Hirdetés
- PlayStation 5
- Úgy tűnik, hogy elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- EAFC 25
- World of Warships
- War Thunder - MMO Combat Game
- Le Mans Ultimate
- Call of Duty: Black Ops 6
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Azonnali játékos kérdések órája
-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
ToBeY
nagyúr
Van egy fényképezőm ami elromlott (win nem ismeri fel de lehet vele fényképezni) kérdésem az,hogy garinál lehet azt mondani hogy ne cseréljék hanem kérem vissza az árát?
-
Ariadne
őstag
válasz koxos:8] #6700 üzenetére
Esetleg kérdezz rá a kiskernél, ahol vetted, vagy a Dellnél. Attól is függ, mekkora a monitor, ha 21-22 colos, akkor még simán benne lehet a szabvány szerinti mennyiségben (pl. itt írnak róla.
A pixelhibákkal nehéz, mert a kiskerek mindig arra hivatkoznak, hogy ha a szabványnak megfelel, az jó, és nem cserélik. A polgári jog alapján viszont nem így megy, ha téged zavar a rendeltetésszerű használatban, akkor köteles kicserélni (javítani ezt lehetetlen), de ezt szerintem csak kb. peres úton lehet elérni, ha egyáltalán...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
koxos:8]
senior tag
válasz Ariadne #6703 üzenetére
Már írtam nekik tegnap egy mailt, hogy ilyenkor mit lehetne csinálni.
Nem is lenne vele bajom ha mondjuk vásárláskor már ilyen lett volna, de 2 hónapja van meg a monitor és most jönnek ki rajta ezek a hibák.
Amikor megvettem akkor teljesen jó volt, pixelhiba mentes.
Azóta már kijött rajta egy pixel hiba, de azért nem akartam visszavinni.
Viszont most már a képernyő több részén is vannak sub pixelhibák.
Ha filmet nézek akkor, meg úgy világítanak mint a karácsonyfa égők.A kiskerrel meg nem is akarok balhét, kb 10 éve ott vásárolok.
Viszont az tényleg gáz, hogy 3 év garit kaptam rá, de ez nem vonatkozik pixel hibákra.
Így meg használhatom hibásan a monitort. -
harry
veterán
válasz koxos:8] #6700 üzenetére
Úgy tudom, igen, lásd, Dell: [link]
Gondolom nem Premium Panel Guarantee van hozzá, így az "All Other Dell Monitors"ba tartozhat, ám így is csak 6 a megengedett, ha jól értem.
Másfelől, úgy tudom Dell szervizgari vonatkozik ezekre, vagyis akkor velük kell felvenni a kapcsolatot, nem a kiskerrel... de nem biztos.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Ariadne
őstag
válasz koxos:8] #6704 üzenetére
Próbálkozhatsz a szervizzel, ha sikerül, akkor jó, de mondom, a monitor nagyságától függően elég sok pixelhiba még belül van a szabványon. Ha a szervizzel nem boldogulsz, akkor viszont mindenképpen a kiskert kell bökdösnöd, mivel egyedül vele állsz szerződéses viszonyban, tehát egyedül őt tudod kényszeríteni bármire, a szervizt nem. Ha perelni kell, őket tudod beperelni egyedül. Ha a szabvány szerinti pixelhiba mennyiséget nem lépi túl, akkor ahogy írtam is, esélyesen max. peres úton tudod elérni, hogy kicseréljék, kivéve ha nagyon jófej a kisker valamiért.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
koxos:8]
senior tag
Köszi mindenkinek.
Beszéltem kiskerrel és ha beviszem a monitort, akkor cserélik egy újra.
Majd novemberben amikor új gépet veszek, akkor majd cserélem.Úgyis azt mondták, hogy amikor be tudom vinni, akkor vigyem be nekik.
Viszont a webshopban már nem látom, hogy árulnák, vagy ilyenkor a gyártó cseréli ki újra?[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Nem vagy szerződésben velük, egyetlen adásvételi szerződést kötöttél a kiskerrel, akitől megvetted. A szerviz hivatalosan a kisker "helyett" jár el, ha hozzájuk mész, de őket nem tudod jogi eszközökkel kötelezni semmire, csak a kiskert. Ilyen volt a szabályozás mindig is, csak ez általában nem világos az embereknek, sokszor még a kereskedőknek sem. Nem mondom, hogy jó így, de a vásárlónak akartak kedvezni, úgy van kitalálva.
Guri1885: Innentől már téged nem kell, hogy érdekeljen, hogy oldják meg. Egyébként nyilván a nagykerrel boltolták le, örülök, hogy megoldódott. Nekem is Dell monitorom van egyébként, és éppen az volt az egyik ok, hogy ezt a márkát választottam, mert a kisker szerint nagyon korrekt a garanciális ügyintézésük. Lekopogom, nem volt rá szükség... (Igaz én külön pixelhiba garanciával vettem, vásárláskor ellenőrizték az orrom előtt, hogy nincs rajta pixelhiba, és még 10 napig ha előjött volna, kicserélik akár egyetlen subpixel hibája esetén is (ami egy 21"-es monitornál igen jó).)
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
zsole84
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:
Ugrik a gari, ha a vga 4 hűtésrögzítő csavarja közül az egyik alól hiányzik egy átlátszó alátét?
-
s0rT3d
tag
Sziasztok!
Van egy Samsung LCD TV-m, amihez ugye jár egy hologrammos samsung garanciapapir. Ma került a kezembe és ahogy látom teljesen üres. Ha esetleg gond lenne a TV-vel mennyire jelent gondot ez? Számla kell ilyenkor?
Üdv.
-
MajaG
senior tag
Mobil szolgáltatónál vettem 1 laptopot illetve 1 telefont.
A telefonnak a garija október 20-án lejárt. A laptop új. Október 3-án lett véve. Sajna az első 3 napban nem vettem észre a bevilágítási hibát a kijelzőn, csak egyik este sötétben, feketés képeket nézve.
A telefont 11-én adtam le garanciára.
19-én jött 1 sms, hogy megvan a mobil.(gondolom arra játszottak h utsó előtti nap) Bemegyek, nem cserélték. Másnap bementem, vittem a laptopot is kijelző gonddal. (Nem homogén fekete a kijelző, alul csúnya a bevilágítása. Fehér "foltos")
A telefont újra beadtam gariba az utolsó napon, mivel a hiba továbbra is megvolt. (home gomb akadva jár, nem mindig érzékeli) Az akksi sem az igazi már. Ez volt október 20.
November 4. van ugye a szervíz papíron vállalásként.Na azóta sem jött meg. November 4-ig van a vállalás ugye. 15 nap után kérhetek új laptopot illetve telefont? Ha esetleg kicsúsznának? Vagy hogy van ilyenkor a törvény?
Telefon a lényeges, ha megint nem akarnák cserélni. Tehát attól függetlenül, hogy a szervíz hibátlannak minősíti, mivel nem kaptam meg 15 nap alatt, kérhetek újat?
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
1., A garancia azon idő alatt amit a termék a szervízben tölt nem ketyeg.
2., 15 nap után panaszt tehetsz és elállhatsz a szerződéstől (ez azt jelenti, hogy a vételárat kérheted vissza, nem pedig új terméket)Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
bok92
addikt
Üdv!
Alig több mint 2 hete vettem egy Sony Vaio laptopot.De a napokban egyszerűen használhatatlanná vált, ezért elvittem oda, ahol megvásároltam( Sony Center).Gondoltam,hogy ott tudnak segíteni, de sajnos nem .Ezért beszéltem a magyarországi Sony helpcenterrel, vagy valami ilyesmivel, de ők sem tudtak kézenfekvő megoldást találni a bajomra, ezért a jövő héten viszik Németországba javításra a laptopot.A gondot vagy hardveres hiba okozhatta, vagy vírus, de utóbbit kevésbé tartom valószínűnek.
Na már most, az elméletileg megvalósítható-e, hogy elállok a laptoptól, és a pénz összeget visszakövetelem( persze valamelyest kevesebbet, mivel használt..), vagy van -e valamilyen törvénycikkely, ami alapján hivatkozhatok,hogy ilyen rövid idő alatt történt meghibásodás után hivatalosan is megváljak tőle....
Egyébként 2 év garancia volt rá, és nekem nincs semmiféle kártérítésre szükségem, csak az adott összeg minél nagyobb részét szeretném visszakapni...
A válaszokat előre is köszönöm! -
sasa311
veterán
Erre nincs lehetőséged.
15 nap után kezdhetsz el reklamálni és ha még ezután sem kapod vissza megjavítva a készüléket AKKOR állhatsz el a szerződéstől jelentős kellemetlenségre hivatkozva, de ilyen esetben az eredeti vételár jár vissza.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Ez miért gáz? Valami jogot azért a kereskedőnek is kell adni... Különben bárki, akinek kell egy laptop egy pár napra azt csinálná, hogy "vesz" egyet, aztán pár nap után visszakéri a vételárat (USA-ban amúgy így van, nagyon sokan csinálják is!), a bolt meg szív, mert egy akár 3 napot használt terméket nem lehet újként eladni...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
stol
addikt
válasz sasa311 #6724 üzenetére
Mondok neked jobbat.
Megtörtént eset... Benőke rendelt egy bazinagy plazmát karácsonyra, összedobták a vételárat rá és kiszállíttatták. Tehát, távollévők között köttetett szerződés, stb.
Január első napjaiban elálltak a szerződéstől, tv vissza, pénz vissza.
Csak elbaszta, hogy dicsekedett vele másnak, hogy direkt így tervezte, hogy karácsonyra és szilveszterre legyen fasza tv-je csak, másra nem is kellett.
Ez vissza is jutott a helyi Ed. embereinek fülébe.
Következő karácsonyra megint bejátszotta ezt.
Második alkalommal kikísérték a benőkét és "hatottak rá" hogy a jó édes anyjával szórakozzon.
Sajnos a 8 napos elállást nem itt először értelmezték úgy, hogy "egy hétre van egy fasza cuccom". -
bok92
addikt
válasz sasa311 #6724 üzenetére
Értem az érvelésed, csak most az én esetemben is elég kellemetlenül jött a dolog, mivel számtalan ügyet azon a laptopon kellet volna intéznem, és most kereshetek ideiglenes megoldásokat, ki tudja meddig... S majd ha kijavítják, akkor meg reménykedhetek, hogy ne forduljon ilyen még egyszer elő... Azért ilyen esetben csak elvárható lenne, a vételár minél nagyobb visszatérítése, de na lehet, hogy sokat akarok...
Egyébként a 15 nap alatt,csak a munkanapokat kell érteni?
-
bullseye
addikt
Egy kevésbé trükkös állampolgár viszont boltban vett 1 milláért plazmát. Állítása szerint elégedetlen volt a pénzéért kapottakkal, ezért visszavitette volna 8 napon belül, csak szóltak neki, hogy az nem így működik. Minket megerősítésért hívott, és lehet, hogy nem is szívatni akarta a boltot, mert lazán beletörődött, hogy tényleg nincs ilyen 8 nap.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
webdeejay
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy a mobiltelefonomat 3x javították ugyanazzal a hibával, majd 3. után cserét kértem, majd aránytalan többletköltségre hivatkozva ők visszaküldték javítani. Ha most sem sikerült megcsinálniuk, akkor valamire hivatkozhatok, hogy cseréljék ki ott helyben vagy adják vissza a telefon árát? Ha most végeznek a javítással és most se lesz jó, akkor ~45-50 napig biztos volt szervízben, és ez így elég kellemetlen.
Köszi
-
sasa311
veterán
Ha valaki vesz valamit az általában fontos neki, hogy működjön Gondolom nem vettél volna laptopot, hogyha nem lett volna rá épp szükséged. Sajnos ez ilyen, pech, el kell fogadni.
A törvény nem tér rá ki külön, hogy nap vagy munkanap, én mindig munkanapként értelmeztem. (ez tűnik logikusnak)
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
bok92
addikt
válasz sasa311 #6729 üzenetére
Hát ja, habár az előző 2 fórumtárs által említett történetek valahogy nagyon nem az én esetemre vallnak...
Egyébként tudnál valamit linkelni, hogy hol találom ezt a törvénycikkelyt? Privátba is jöhet...Viszont lenne még egy eset, ha pl nem tudják kijavítani a hibát, és egy új terméket adnak helyette, olyankor én köteles vagyok elfogadni azt, vagy esetleg, visszautasíthatom a vételárért cserébe?
[ Szerkesztve ]
-
bullseye
addikt
válasz webdeejay #6728 üzenetére
Volt egy emlékem, hogy bizonyos számú hiba után csere jár, de nem találtam rá alapot, csak ezt: http://www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/szav_jogok/jogok_tartalma.html
"1. A Ptk. idézett 306. § (1) bekezdése alapján a főszabály a következő: A vásárló, a fogyasztó (tehát nem a forgalmazó!) választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér.
Kivétel a főszabály alól /vagyis mégsem választhat a vevő/, amennyiben a vevő választott igényének
teljesítése lehetetlen (pl. „kifutó” modellt vásárolt és nincs ugyanilyen másik raktáron, tehát kicserélésre nem kerülhet sor), vagy
teljesítése a másik (nem választott) szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne (a forgalmazónak)."
Viszont
"3. Ha a kereskedő nem vállalja a kijavítást, vagy a kicserélést, vagy vállalta ugyan ezek valamelyikét, de nem tud/ott ennek eleget tenni a b) pontban meghatározott feltételekkel, akkor a vásárló jogosult választása szerint, vagy megfelelő árleszállítást kérni vagy elállni a szerződéstől, azaz a hibás termék visszaszolgáltatása fejében teljes vételár-visszatérítést követelni. "
vagyis, ha cserélni nem hajlandóak, és megint elromlik ugyanúgy (=javítani nem képesek...), akkor árleszállítás, vagy vissza az egész. Na most ez szimpla logika. Ők szívathatnak azzal, hogy de javítják, az , hogy neked kellemetlen az meg így jártál... akkor persze te is beírhatsz, feljelentheted őket, stb. de nem ez a cél, szóval érdemes kulturáltan, de határozottan tárgyalni velük.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Spirit
őstag
Na én(előző lapon írogattam) eljutottam oda, hogy szerdán szerviz.
Adott iPon-nál vásárolt, megdöglött monitor, amit szervizbe küldettek velem. Ott ücsörgött 2-3 hetet, majd kaptam egy cserét(gyakorlatilag a szervizbe beleraktak egy másik javítottat a dobozába, aminek más a sorozatszáma, mert látszik rajta, hogy ez is használt) újraindult garanciával. Ez 2 hetet sem működött hibátlanul, most tart a teljes végelgyengülésnél, így elhatároztam, hogy most a boltba viszem vissza.Legutóbbi beszélgetésemkor azt tanácsoltátok, hogy eleve úgy menjek, hogy nem kérek javítást, hanem pénz vissza. Amiket viszont azóta irtatok nem ezt támasztják alá.
A termék kifutott, teljesen újat nem tudnak adni, a típus maga könnyen döglik, hányszor kell majd javíttatnom? Mik a lehetőségeim mások szerint? -
sasa311
veterán
Ha a kereskedő nem vállalja a kijavítást, vagy a kicserélést, vagy vállalta ugyan ezek valamelyikét, de nem tud/ott ennek eleget tenni
Ha valamit 3 alkalommal nem sikerült megjavítani akkor az kimeríti a "nem tud eleget tenni a vállalt kötelezettségének" fogalmát és el lehet állni a szerződéstől.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Josi
senior tag
-
nagyúr
Sziasztok.
Adott 1 termék (VGA)
Garanciális időn belül elromlott, de már nem tudják ugyanolyanra cserélni, mert nem forgalmazzák. A kártya eredeti vételára 60.500 forint volt. A nagyker felajánlotta, hogy kicseréli egy másikra ami hasonló paraméterekkel bír, de csak 54.000 forintért számolja be a hibás kártyát.
Most ez rendjén van így, mert úgy tudom, hogy az eredeti vételárat kell néznie, és nem számolhat amortizációs költséget, ha rendeltetésszerűen volt használva.
Na most akkor hogy is van ez pontosan? Esetleg valaki meg tudja mondani hogy van e erre a PTK-ben valami, és ha igen akkor pontosan melyik bekezdés?Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
Atapi
senior tag
hogy kerül bele a történetbe a nagyker? fogyasztó* nem állhat kapcsolatban nagykerrel, a kötelező jótállás intézménye pedig csak a fogyasztókat illeti meg. a fogyasztót a kiskereskedés kártalanítja ilyen esetben, ahol vásárolt, és a fogyasztónak semmi köze nincs ahhoz, hogy a nagyker és a kisker hogyan boxolja ezt le (kivéve, ha a kötelező jótállásnál kedvezőbb feltételeket vállalt a gyártó, és a kisker a jótállási jegyen feltüntette, hogy a kötelező 1év jótállási időn túl a gyártó feltételei az irányadóak).
*: 1997. évi CLV. törvény 2. § a) fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje,
-
Gyuri27
félisten
Első hsz-ben mindent megtalálsz.
Továbbá: elromlott terméknél kérhetsz kijavitást és kicserélést.
Amennyiben nem javitják. Akkor jön a csere ugyanolyanra. Ha egyik sem müködik a számlán szereplő vételár jár vissza.
Vannak alternativ megoldások is. De az ketőtök biznisze. Pl megdöglött a 4870-s vga-d. Annó volt 3xk. Se javitás, se csere nem megy. A boltos viszont azt mondja válassz 3xk-t egy vga-t. Vagy itt egy 68xx vga helyette. Amit mondjuk elfogadsz mert jó a vga, jó a boltos és nem akarod szopatni.Amd - Radeon - Ryzen
-
Agyzuzo
addikt
Sziasztok!
Velem a következő történt: vettem tavaly májusban az A4Team computernél egy 1,5 terás WD vinyót és nemrégiben szépen tele lett bad sectorral, leadtam gariztatni. Anno 25k-mba került, ez a mostani árakhoz képest ugye alacsonyabb, de a pár héttel ezelőtti állapotokhoz képest magas. De ez egy dolog, ilyenkor, ha jól tudom a cég csak elküldi a vinyót WD-ékhez, ők pedig cserélik. Ennek ellenére a cég nem cserevinyót akar adni, hanem csak jóváírni az árát, mondván, most többe kerül... Gondolom, ha 16-17k lenne az ára akkor persze cserélnék.
Erre tud valaki mondani valamit? Mert szerintem ez nekik csak egy kis plusz cash és én meg nem igen szeretnék még ráfizetni erre 13k-t hogy legyen egy ugyanolyan vinyóm...
Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else. ::: http://meatytears.hu :::
-
sasa311
veterán
válasz Agyzuzo #6748 üzenetére
Jelen esetben amit a bolt csinál az jogszerű (azt leszámítva, hogy KP-t kell visszaadniuk, nem levásároltatni!). mivel:
A Ptk. 306. § (1) a) értelmében hivatkozhat a cég aránytalan többletköltségre és egyszerűen eláll a szerződéstől, te visszakapod az eredeti vételárat és ennyi volt.
Ez ugye pontosan a fordítottja annak, mint amikor valaki vesz egy 100K-s high-end HW-t 3 év garival és 2 év 9 hónap után (mivel nem tudják már cserélni mert nincs) visszakapja az eredeti vételárat, holott a cucc már 30K-t sem érne amúgy.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
válasz Agyzuzo #6748 üzenetére
Ha nem tudja javítani, márpedig ez ebben az esetben életszerű, hogy nem tudja, akkor visszajár a teljes (!) vételár, pont. A másik azonos termékre való csere egy lehetőség, de nem köteles az üzlet ezt megtenni.
Költői kérdés: miért is van az, hogy más cuccoknál meg azért panaszkodik mindenki, hogy miért cserél a kereskedő és miért nem adja vissza a vételárat....
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- EXTRÉM Teljes merevcsöves EKWB szett MINDEN RÉSZE ELADÓ! Ház Distro Blokkok VGA Fittingek stb.
- Lenovo LOQ 15APH8 Gamer Laptop - Ryzen 5 7640HS, 15.6", FULL HD, 144 Hz, 2 TB, 16 GB, RTX 4060 8GB
- GAMER PC: RYZEN 5 4500-5600X - GTX 1060 - Új 16/32GB DDR4 kit - M.2 NVMe SSD - GAR/SZÁMLA!!!
- Gamer PC v6 , R5 5500 , RX 5700 XT , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
- Gamer PC v5 , i7 10700 , RX 6700 XT 12GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD , 240 víz
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest