-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
Nincs olyan már ha ad csere darabot akkor akármeddig húzhatja.
Másrészről törekednie kell a 15 napon belüli ügyintézésre. De mikor bemész és egyből 3 hetet emleget az nem törekedés. Amúgy meg sok embernek a gép munka eszköz, meg kell a kapcsolattartáshoz. Egyébként 15 nap után nugyodtan irogathat az ember a panaszkönyvbe és felhivhatja az fvf-t is.Amd - Radeon - Ryzen
-
pcguru1
őstag
Azzal kezdte hogy cserelapot nem tud adni,igy most vettem egy másik deszkát.Remélem 1hónapnál nem lesz több,de mivel kikel küldeni külföldre igy lehet hogy elhuzodik.Gondolom nem egyesével szálitják hanem megvárnak több darabot,és ugy viszik.
Egy szép napon, mint a köd, a parancs elillan, És több ezer rendőr rájön, hogy velünk van. SZEBB JÖVŐT!
-
stol
addikt
-
Gyuri27
félisten
Nem. Csak ahogy én sem játszom más pénzével úgy az enyémmel sem játszon senki.
Sok mindennel nem értek egyet mint irtam (már régebben is). Másrészt ez a megélhetési misztralos-kékhalas mentalitás nem kóser.De maradjunk a kollega lapjánál. Miért kell külföldre küldeni? Miért nem lehet a nagykerbe bevinni? Nem tán szürke importos?
Amd - Radeon - Ryzen
-
stol
addikt
válasz Gyuri27 #5856 üzenetére
Nagyker küldi a gyártónak. Amúgy nem tök mindegy?
Felhasználónak nem az a lényeg, hogy anyagilag, se műszakilag ne legyen károsítva?
De, amíg a 15 nap nem telik el, felesleges erről beszélni."Másrészt ez a megélhetési misztralos-kékhalas mentalitás nem kóser."
Ezt kikérem magamnak, hogy azokhoz hasonlíts."Nem. Csak ahogy én sem játszom más pénzével"
Szóval, CSAK ÉS KIZÁRÓLAG free szoftvereket használsz? Mert ha nem, akkor bizony, játszol más pénzével.
A Te pénzeddel pedig nonstop játszik az ÁLLAM. Akit te körömmel védesz.
Sőt,a nyugdíjaddal is.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Én meg az állam védése? Az nem én vagyok.
Én a szegény "nyomorult" vásárlót védem. Akinek ha esetleg tönkre megy a cucca nincs pénze másikra. Mig a kisker, nagyker postázgat. Nevetséges. A kiskert még csak-csak megértem (bizonyos határokon belül). Hiszen tudom mi mennyibe kerül és a haszon jóformán konvergál a 0-hoz (bár nem kötelező ezt csinálni). Viszont a nagyker nem fér a fejembe. Nyilván egyszerübb mókázni. Aztán meg ha bedölés van csak nézünk nagyokat. Mondjuk az a 2-3 évvel ezelőtti nagy apeh-vpop razzia hiányzik. Most meg már ők a nav simán lehetne kicsit szétnézni.Ha az ügyfélnek egy hónapot mondanak lesz az 2 is. Ami pedig 15 napon túl van már erősen megkárositás felé halad.
Az, hogy én mit csinálok és mit nem nem a topik témája. Ha jól tudom nem a nagy Gyuri27-ben vagyunk.
Engem se érdekel, hogy drogozol vagy vered a családod.
Ha nem vered és nem drogozol nézd el nekem, de ahogyan te kinézed belőlem, hogy illegális szoftvereket használok én ezt nézem ki belőled.Szóval szerintem lépj tovább és foglalkozzunk a témával és a vevővel. Ez az ő topikjuk.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
1face
aktív tag
Sziasztok!
Végső elkeseredésemben fordulok hozzátok. Röviden leírom a történetemet:
- 2,5 éve vettem egy pesti kisker boltban egy Giga EP45-ös alaplapot. Ment is rendesen egészen márciusig. Mivel hozzám legközelebb Vadkerten van egy frencsájz üzletük és a központi bolttal megbeszéltem, leadtam garanciális ügyintézésre. Rendben felküldték a központba, ahonnan tegnap előtt jelezték (persze 1000 óra telefonálgatás után), hogy kicserélték és már futárral leküldték a vadkerti boltba. Ma elmentem Soltvadkertre a lapért és lefagyva látom, hogy egy "használt" dobozban, egy gyűrött zacsiban van egy látszólag használt (tök por) alaplap, amihez semmi tartozék, hátlap, cd, stb. Az ottani boltvezető is meghűlt a látványtól, mert emlékezett arra, hogy minden szarját visszacsomagoltam.
...és most jön a hab!!!
Mondom mind1, hazahozom - csak működjön!!!
Itthon kiveszem a dobozból és (megőrülök) lepattintom a procfoglalat takaró műanyagot és kiderül, hogy a visszakapott alaplapról, a proci foglalatából hiányzik 1 láb!!!
MIT TEGYEK?
Légyszi segítsetek!
Üdv: IstvánA rossz tetteimet nem bánom, inkább a jókat bánom, amit rossz emberekkel tettem!
-
sasa311
veterán
Át sem kellett volna venni. Nagy butaságot csináltál...
Mostmár annyit tehetsz, hogy fotózol mindent, visszaviszed a boltba, jelzed a hibát majd kéred a cserét.
Megjegyzem ebben az esetben én - az eddigi Gyuri27 - Stol párbeszéd nyomán - simán visszakövetelném a 2,5 évvel ezelőtti vételárat. Ez az a mentalitás, ami megérdemelné...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Mr X
veterán
Téged olvasva elgondolkodtam. Soha nem balhéztam számtech boltossal garis ügyben, mindig próbáltam alkalmazkodni. De ha ezt valaki előadná nekem, az tuti, hogy az utolsó fillérig kiszedném belőle a termék vásárlásakor kifizetett pénzem.
Akárhogyan szépítgeted, és hivatkozol "kompromisszumra", a törvény szerint a teljes vételárat vissza kell adnod adott esetben, ha nem tudsz ugyanolyan terméket adni cserébe. Ha a vevő belemegy más cserébe, az ő dolga, de ezzel neked tesz szívességet. Tudom, hogy szívás, de ez van. Nem szép dolog úgy előadni ezt, hogy a boltosnak joga van máshoz, mint a törvényben rögzítettekhez.
"Van ember, aki elméleti síkon játszadozik kélyesen paragrafusokat mormol és vakon hisz ebben a mostani rohadó rendszerben és van, aki dolgozik évtizedek óta és kiszolgálja a népet."
Azért kíváncsi lennék, ha veled szemben járna el valaki hasonlóan, akkor is ezt mondanád-e? Ezzel nem lehet megideologizálni a vevő átverését. Tudod mi lenne korrekt? Ha azt mondanád neki, hogy figyelj, törvény szerint visszajárna a teljes vételár, de alternatívaként felajánlom, hogy válassz pár hasonló termék közül. Ha nem kell, visszaadom a pénzt. Nem kell elsunnyogni, hogy van lehetősége a pénzt választani. És nem csak a szerinted jogos töredékét.
Rosszul érinti a hasznot, de ezt vállalta a tulaj a bolt nyitásakor. És ha az alkalmazottól húzzák le a kieső pénzt, az nem a vevő hibája. Minden tiszteletem a boltosoké, de a mondás szerint "aki kurvának áll, ne csodálkozzon, ha megb*sszák".
-
-
stol
addikt
Nem hoztam volna el.
Gyártó ilyen javított alaplapot NEM küld vissza.
Ha javítanak is, akkor sem talpig poros, ugyan OEM.
Hibáztál abban, hogy nem ott bontottad ki.
Boltosként nekem is az az első, ha jön vissza egy lap, hogy benézek a foglalatba, külső sérülést keresek.
Egy ügyfél és nagyker visszárunál egyaránt érvényes. -
stol
addikt
"Ezzel nem lehet megideologizálni a vevő átverését. Tudod mi lenne korrekt? Ha azt mondanád neki, hogy figyelj, törvény szerint visszajárna a teljes vételár, de alternatívaként felajánlom, hogy válassz pár hasonló termék közül. Ha nem kell, visszaadom a pénzt. Nem kell elsunnyogni, hogy van lehetősége a pénzt választani. És nem csak a szerinted jogos töredékét."
Hol van szó a vevő átveréséről?
Ki mondta, hogy nem így járok el, amit a 3. mondattól leírtál?
Itt a probléma a gyártó-magyar törvény közötti ellentéten van, ahol a köztes kisker szop be mindent.
Magyarisztánban van egy olyan fogyasztói törvény csokor, amely sehol a világon. Ennyi.Mit is írtam? Én NEM cserélek önkényesen az eredeti helyett másra. A nagyker és vagy gyártó küld mást, amit a vásárló vagy elfogad, vagy nem. Ha nem, akkor jön szóba a fenti általad írt passzus.
~7,5év alatt 2 fizikai sérült alaplapot leszámítva minden esetben sikerült megoldani így a garanciális problémákat és a vevő (legalábbis ott a boltban) elégedett volt!
A 2 fizikai sérült alaplap ügyében pedig utólagosan a kermi és fvf nekünk és a gyártónak adott igazat.
Pénzt visszafizetnem 2 esetben kellett 7,5év alatt; egyik egy vízhűtéses táp volt, a másik egy 4890-es ATI VGA. A második esetben azért ragaszkodott csupán a vevő az eredetihez, "mert műszaki kuriózum" tisztában volt a teljesítményével a gyártói csere alkatrésznek, de ő a műszaki kuriózumhoz ragaszkodott volna.
Viszont ő a pénzzel sem volt boldog... Mert volt pénze, de nem volt 4890-e.A szöveget elolvasni és MEGÉRTENI kell.
Nem átfutni és kiragadni részeket."Azért kíváncsi lennék, ha veled szemben járna el valaki hasonlóan"
Jártam már így.
Kompromisszumra törekedek és a régivel azonos használati értékű készülék elérését kezdeményezem. Nem ragaszkodtam az eredetihez csak azért, mert "szomszéd Pistikének is az van" célom az volt, hogy NE legyen használatban gyengébb az a kiindulási alaptól.Remélem a második, már neked szóló postot rendesen elolvasod és megérted.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Azért van ennyi törvény a vásárló védelmében mert itt voltak olyanok, hogy misztral-kékhal-ready-alinen+bird.
Meg irtak már ide olyan sztorikat szervizekről is, hogy a kopasznak a haja égnek áll.
Homár is tele van ilyen sztorikkal. Úgy történik mindez, hogy szigorú törvények vannak.
Mi lenne ha nem lennének?Nézd meg az aquát. Mai napig avultat garis cserekor!
MM-be is vettem már használt cuccot!
Ott a hardverker, több panasz volt azokra is, hogy használt cuccokat adnak el újként.Szóval magyarisztán ez a másik oldalról is!
Amd - Radeon - Ryzen
-
jeni
félisten
Szia
Bár van annyi előnyöd,hogy van tanúja a nem eredeti bontatlan csomagolásnak,cuccnak. Azonnal fotózz le,dobozold vissza és vidd vissza. Természetesen panaszkönyvet is kérd el.Tehát a leadott hibás lapot bütykölve kaptad vissza,mert elvileg gyárilag cserélik. Ráadásul tartozék hiányosan kaptad meg,itt nem a CD hiánya a feltűnő hanem a hátlap ami ügye nem pótolható sehogy. -
Mr X
veterán
"3év körül a bolt nem fog egy akkor 50k-s vga helyett most is 50k-s vga-t adni, mert ez abszurd. A kettő között jókora teljesítmény eltérés van. Ezt a boltnak senki sem téríti meg.
Ha pl 2év és 11hónapos akkor 150k-s kártya helyett kap egy azonos teljesítményű, ám 30ezres kártyát, senki nem követett el sem jogsértés, sem károkozást, mivel azonos teljesítményt kapott a vásárló.
El kell fogadni, hogy annyit veszített az értékéből a termék""Azt sem értem, hogy lehet a gyártó feltételeitől szigorúbb feltételek megszabása egy köztes kereskedő kárára egy jogállam által.
Abszurd.
És aki ezt védi, az egy senkiházi, aki csak is azért védi, mert neki ebből haszna származhat.""Van ember, aki elméleti síkon játszadozik kélyesen paragrafusokat mormol és vakon hisz ebben a mostani rohadó rendszerben és van, aki dolgozik évtizedek óta és kiszolgálja a népet."
"Más kártyát a GYÁRTÓ és vagy NAGYKER küld a végfelhasználónak vissza az eredeti helyett."
Íme pár sor a hozzászólásaidból. Ne gyere nekem azzal, hogy nem tudom értelmezni, amit írsz, mert baromság. Igenis átvered a vevődet, mivel gondolom nem mondod el neki, hogy joga van a teljes vételárat visszakapni, csak előállsz vele, hogy ezt és ezt tudod felajánlani helyette. A törvényben le van írva, hogy ha nem tudsz ugyanolyan terméket adni helyette, köteles vagy visszaadni a tejes vételárat. Az már csak hab a tortán, hogy még meg is akarod ideologizálni ezt, és azt hívod szarházinak, aki él a jogával.
Miért akarod te jobban tudni, hogy mit akar a vevő?
A nagyker és a gyártó nem küld a vevőnek semmit. Ő neked küldi, mivel veled áll szerződésben, nem a vevővel. És a vevőt nem kell, hogy érdekelje a nagyker. Ő veled szerződött.
Az, hogy 7 és fél év alatt 2 eseted volt, amikor pénzt kellett visszaadnod, szép dolog. De kíváncsi lennék, ha tájékoztattad volna a vevőket, hogy mihez van joguk, akkor is ez lenne-e az arány. Gondolom nem.
Jó lenne, ha leszállnál a magas lóról. Hidd el, elsőre is megértettem, amit írtál, nagyon is jól. Talán neked kellene elolvasnod a saját hozzászólásaid.
-
stol
addikt
"mivel gondolom nem mondod el neki, hogy joga van a teljes vételárat visszakapni, csak előállsz vele, hogy ezt és ezt tudod felajánlani helyette."
Rosszul gondolod. NEM én ajánlom fel. Hanem a gyártó és vagy nagyker.
Azt is rosszul gondolod, hogy a vételárat sem ajánlom fel." törvényben le van írva, hogy ha nem tudsz ugyanolyan terméket adni helyette, köteles vagy visszaadni a tejes vételárat. "
Ez abban az esetben meg is történt, ahol sem a gyártói/nagyker cserét nem fogadta el, sem megállapodásra nem jutottunk.
Szaházinak azt nevezem, aki 1-2 nappal a gari vége előtt visszajön és bizonyíthatóan tette tönkre az eszközt és ennek ellenére veri az asztalt. Valamint, már behozás pillanatában kijelenti, hogy neki az akkori vételár szerint kell egy most új alkatrész a polcról.
Ebben az esetben, ha a gyártó nem azonosra cserél, magamtól javasolom a vételár visszaszolgáltatását és a vevőnek, hogy azt máshol költse el lehetőleg.
Ha a fogyasztó kiszolgálásának elutasítása véget beír, még azt is vállalom."A nagyker és a gyártó nem küld a vevőnek semmit. Ő neked küldi, mivel veled áll szerződésben, nem a vevővel. És a vevőt nem kell, hogy érdekelje a nagyker. Ő veled szerződött."
Nem beszéltünk vevő-gyártó kapcsolatról. Arról beszéltünk, hogy x hw helyett küldött y hw-t.
"Az, hogy 7 és fél év alatt 2 eseted volt, amikor pénzt kellett visszaadnod, szép dolog. De kíváncsi lennék, ha tájékoztattad volna a vevőket, hogy mihez van joguk, akkor is ez lenne-e az arány. Gondolom nem."
Én nem gondolom, hanem TUDOM. Mert ez a garijegyen szerepel, sőt az ide vonatkozó passzusok a boltban falon ki vannak függesztve, az FVF elérhetőségei mellé
A gondolom-ra alapuló kijelentéseket meg légyszíves mellőzzük.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
A jelen hozzászólásodban felsorolt kitételeket az eredeti szövegben nem írtad le. Ezt már átfogalmaztad. Eredetileg te írtad, hogy abszurd a vásárláskori teljes vételárat visszakérni, és szerinted törvényes "avultatott" árról tárgyalni.
A nagyker és a gyártó nem ajánl fel semmilyen cserét a vevőnek. Ő csak neked ajánlhat fel bármit, amit te vagy elfogadsz, vagy nem. Logikusan elfogadod, mert különben sokat buknál. De a vevőnek te, mint kisker ajánlod fel a cserét. A vevőt nem kell, hogy érdekelje, hogy te mit intézel a nagykerrel, ő velük nem szerződött.
Ne haragudj meg, te se sem gondolod komolyan, hogy ha valakinek elmondod, hogy a másfél éve 50k-ért vásárolt, és most meghibásodott terméke helyett nem csak az azonos teljesítményű, 20k-s másik terméket választhatja, hanem az 50k-s vételár visszakapását is választhatja, akkor a nagy része a terméket fogja választani. Ennyire nem jófejek az emberek.
A gondolom-ra alapuló kijelentéseim az alapján születnek, amiket te leírsz. Ha jól rémlik, te kardoskodtál amellett is, hogy nem kell azonos termékre cserélni, csak azonos teljesítményűre.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
Csak egy elméleti eszmefuttatás.
Veszel egy BMW 116i-t, alapváltozat, 4 henger, 115 LE.
Az egyszerűség kedvéért alapfelszereltség, azaz semmi extra, csak a 4 kerék, az ülések, a kormány meg ami még elengedhetetlen ahhoz, hogy guruljon. Mindezért fizetsz 5 999 000 forintot.100.000 km teljeskörű garancia van rá. 50,000 km-nél tegyük fel felrobban a benzincső, kigyullad az autó, kiég / felrobban és totál kár.
Bemész az autó kereskedőhöz reklamálni, elismerik, hogy igen, az autó hibás volt, garancia OK. De sajnos az 1-es BMW készletük elfogyott, így felajánlanak egy Szuzuki SX4 1,6L VVT GS-t cserének. Merthogy ez a csodás autó nemhogy nem 115, hanem 120 lóerős vagyis erősebb), nem 3 ajtós, hanem 5 ajtós (tehát kényelmesebb is!), belül 10 centivel szélesebb, tehát komfortosabb. És mindemellé kapsz ajándékba egy légkondit és egy CD rádiós magnót is, mert jófejek, tehát még extrákkal is jobban felszerelt.
Gondolom te is örömkönnyek között cserélnéd az alig használt BMW 116i-det ( 5.990.000 forint) gariba egy Szuzuki SX4-re ( 4 853 000 forint) pénzvisszakérés helyett, merthogy minden paramétere jobb, ergo jól jártál.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
stol
addikt
Abszurdnak tartom, de ha ez a törvény, nem járhatok el másképp, mert utólag jogi úton még többet fizetek rá.
Csupán véleményt nyilvánítottam.
Az lenne a törvényes, ha avultatás lenne az it eszközöknél."Logikusan elfogadod, mert különben sokat buknál."
Ezt rosszul tudod. Addig a pillanatig, amíg a csere a kezemben nincs, nincs tudomásom arról, mire cserélték.
Akkor ott más lehetőségem nincs.
Sőt, ölre se mehetek vele, mert hogy? Kivel? Gyártóval? Kiröhögik az egész országot, úgy ahogy van."Ennyire nem jófejek az emberek."
Akkor nem mutatják ellenérzésüket, mert eddigi tapasztalat alapján 99%-nak az az érdeke, hogy a réginél nem rosszabb terméket kap. Aki kifogásolja, kompromisszumra törekszünk."te kardoskodtál amellett is, hogy nem kell azonos termékre cserélni, csak azonos teljesítményűre."
Ha azonos műszaki paraméterű, azaz a régivel vagy tökéletesen megegyező és vagy kicsivel erősebbet kap a meghibásodott helyett, műszakilag nem károsítom meg a vevőt.
Ez az én véleményem, ezzel lehet nem egyetérteni, de ez van.
Ha az anyagi részét sérelmezi, akkor arra is kompromisszumos megoldást találunk.
Ettől független, a hivatalos jogszabályok, a szerviz munkalapon, eredeti garancia levelén és boltban is elolvashatóak.Az, hogy a hatályos fogyasztóvédelmi törvényekkel kapcsolatban ellenérzésemnek hangot adok, még nem jelenti azt, hogy eképen járok el. Csúnya is lenne, mert már börtönben ülnék szerintem.
Pl. a jelenlegi országvezetéssel is erős kifogásom van, mégsem írom ki, hogy fideszeseket nem szolgálok ki.
Elmondtam a véleményem, ennyi. Ez nem jelenti azt, hogy úgy, vagy még attól rosszabbul járok el a mindennapokban.Remélem, sikerült elmagyaráznom a kettő közötti különbséget.
További kérdésekre szívesen válaszolok, de az alaptalan gyanúsításokat kerüljük el.
Első pár postot lehet bal lábbal kelős napomon írtam zabosan, de ez még nem jelenti azt, hogy szembeköpöm a vásárlót.
Inkább nem a boltba a pult mögött engedjük ki a fáradt gőzt, akkor mindenki jobban jár. -
stol
addikt
válasz sasa311 #5873 üzenetére
Hát, mentem már 116i-vel (fapad, böködős tükrössel) és igen, SX4-nek jobban örülnék helyette.
Mert megbízhatóbb, ezen a hazai utakon nem esik szét a futóműve.
116i bömbit meg akkor se vennék, ha lenne rá kp-m. Másodszor, nem szeretnék 116i-be ülni, ha már egyszer kigyulladt alattam.Aki kp.-ra venné 5,9misiért, az leszarja, aki meg hitelre, az meg úgyse az 1 misin vacilál, hanem a 20-25%-os THM-en, ami ugye ~2misi.
Aki meg kardoskodik az 1 misin és neki akkor is 116i kell, ami megint leéghet, hát azt csak sajnálni tudom...."A magyar ember azon a pénzen, amellyel nem rendelkezik, megvesz egy sor olyan dolgot, amire nincs szüksége, hogy iriggyé tegyen vele olyan embereket, akiket nem szeret."
Valahogy így képzelem el a tipikus 116i vásárlói kört.Valamint, az autóipar elavulási rátája sokkal kisebb az it iparhoz képest, ahol félév alatt feleződik a termék piaci értéke.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
Jó, akkor kicsit próbáljunk elrugaszkodni attól, hogy BÉJEMVÉ, meg milyenek a magyar utak. Attól meg pláne, hogy mire van pénze az átlag magyarnak és mire nincs, ez egy tök elméleti példa, hogy megértsd miről beszélünk itt napok óta.
Vettél egy autót 6 gurigáért (- insert random márka), elromlott és a bolt egy 5 gurigás autót akar neked adni helyette(insert random2 márka), amiben ugyan akkora motor van és ugyan olyan felszereltség. Technikailag senki nem károsított meg. Örülnél neki?Elavulási ráta meg ott sem túl fényes azért, tegyük hozzá. Kihozod a szalonból az autót -20% ha 5 km van benne akkor is...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Josi
aktív tag
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § (1) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
(3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
2. § (1) A jótállás időtartama egy év.
(2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.Felhivnám a figyelmeteket a vastag részre.
A garjegyre csak azt kell irni, hogy 1 év kötelező jótállás és + x év gyártói garancia.
És ettől kezdve nincs kötelező pénzvisszaadás ha nem tudsz adni ugyanolyant. A gyártó (vagy nagyker) felajánl valamit, amit a vevőnek el kell fogadnia. (ez természetesen az 1. évben nem igaz)
Érdemes egyes gyártók garanciáztatási szabályát elolvasni.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
sasa311
veterán
Ez természetesen baromság, amit írsz. Tudni kéne értelmezni a jogszabály szövegét.
Az 1 év kötelező jótállás mondat elég triviális, nincs is mit magyarázni rajta. Ezt csupán azt jelenti, hogy 1 évnél kevesebb garit akkor sem lehet adni, ha piros hó esik.
A (4)-ből pedig nem tudom hogy bányásztad ki, hogy bármit kötelező jelleggel el kéne bárkinek fogadnia. Ez a bekezdés pont azt jelenti, hogyha a gyártó pl. 3 év garanciát vállal a termékre akkor azt az importőr / nagyker / kisker köteles lenne továbbadni. De azon már rég túljutottunk, hogy ezt az estek nagyrészében leredukálják 1 évre.A hibás teljesítés résznél nézelődj, azt javaslom.
És nem érdemes semmiféle gyártónak semmiféle feltételeit elolvasni. A Magyar Köztársaság rendeleteit kell elolvasni és minden kereskedésnek betartani. Máskülönben a termék nem forgalmazható itthon, ennyire pofon egyszerű.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
-
Mr X
veterán
-
Gyuri27
félisten
Szerintem az lenne a legegyszerübb ha lennének gyártói boltok itthon.
Pl az asus csinálna egy diszkont boltot. Nem lenne kisker, nagyker minden kutyafüle. Gyártói bolt lenne. A cucc is olcsóbb lenne, meg baj esetén nem kellene végig járni a kisker (adott esetben szerviz), nagyker, gyártó útvonalat. Helyben lenne nekik a szerviz is.Amd - Radeon - Ryzen
-
bocsika
aktív tag
Hali
Van egy Hp Pavilion dv6 1130eh gépem. Most jár le majd a 2 éves garija egy hónap múlva. Gondoltam meghosszabbítom. Megkérdeztem a Hp ügyfélszolgálatát e-mailben. Azt válaszolták hogy csak a vásárlást követő 3 hónapban lehet ilyen venni hozzá. Ez honnan kellett volna tudnom? Ki a ménykü vesz garanciakiterjesztést mikor még új szaga van a cuccnak?
(Nem kérek gúnyos, jellemzően magyar hozzáállású hozzászólásokat. Mikor már megvettem akkor már elvolt döntve hogy majd bővítem a gariját, ha még megvan a gép.
Tudom, fogyasztói társadalomban élünk, vegyek 2 évente újat. )
Válaszokat előre is köszönöm. -
Josi
aktív tag
-
Josi
aktív tag
válasz sasa311 #5883 üzenetére
Neked sem ártana értelmezni.
Vásárlás előtt tanulmányozd a gyártó garanciális feltételeit, és utána vásárolj.
Mert nem a magyar állam mondja meg a gyártónak, hogy a kötelező jótálláson felül mi a feltétel a többletgaranciánál, hanem a gyártó dönti el.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
Igen, csak mondjuk a 2. 3. évben nem azok a feltételek mint az elsőben.
Pl Kingston garanciális feltételei:
Kingston gyártmányú termékekre vonatkozó garanciális feltételek.Élettartam garancia :
ValueRam, HyperX és Kingston rendszer specifikus memóriák, Flash memória kártyák (pl.:Secure Digital(SD),Compact Flash, MultiMediaCard, SmartMedia), Linear Flash, különböző memória bővítő kártyák, hálózatiadapterek, routerek, hubok, switchek (tápegység, és hűtőventillátorok kivételével).
5 év garancia :
USB Memóriák, és PC kártya olvasó (PC Card Reader)
3 év garancia:
DataPack PC Card merevlemez
2 év garancia:
Solid state PC kártya (PCMCIA)
1 év garancia:
TravelLite USB kártya olvasó, és USB bővítő kábel bölcsővel.Ezek a garanciális feltételek csak eredeti, végfelhasználó által kötelezően bemutatott számlával érvényesek.A garanciális feltételek más személyre nem átruházható.
Ekkor csak a jogszabály által kötelezően előírt garanciális feltételek érvényesek.
Az egy évnél idősebb termékek cseréjénél az új kicserélt termék garanciája az eredeti számla garanciáját viszi tovább, vagy 90 napig, amelyik a hosszabb.
A Kingston fenn tartja a jogot, hogy amennyiben nem tud ugyanolyan terméket adni, mint amilyet megvásároltak akkor újabb, esetleg nagyobb teljesítményűt adjon cserébe.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- EA Sports WRC '23
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- PlayStation Plus 2024 Extra/Premium - A teljes májusi lista
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Toyota topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- Ryzen 7 3700X, GTX 1660, ASUS B450, 16GB DDR4 3200MHz, 500GB SSD
- Új HP VICTUS Gamer Tervező Laptop 16,1" -25% i5-11400H 16/512 RTX 3060 6GB FULLHD 144Hz!
- Gamer PC
- GAMER PC! Ryzen 3600X / RX 6600 XT / B550 / 16GB 3600MHz / 512GB NVMe / 500w!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs