A Valve szerint a DRM lerontja a játékok értékét

A Valve Software főnöke, Gabe Newell egyetért azokkal a - túlnyomórészt csalódott - PC-s játékosokkal, akik kiábrándultak a Ubisoft új DRM-et használó játékaiból. Bár a játékosok megértik a kalózkodás elleni védekezés fontosságát, de ezzel az új rendszerrel a Ubisoft jóval többet árt a tisztességes játékosoknak, akik kénytelenek egy távoli szerver kényének-kedvének kitenni magukat, ha játszani szeretnének a játékaikkal.

A Valve vezetőjének, Gabe Newell-nek elmondása szerint szintén jó oka van rá, hogy megvédje a játékait a kalózok ellen, csakhogy ő közben állandóan gondol a játékosokra is. A nemrég kitüntetett Gabe Newell a díjátadáson kifejtette véleményét a Ubisoft új DRM védelméről, elmondva, hogy szerinte mi a probléma az új rendszerrel:

"A szórakoztatás mint szolgáltatás az egyik olyan dolog, amiről a legtöbbet hallotok minket beszélni" - mondta Gabe Newell. "Ez egy viselkedési forma, ami kimondja, hogy "Mit tehetek a mai nap folyamán a vásárlóimért?" Szintén ez informál téged az összes általad hozott döntésekről, és miután ezeket az eszedbe vésted, segít neked elkerülni bizonyos dolgokat. Például néhány olyan problémát, ami a DRM megoldás miatt keletkezik, és valójában a szórakoztatásra szánt termékeid értékét rontja azáltal, hogy köréjük csavarja ezeket a negatívumokat." - tette hozzá.

A Valve főnökének kijelentéseit hatalmas tapssal helyeselte a díjátadó közönsége, akik között túlnyomórészt játékfejlesztők és játékiparban dolgozók foglaltak helyet. A Valve-nak szintén megvan a saját DRM rendszere, ami lényegében szorosan hozzáköti játékaikat a Steam szolgáltatásukhoz, de ez az eddigi visszajelzések alapján megfelelő egyensúlyt biztosít a játékosok és a termékek eladói között.

Azóta történt

Előzmények