Új hozzászólás Aktív témák
-
Youri
veterán
AMD-re fejleszt, és nVidiának pózol Valószínűleg ennyire hiteles az OGL kampánya is?
[ Szerkesztve ]
RTX ON
-
Diopapa
addikt
Nem értem, akkor miért nem jönnek tömegével az OpenGL játékok?
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Shing
őstag
Ezek után mondja valaki, hogy a Microsoft nem butítja a DirectX-t... vagy legalábbis direkt nem fejleszti.
-
Maegoss
tag
Ez most nekem sem tiszta: a sima OpenGL ennyivel gyorsabb a DirectX-nél vagy csak az OpenGL Nvidia féle bővitménye (amit persze csak Nvidia kártyával lehet használni)?
-
myckie2
őstag
Elsőnek teszt eredményeket kellene látni, utána beszélni a Mantel-ről és az OpenGL-ről. Nem értem miért kell ezt a témát boncolgatni...
-
-
Hiftu
senior tag
Tök jó, hogy gyorsabb lehet opengl API-val az nVidia is.
A programozók szempontjából érdekes compute shader problémát viszont ez nem oldja meg.
Ahhoz újabb architectura kellene.
Ja, hogy az még nincs...Úgy gondolom, hogy Carmack bullshitelt egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
dergander
addikt
Ezt mondja Carmack aki a Rage-t olyan szépel elcseszte az OGL-el hogy a textúrák szép homályosak és fakók lettek. Hát akkor nincs mese fejlesszen az nvidia OGLre.
-
dergander
addikt
Meg pont Carmack beszél aki nemtudott eddig értelmesebb játékot kiadni,meg a Doom4 meg Quake5 is a süllyesztőbe van...ugyanmár! kiezte?!
-
MCBASSTION
aktív tag
melyik bovitmenyrol beszel???
ahogy en tudom nincs ilyen, legalabbis nem publikusan.windows7sins.org
-
Crytek
veterán
Tök jó hogy mantle meg ez is meg lassan minden más gyorsabb ami nem dx ,de mégis a jövőben 100% hogy a fejlesztők 99%-a még mindig a dx-el fog szüttyögni!
Next PC Upgrade: 2022
-
Vistaboy
veterán
válasz dergander #12 üzenetére
Pedig pont Carmack az, aki a világ eddigi legjobb számítógépes játékait készítette (DOOM, Quake, ezek nem mondanak semmit? Pedig minden tőlük indult). Igaz, manapság nem annyira tevékeny e téren, de azért azt kijelenteni, hogy nem tud értelmes játékot készíteni, erős túlzás. A Rage pedig nem azért nem lett siker, mert rossz játék lett, hanem pont azért, mert az abban alkalmazott technológiákra a számítógépek még nem álltak készen. De ez megint nem az ő hibája.
(#14) Crytek: Amíg a konzolok a játékfejlesztők elsődleges célhardverei, addig ez így is lesz...
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Hiftu
senior tag
Azért egy program (játék) hardver környezetét figyelembe kellene venni, mielőtt a fejlesztést elkezded (vagy a fejlesztés során megjelenő architecturákat elemezni)
Tehát Carmack zseniális, csak a kontextust (hw környezet) nem tudja kezelni?
(Pedig ez sajnos kezdőt jelent.)Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
Meridian
senior tag
Nem úgy van, hogy mostmár 3D engine-t egy-egy nagyobb cég fejleszt, és azt licencelik a játékfejlesztők? mint Unreal Engine, CryEngine, Frostbite, stb. stb. ?
Az engine-t lehet optimalizálni mind AMD-re is meg nVidia-ra is, és a hardvernek megfelelő rész aktiválódik be induláskor, a játékfejlesztők meg az enginere készíthetik a játékaikat (mintha az lenne a "DirectX") - nekik már ekkor nagyjából egységes felület érhető el -, így a 3D motorral és a hardverközeli prpgramozással nem kellene foglalkozni. A munka egyik neheze a motoron van, amit külön erre specializálódó cégek megcsinálják - azaz elvégzik a hardveres optimalizációt, amit ez után már csak felhasználni kellene... vagy nem? nyilván nem egyszerű ez így sem, de a "munka" (feladat) megosztás mindig működik.
-
FuRiONight
őstag
Carmack a múltban él, és ott is ragadt. Doom 1-2 és Quake óta semmi értelmeset nem tudott lerakni.
A Rage pedig nem azért nem lett siker, mert rossz játék lett, hanem pont azért, mert az abban alkalmazott technológiákra a számítógépek még nem álltak készen.
Ezzel ő is tisztában volt, akkor miért ilyen technológiákat használt?
Majdha saját szemmel látom, hogy mennek ezek az új api-k, openGL bővitmények, annak hiszek.
Carmack szava számomra marketingfogás, főleg ezek után.
[ Szerkesztve ]
-
Samus
addikt
Üdvözöljétek az újabb szegmentáció korszakát. A jövő évtől minden játék ami OpenGL vagy Mantle támogatott, csak nVidia vagy AMD kártyán fog majd jól futni, a másikon tizedannyi FPS-t eredményez. Minden valamirevaló gamer ilyenkor előveszi a sufniból a 2 (a tehetősebbek 4) zöld VGA kártyáját, és berakja, ha több FPS-t akar. Ha Battlefiled-et játszani támad kedve, akkor pedig zöld ki, pirosak be. És persze végigszenvedi a rituális driver eltávolítás folyamatát. Bár lassan oda jutunk, hogy egy Win8 öt perc alatt feltelepül, egyszerűbb újrahúzni a komplett rendszert. Szép új világ...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
myckie2
őstag
"Pedig pont Carmack az, aki a világ eddigi legjobb számítógépes játékait készítette (DOOM, Quake, ezek nem mondanak semmit? Pedig minden tőlük indult)."
Ők indították el ezeket a stílusú játékokat az igaz, de, hogy ezek lennének a világ legjobb játékai? Ha ezt állítod akkor nagyon el vagy tévedve. Miért látjuk mindig Carmack bácsi nevét? Mert ő az egyetlen aki annyira unatkozik a semmit tevésben, hogy van ideje beszélni és twitterezgetni. De tényleg, nehéz lehet minden évben kiadni egy Doom 3 ultra extra high über brutál high texture bundle packet jó pénzért. A többi embernek akiknek tényleg köze is van a témához azok nem beszélnek, mert el vannak foglalva.
[ Szerkesztve ]
-
djculture
félisten
Nem lesz abböl semmi, gondold el egy kiadó bevételt is szeretne a termékeiből...
Egy ilyen húzással pl ha mante támogatott játékot ad ki akkor az nvidiások egy darabot nem fognak venni a termékből ugyanez meglesz fordítva is.
Ezt vagy úgy tudja kompenzálni hogy dupla tripla áron lesz a játék vagy eleve kivitelezhetetlen mert csődbe megy a kiadó.
Manapság az ilyen megoldások mint annak idején a 3dfx-nél nem működnének.
Az nvidia és az amd némi kínlódás után úgyis ráfog jönni, hogy egy egységes szabványt kell kifejleszteniük másként mennek a levesbe a vga piaccal együtt.[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
Sztem jó lett a Rage (független attól mennyire lett sikeres és, hogy voltak vele gondok az elején, AMD VGA-kon több) Carmack és csapata tudott volna többet is beleadni, ebben lehet valami. (viszont sztem az lehetett inkább, hogy nem állt rendelkezésükre megfelelő mennyiségű keret amiből lehetett volna a kutatásokat/teszteléseket finanszírozni egy ilyen új irányú projekthez)
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
FuRiONight
őstag
-
LordX
veterán
Teljes elismerésem az első motorjaiért, talán az id Tech 3-ig mindegyik cucca zseniális. De a legutolsó, amit letett az asztalra (id Tech5, Rage) képtelen volt bármi aktuális gépen értelmesen futni (csak topkártyák oldották meg a feladatot izomból), és azzal takarózni, hogy még nincs olyan hardver, ami jó hozzá, az a legnagyobb amatörizmus, amit el tudok képzelni ezen a területen. A Tech 3 korában még merőben más volt a világ, sajnos úgy érzem, hogy Carmak inkább elment azóta űrhajózni, mint hogy próbálta volna követni a változásokat.
Én inkább a másik két úriember véleményére tudok adni, nekik van olyan, amit aktuálisan tettek le az asztalra, és nem a régi hírnevükből élnek.
-
dergander
addikt
Azért ez igy nem reális,a Rage mikor megjelent eredetibe megvettem a futtatással nemvolt baj.inkább az agyonmosott textúrával,majd később jött hozzá egy javítás ami sokat nem hozott,killódni kellett vele,na és pont a lényeg hol van a Doom4?
Az igaz h a legizgalmasabb játékokat készítette,de a múltba,jelenleg nemtud semmi extrát kiadni csak az igéret meg a nagy mondások...csak a Rage-t tudom felhozni mert az jelent meg legutóbb,drága dolog volt és nem ezt haragozták be,inkább tolták volna bele a pénzt a mindent megváltó Doomba hisz a fojtatás minden téren a legjobb lehetne -
djculture
félisten
Szerintem meg jó a rage végre be is lett fejezve a története a Scorchers dlc-vel... Egyébként minden játékkal ez van manapság a kiadó sietteti a kiadást és ezer hibával jönnek ki. Ott a fifa 2014 mai napig nem lehet normálisan játszani mert kifagy kivág, játokosok teleportálnak a pályán meg van minden.
bf4-et várja mindenki 1000% hogy olyan orbitális hibákkal fog kijönni hogy mindenki csak szidni fogja a programozókat mint a bokrot... 1 hete nyilatkozták hogy még most irják össze mit nem javitottak ki... Kafa és hónap végén megjelenés.. Na ebböl lehet szűrni mekkora ott a fejetlenség.[ Szerkesztve ]
-
Vistaboy
veterán
Rendben, elismerem, mindenkinek igaza van abból a nézőpontból, amit írt.
De nekem még mindig azok a legjobb játékok, akárki akármit mond. Persze no offense, nem akarok én senkit kioktatni, de azért azt se mondjuk már róla, hogy nem tud jó játékot készíteni.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
MASSlag
tag
Windowson addig nem nagyon lesznek OpenGL-es játékok, amíg a windows update-es driverekből ki kell hagyni a rendes OpenGL támogatást.
A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka
-
djculture
félisten
Én különben azért becsülöm mert nem áll be a manapság divatos eladom a híres játék sorozatomat és a kiadó évente követel belőle részt programozói táborhoz. Tud nemet mondani, ha nem igy lenne már rég lenne quake 25 meg doom 34 meg rage 4 is. Akkor meg azért szidnák hogy ugyanzt adja ki folyton minden évben...
[ Szerkesztve ]
-
-
dabadab
titán
"Carmack bullshitel."
Továbbra sem értem, hogy ez hogy jön ki.
Carmack tesz egy állítást, egy másik fickó konkrét mérésekkel alá is támasztja a dolgot, erre fel itt minden olyan szakértő, akik egy kockát nem tudnának kirakni a képernyőre, magabiztosan állítja, hogy Carmack nem ért semmihez és hülyeségeket beszél.DRM is theft
-
-
Akkor utoljára: ha Carmacknak igaza lenne, eddig is lett volna lehetőség ezt kihasználni, de valamiért sem ő, sem más fejlesztő nem tette ezt meg. Most, hogy kijött a Mantle, hirtelen előkerült egy olyan nV bővítmény az OGL-hez, amellyel JC állítása szerint hasonló teljesítmény érhető el.
Nem a lóláb lóg ki, hanem az egész ló.
https://www.coreinfinity.tech
-
Diocles
aktív tag
Túlzás már az a Mantle-gőz, amiben a ph cikkei és fórumai úsznak. Csak a tisztánlátás kedvéért:
- A Mantle hardverközeli hívásokat kínál.
- Az OpenGL lehetővé teszi tetszőleges gyártóspecifikus extensionök alkalmazását, az Nvidia-ának régóta vannak hardverközeli extensionjei.Mi a baj ezzel?
- Az, hogy HARDVERKÖZELI. Ahogy az Nvidiás extensiönök nem működnek AMD hardveren, úgy a Mantle hívások sem működnének Nvidia hardveren, mert eltérőek az architektúrák. Az OpenGL és DirectX jelentősége, hogy ezek magas szintű nyelvek, megírsz bennük egy programot és fut mindenen.A Mantle semmi más, mint az AMD konzolok révén megszerzett piaci lépéselőnyére alapozott márketingúthenger, ami megpróbálja a PC-s játékfejlesztőket rávenni arra, hogy csak AMD hardveren működő alacsony szintű megoldásokat alkalmazzanak a játékban. Semmi több, ezt eddig is csinálta minden gyártó, csak most megpróbálják máshogy csomagolva eladni.
Ezt a mondat meg félresikerült: "a kilencszer több rajzolási képesség valóban képes felülmúlni a D3D (DirectX) sebességét"
[ Szerkesztve ]
-
"ami megpróbálja a PC-s játékfejlesztőket rávenni arra, hogy csak AMD hardveren működő alacsony szintű megoldásokat alkalmazzanak a játékban."
És az is számtalanszor le lett írva, hogy ez nem igaz, ugyanis az AMD kizárólag meglévő DX vagy OGL render mellé engedélyezi a Mantle használatát, tehát olyan nem fordulhat elő (nem engedi a cég), hogy kizárólag Mantle legyen egy játékban.
A Mantle egy egyfajta plusz, egy extra a GCN Radeon tulajdonosoknak.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Cathulhu
addikt
Carmack szamomra mar a teljesen hitelet vesztett kategoria. Egyszer regen csinalt valamit, ami uj volt es korszakalkoto, azota viszont csak "egeti" magat es valahogy a vedelmezoi is csak a 20 evvel ezelotti sikereit tudjak felhozni a mentsegere...
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Valdez
őstag
válasz MCBASSTION #42 üzenetére
Nem tudom miért írjátok, hogy szarul futott amd kártyán a rage, igaz nem egyből kiadás napján kezdtem el tolni, hanem kicsit később, de 6870-en teljesen jól futott fullhd-ban minden maxon és bugokat sem véltem felfedezni.
-
Diocles
aktív tag
válasz huskydog17 #39 üzenetére
Mi nem igaz? Hogy a Mantle-t használó feature-ök (akár extra effekt, akár gyorsulás) csak AMD kártyákon lesz elérhető, csak AMD kártyák profitálhatnak belőle? És ez ugyanígy az nvidiás extensionökre is igaz?
Carmackkal kapcsolatban: lehet kárálni, hogy nem tetszettek az id által az utóbbi időben készített játékok, de nem ez fogja meghatározni az elhangzott dolgok igazságtartalmát. A videón senki sem kérdőjelezte meg amit mondott, a Dice munkatársa sem.
Aki hallgatja egyébként Carmack keynote-jait, az tudja, hogy ő elsősorban nem a játéktervezéssel, a játékélmény megalkotásával foglalkozik, hanem előremutató technológiai kísérletekkel foglalkozik, és időnként megír egy-egy engine-t. A Quake 1-2 sikerét valószínűleg a fanyalgók is ismerik, a Q3 talán minden idők legtöbbet liszenszelt engine-je volt, a Doom 3 technológiailag előremutató volt és a látvány terén egy új korszak nyitánya, a Rage pedig úttörő a megatextúrázás terén, ami most az AMD egyik vesszőparipája lett.
Az elmondottakkal nem az AMD-t bántotta, csak tárgyilagosan és helyén kezelve értékelte az új technológiát.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz FuRiONight #19 üzenetére
Ha a múltban él akkor a "Oculus Rift" mond neked valamit? Nem akarok itt a nagy szavakkal dobálózni, de ha nem lenne ő nem biztos, hogy lenne most ez a téma a Mantle API-ról (no offense természetesen!).
mobal,
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Idéztem az általad írt mondatod, ami abban a formában nem volt igaz (ki is emeltem félkövér betűvel), mert úgy fogalmaztál, hogy az AMD arra akarja rávenni a fejlesztőket, hogy a PC játékokat kizárólag Mantle-re írják. Ez szimplán nem igaz, pont ellenkezőleg: az AMD kizárólag akkor engedélyezi a Mantle beépítését, ha mellette van egy DX vagy OGL render, tehát amit írtál, az nem igaz, mert a Mantle nem lehet kizárólagos render egy játékban, az egy egyfajta plusz a GCN tulajoknak.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
imi123
őstag
Havernak Nvidia kártyája van.Nekem AMD.
Mivel nem vagyok önző azt szeretném ha neki is ki lenne használva a kártyája.
Az a baj hogy megint csak a száj karate megy!Bízok benne hogy az AMD kezdeményezése az Nvidiát is rákényszeríti a nagyobb változtatásra.Az meg csak jó lehet ha AMD, ha Nvidia kártyánk van!Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Peat;)
veterán
Adott két technológia, az AMD-nél még semmit nem láttunk a gyakorlatban. De a fórumot látva már tényként kezelendő hogy ott 9x-es gyorsulás lesz.
A másik oldalon is adott valami, amire már gyakorlati példát is felmutattak. Elterjedni ugyanakkor nem fog mert ez is hardware korlátozott ha jól értem.
Tehát van két irány, az egyik már gyakorlatban is megmutatta hogy működősképes. De mindkettő csak a saját eszközén nyújtja ezt a többletet. Konzekvencia by ph! közösség: nvidia és Carmack egy utolsó looser kategória az AMD szép és okos. Komolyan nem értem.
-
Youri
veterán
Melyik az a már bevált, működő, gyakorlatban is használ valami? Mert a GCN Radeonok egy ideje elérhetőek, és ez lesz az alapja a köv generációs konzoloknak. Most meg jött a Carmack, hogy, jé, ilyet én is tudok ám, csak eddig nem tettem meg, mert... őőő... izééé.... A Mantle tudását pár héten belül láthatjuk a BF4-en, a jelenlegi Radeonokkal is, nem kell az R szériára várni.
Carmackot komolyan nem értem, hogy fog így konzolra fejleszteni? Nv pluginekkel?
RTX ON
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- Politika
- Xbox Series X|S
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Ingatlanos topic!
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Playstation 5 lemezes,5 honapos,19 ho garanciával
- MSI H61M-P31/W8 LGA 1155 alaplap
- Teljesen új ASUS ZenBook UX325EA-KG666W (Intel i5 1135G7) laptop eladó (bontatlan+garanciás)
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, GRADE B
- FÉLKONFIG MSI X99 SLI PLUS XEON 2698 V3 (16/32) + arctic hűtő + 32 GB DDR4 RAM
- Huawei B535-232 4G+/ LTE vezeték nélküli router
- Playstation 5 Edge Kontroller 8hónap gyári garanciával eladó/csere/beszámítás
- CM Storm Trooper - méretes számítógépház eladó!