Codemasters CEO: Kinek kell DRM?

A kalózkodás elleni védekezés a PC-re játékokat fejlesztő cégeknek egyik kulcsproblémája. A Ubisoft eddig több-kevesebb sikerrel vette fel a harcot a saját DRM megvalósításával, de a Codemasters fejese, Rod Cousens úgy véli, hogy szerinte van ennél sokkal jobb megoldás is.

Az úriember szerint ugyanis a megoldás egyszerű: a cégeknek befejezetlenül kellene kiadniuk a játékaikat, így nem lenne értelme azok kalózmásolatait letölteni. A teljes játéknak ugyanis csak egy részét adnák ki dobozosan, melyekhez különféle mikrotranzakciós megoldásokkal vásárolhatnák meg a játékosok a teljes program élményét biztosító kiegészítéseket és DLC-ket.

A félkész játékok természetesen megfizethető áron kerülnének az üzletekbe, a DLC-k pedig hosszabb távon több bevételt termelnének, amit a fejlesztők újrainvesztálhatnának a játékaikba. Elmondása szerint a játékosoknak így nem lenne értelme kalózkodás útján beszerezniük a játékot, ugyanis abban a formában nem nyújtja azt az élményt, melyet a megvásárolt, eredeti program kínál a hozzá letölthető kiegészítésekkel együtt.

Azóta történt

Előzmények