Middle-Earth: Shadow of Mordor - Egyedi ellenfelek

Kicsi lesz annak az esélye, hogy a Middle-Earth: Shadow of Mordor című játékban két egyforma ellenféllel találkozzunk, köszönhetően a karakterek létrehozásáért felelős Nemesis rendszernek. A program procedurálisan generálja majd számunkra az orkok seregeit, melyben minden egyes tag önálló egyénként cselekszik. Nem csak külsejükben, viselkedésükben is eltérőek lesznek egymástól, így minden játékos másképp élheti át a velük való küzdelmeket.

A játék látványtervezője, Michael de Plater egy Polygon oldalnak adott interjúban elmondta, miképp generálja a Nemesis rendszer a játékosok cselekedeteinek függvényében az ellenfeleket. Minden játékban van egy gonosz, aki ellen küzdünk, ám a Middle-Earth: Shadow of Mordor esetén ezt a gonoszt mi magunk hozzuk létre.

Az eddigi játékokban sok névtelen baka ellen harcoltunk, akikre azután már nem is emlékeztünk pár perc múlva. Ezzel szemben itt garantáltan minden ellenfélre emlékezni fogunk. Ahogy haladunk előre a történetben, cselekedeteink kihatással lesznek a minket körülvevő világra, hírnevet szerzünk, így az ellenfél is kezd egyre jobban felfigyelni ránk.

A Middle-Earth: Shadow of Mordor című játékban egy Talion nevű vándort irányítunk, aki lidérc-képességekkel megáldva - vagy megátkozva - tért vissza a halálból. Ennek köszönhetően vándor képességein felül ellenfelei gondolataiban is tud olvasni. Két különálló képességfán fejleszthetjük majd karakterünket, a kettő között pedig oda-vissza tudunk váltani, annak függvényében, hogy milyen stílusban szeretnénk játszani.

A cikkben látható videón Michael de Plater azt mutatja be nekünk, miképp működik a Nemesis rendszer a gyakorlatban. Talion egy Ratbag nevű orkot üldöz, aki rabszolgakereskedőként épp egy megszállt falu lakosságát hajtja rabigába. Megérkezve használja túlvilági képességeit, ekkor átlép a fizikai világból a lidércek birodalmába (Amit a filmben is láttunk, mikor Frodó vagy Bilbó felhúzták az Egy Gyűrűt). Ez lehetővé teszi számára, hogy beazonosíthassa célpontját, jelen esetben Ratbag-et, és visszatérve a valóságba, szembeszállhasson vele.

A küzdelemben Ratbag egyszer csak menekülőre fogja a dolgot és társaihoz könyörög segítségért. Talion üldözőbe veszi, majd utolérve használja rajta gondolatolvasó és befolyásoló képességét. Ennek segítségével megtudja, hogy Ratbag főnöke nem más, mint az Ork nagyúr, Orthog, akivel korábban már találkozott és mindenáron bosszút akar rajta állni. Ezért Talion nem öli meg őt, hanem elméje erejével rábírja, hogy hajtson végre merényletet Orthog ellen. Bár nem sok esélye van Ratbag-nek legyőznie főnökét, de elvezetheti hozzá Taliont.

A következő jelenetben láthatjuk, hogy Talion lidérc képességeinek segítségével megállapítja, kik tartoznak Ratbag követői közé és kik támogatják Orthogot. A küzdelemben csak úgy győzhetjük le hatalmas termetű ellenfelünket, ha előtte minél több orkot uszítunk főnökük megölésére, akik így ellene és követői ellen fognak harcolni a csata kezdetekor. Amint elegendő túlerővel rendelkezünk, támadhatunk.

Ez csak egy példa volt a számtalan küldetés közül, melybe belecsöppenünk majd a Middle-Earth: Shadow of Mordor végigjátszása közben. Ráadásul az egyedi ellenfeleknek köszönhetően minden konfrontáció másképpen fog lezajlani, így mi nagy valószínűséggel másképp éljük majd át Orthoggal történő leszámolásunkat.

A Middle-Earth: Shadow of Mordor című játék megjelenése idén várható PC-re, PS3-ra, PS4-re, XBOX360-ra és XBOX One-ra.

Azóta történt

Előzmények