John Carmack, Tim Sweeney és Johan Andersson véleménye a Mantle API-ról

Ahogyan arról tegnap már beszámoltunk - lásd előzmények -, az nVidia tegnapelőtt kezdte meg a Montrealban tartott rendezvénysorozatát, ahol a vállalat legújabb fejlesztéseit mutatják be. A cég meghívta az id Software, a DICE, valamint az Epic Games prominens játékfejlesztőit, hogy alkossanak véleményt az új technológiákról. Azonban a show legérdekesebb része kétségtelenül az volt, amikor egy nyílt Q & A (Kérdezz-felelek) szekciót tartottak, ahol az egyik rajongó megkérdezte John Carmackot, Tim Sweeney-t és Johan Anderssont, hogy mit gondolnak az AMD által kifejlesztett Mantle API-ról.

A három programozót egy kicsit kényelmetlen helyzetbe hozta a kérdés, ám végül mégis kifejtették álláspontjukat ezzel kapcsolatban (Lásd videón). Röviden összefoglalom a lényeget az angolul nem értők számára:

John Carmack szerint általánosságban nagyszerű elgondolás, díjazza az ötletet, hogy a konzolokban látotthoz hasonló hozzáférést kapjon a GPU a számítógépekben is. Bár ő maga is beismerte, hogy nagy kísértést érez a Mantle használata iránt, mindazonáltal egyelőre nem szerepel a tervei között ez a lehetőség.

Tim Sweeney egy fokkal szigorúbban válaszolt a kérdésre. Bár egészében véve ő is jó ötletnek tartja egy hasonló API kifejlesztését, véleménye szerint általánosságban nem kedvező sem a vásárlóknak, sem pedig a fejlesztőknek - ezen aztán volt egy kisebb vitája Johan Anderssonnal a már jelenleg is elérhető API-k számával és a játékok egynél több API-ra történő optimalizációjával kapcsolatban. Összességében végül kijelentette, hogy nagyon nem tesz jót a PC-s játékoknak, ha minden hardvergyártó saját API-val rendelkezik, ráadásul sokkal nehezebb is lesz eladni azokat, ha a PC egyre komplexebbé válik a fejlesztők számára.

Johan Andersson - természetesen - igyekezett védeni a Mantle-t, elmondott mindent, amit jelenleg tudni lehet róla, majd hozzátette, hogy jövő hónapban lényegesen több információ lát majd napvilágot az AMD új API-jával kapcsolatban. Állítása szerint a Mantle valóban megkönnyíti a fejlesztők dolgát, akik ezt kihasználva sokkal gyorsabb működésre bírhatják játékaikat.

Ezt követően John Carmack is vitába elegyedett Johan Anderssonnal, ahol a Mantle és a többi API között fellépő optimalizációs és egyéb gyakorlati nehézségekről, a GPU-k közti párhuzamosságról, valamint az egyesített memóriáról (Unified Memory) és ehhez hasonló technológiai kérdésekről tárgyaltak.

Mindenképp érdemes megnézni a videót, az nVidia részéről pedig szép gesztus volt, hogy engedte őket elvitázni az AMD új API-járól.

Azóta történt

Előzmények