Reckoning: Az Online Pass egy ingyen DLC, sajnálják a hibás demót

A Kingdoms of Amalur: Reckoning című akció-RPG játékot készítő 38 Studios közösségi menedzsere, "Muse" egy bejelentést tett a hivatalos fórumon. Először is kifejtette, hogy a "House of Valor" című küldetéslánc valójában egy különálló történet, melyet egy fizetős DLC formájában akartak megjelentetni a Reckoning-hoz. Azonban ehelyett inkább úgy döntöttek, hogy aki újonnan vásárolja meg a programot megjelenéskor, kapja meg azt ingyen.

Az Electronic Arts is reagált a fent elhangzottakra, kijelentvén hogy miután egy mindenki számára elérhető tartalomról van szó, akik dobozos vagy digitális formában megveszik a játékot, ezért inkább Online Pass néven említik meg és nem Bonus DLC-ként. Ugyanakkor azzal is tisztában vannak, hogy ez sokak számára felháborító, különösen annak fényében hogy milyen kényes a helyzet manapság a játékosok és az Online Pass rendszer között.

Egy másik téma kapcsán a 38 Studios alapítója, Curt Schilling egy Ripten oldalnak adott nyilatkozatában hivatalosan is elnézést kért amiatt, hogy hibásan jelent meg a Reckoning kipróbálható verziója. Biztosította a fórum olvasóit, hogy a bugos demó egyáltalán nem tükrözi a végleges játék színvonalát, mert egy több mint három hónappal azelőtti kódot tartalmazott.

"Hadd kezdjem egy bocsánatkéréssel," - mondta Curt Schilling. "A demó? Hát, az sokkal, sokkal, de sokkal bugosabb volt bárminél, amit BÁRKI valaha is ki merne adni, pláne egy kipróbálható változat esetében. Egy demónak az a célja, hogy ízelítőt adjon a teljes játékból és amennyiben az hibátlan, akkor nagyjából meg is felel a célnak. Azonban egy alapjáraton 40-50 órától (Fő küldetéslánc) egészen 2-300 óráig (Teljes végigjátszás) tartó játékmenetet biztosító játék esetében szinte lehetetlen kellőképpen érzékeltetni vele annak mélységét és kidolgozottságát."

"Pontosan ezért vitatkoztunk az Electonic Arts-szal is, annak érdekében, hogy ne adjunk ki demót a játékból," - folytatta Curt Schilling az interjút. "Ugyanakkor pont a kipróbálható változat bizonyította be hogy az EA-nak igaza van és mi tévedtünk. Igen, vannak játékosok, aki ezt látván eldöntötték hogy nem veszik meg a Reckoning-ot és olyanok is, akik egyébként sem vennék meg. Azonban a rengeteg olyan visszajelzés, mint például az: 'Eddig nem is hallottam erről a játékról, de most már az első napon megveszem', vagy 'Eddig nem voltam biztos benne, de most már tuti vevő vagyok', mind ékesen bizonyítják hogy bejött az EA szándéka és ismét telitalálat volt részükről kiadni a demót."

(Az alábbi videóban egy részletesebb bemutatót láthattok a játékból. Spoileres lehet, így csak azok tekintsék meg, akiket nem zavar ha megtudnak pár dolgot a demón kívüli pályákról):

Ugyanakkor Curt Schilling azt is hozzátette, hogy bár a demó összességében sikert aratott, azonban ő már azelőtt megemlítette az EA számára, hogy bár szerinte is mindent megtettek, amit tudtak, de egy régi, három hónappal a végleges állapot előtti kóddal kiadott demó problémákat is okozhat. Ám a kiadó erre azt felelte neki, hogy nem kell miatta aggódnia, azok számára, akik negatív tapasztalatokra tesznek szert, majd azt mondják hogy az ő nevük áll rajta, az ő felelősségük és sajnálják a történteket.

"Mindez persze nem változtathatja meg a demó során szerzett élményeiteket és nem is arra szeretnénk benneteket rábeszélni, hogy meggyőződésetek ellenére vásároljátok meg a játékot," - folytatta Curt Schilling. "Azonban miután olyasmivel töltöttétek az időtöket, amit mi készítettünk (Ami pontosan annyit ér számunkra, mintha fizettetek volna érte), ezért úgy gondoljuk, ennyivel tartozunk nektek. Pont ezért nagyon fontos számunkra - bár fájdalmas is - rossz visszajelzéseket olvasni a jókkal együtt. Azonban ha nem figyelünk oda a játékosokra, akkor abbahagyjuk az általuk játszani akart program készítését és ez szívás."

A végén még annyit elmondott, hogy számukra a minőség minden felett áll, és annak ellenére hogy kiadtak valamit, amit egyesek szerint nem kellett volna demónak nevezni, annyit megígért, hogy ha száz százalékosan irányítani fogják a munkát, akkor felállítanak egy olyan lécet, amit másoknak nagyon nehéz lesz leverniük.

A Kingdoms of Amalur: Reckoning című akció-RPG játék megjelenése február 10-én várható PC-re, PS3-ra és XBOX360-ra.

Azóta történt

Előzmények