsük a lehetőségeket a művészek és dizájnerek számára. Mivel a játék nagy, így rengeteg tárgyat kell megalkotnunk. A fény és az árnyékok is nagy szerepet játszanak a játékmenetben, így a motor ezen részén is nagyon sokat dolgoztunk - "megtanítottuk" arra, hogy másképp bánjon a fényekkel. Végső soron minden a rugalmasságtól és a képességeinktől függ" - mondta el Stephane Roy, a játék producere.

A másik dolog, amelyről Stephane Roy beszélt, az a Thief grafikai különbsége PC-n illetve next-gen konzolokon. A producer elmondása szerint a játék grafikailag is magasra teszi majd a mércét, de nagy különbségek nem igazán lesznek a PC-s és a next-gen konzolos verziók között.

"A Thief-nél minden PC-n kezdődik. Ide sorolható a kezelőfelület, a menü és ezekhez hasonló dolgok, amelyeket később fogunk majd átformálni a következő generációs konzolokra. Ha a játék grafikáját nézzük, azzal sem lesz gond, viszont számunkra nem ez a legfontosabb, hanem a játékmenet. Ha megérkeznek majd a következő generációs konzolok, akkor úgy gondolom, hogy a PC-s és a konzolos grafika nagyon közel fog állni egymáshoz" - fejtette ki Stephan Roy.

A poducert arról is megkérdezték, hogy milyen FPS értékeket fog majd produkálni a játék a következő generációs konzolokon? Sokan azt várnák, hogy itt azt válaszolta, hogy ez az érték 60 lesz, viszont ő 30-at mondott. Gondolhatnánk, hogy ez kicsit kevés lesz, de az Eidos másképp vélekedik erről.

"Ha egy shooter játékról van szó, akkor nyilván minél több FPS-ünk van annál jobb. Viszont a Thief nem egy ilyen játék. Nem szeretnénk plusz nyomást helyezni a fejlesztőcsapatra, egyszerűen azért, mert meg tudjuk csinálni a játékot úgy is, hogy az 30 FPS-el is élvezhető legyen. A játékosok nem fognak észrevenni semmilyen különbséget. Inkább jobb fizikát készítünk játékhoz, mint 60 FPS-t."

Végül az Eidos a játék irányításáról is ejtett néhány szót. Mint tudjuk, a Thief játékok ilyen téren nagyon nehezen megszokhatóak voltak. Ez az új játéknál változni fog. Daniel Schmidt szavai szerint maga a játék nehéz lesz, de az irányításról ez nem mondható majd el. Szerinte a régi játékosok, akik játszottak a Thief előző részeivel, egy hasonló játékot szeretnének kapni most is, új tartalmakkal, viszont ennél jóval szélesebb közönség is szeretné majd kipróbálni a játékot és valószínűleg nekik nem tetszik majd az, hogy ügyeskedniük kell a játék irányítása közben.

"A mostani játékosok jóval türelmetlenebbek. Rengeteg újdonságot várnak a játéktól és arra számítnak, hogy annak kezelése könnyű lesz. Ezért úgy döntöttünk, hogy nem nehezítjük meg Garrett irányítását különféle kiegészítő lehetőségekkel, mondhatni az irányítás az átlag felhasználók igényeinek megfelelően lesz megalkotva" – mondta el Daniel Schmidt, az Eidos Montreal képviselője.

Hogy mennyire lesz megfelelő a játék számára a módosított Unreal Engine 3-as motor és tudja e hozni az elvárt grafikai minőséget az a jövőben ki fog derülni, mint ahogy az is, hogy, elegendő lesz e a 30 FPS a következő generációs konzolok esetében. A Thief megjelenése 2014-ben várható PC-re és következő generációs konzolokra.

Azóta történt

Előzmények