John Carmack: Az nVidia OpenGL bővítményei is tudják azt, amit a Mantle

Tegnap már beszámoltunk arról, hogy az nVidia rendezvényén John Carmack, Tim Sweeney és Johan Andersson kifejthette véleményét a konkurens AMD Mantle API-ról, és ott nagyjából össze is foglaltuk, mint mondtak. Azonban nemrég egy Twitter-bejegyzés látott napvilágot az id Software vezető programozójától, melyben azt állítja, hogy szerinte az nVidia OpenGL bővítményei is hasonló teljesítménynövekedésre képesek, mint az AMD Mantle technológiája.

John Carmack ezen kijelentését a Relative Games Twitter-oldalán tette, akik azt kérdezték tőle, mit gondol az AMD Mantle technológiájáról. Lehetségesnek tartja-e, hogy az új API másodpercenként kilencszer több rajzolási képességének köszönhetően valóban 2018-as teljesítményszintű hardvereink lehessenek?

Az id Software vezető programozója azt válaszolta, hogy a kilencszer több rajzolási képesség valóban képes felülmúlni a D3D (DirectX) sebességét, de az nVidia OpenGL bővítményei is képesek ahhoz hasonló növekedésre. Ezt alátámasztja a NeoGAF oldal egyik fórumozójának, "Duranténak" (Akit leginkább a Dark Souls című játékhoz készített DSFix modifikációjáról ismerhetünk), alább linkelt képe is, melyen bemutatja, hogy a modern OpenGL meghajtók mennyivel jobban e téren, mint a DirectX, de erről senki sem tud - vagy nem akar tudomást venni (Természetesen Carmack ezzel tisztában van). Íme a kép:

John Carmackot egy rajongó arról is megkérdezte Twitteren, hogy szerinte észrevehető változást hoz-e a következő generációs konzolokba épített 8 GB RAM, ugyanis a PC-s játékok még 4 GB mellett is "nagyon-nagyon-nagyon lassúak". Carmack azt válaszolta, hogy szerinte nem fognak a játékok szignifikáns eltérést produkálni 8 GB RAM mellett sem, viszont a rájuk való fejlesztés így valamivel gyorsabb és egyszerűbb lehet.

Azóta történt

Előzmények