Worms W.M.D. előzetes (Xbox One, PS4, PC)

Nem kukacoskodni akarok, de

Gyanítom, hogy a Worms játékokat nem kell senkinek bemutatni a Gamepod virtuális hasábjain. Ha mégse lenne ismerős a széria, annak az lehet az oka, hogy felnőtt egy generáció az első rész óta, amelyet én is hónapokig nyúztam a kilencvenes években, és talán ma már kevésbé jön át az egykor etalonnak számító ügyességi akciójáték bája. Szóval, adott egy kétdimenziós pálya, és azon, oldalnézetből, kézzel rajzolt kukacokat kell mozgatni, illetve egy komplett golfos / gettó / háborús / kung-fu / sci-fi arzenállal más kukacokat a földdel egyenlővé tenni.

A Worms széria a rendkívül cuki és a borzasztóan erőszakos ideális kombinációja, valahogy úgy, ahogy a Tom & Jerry macskalapítása, ami nagy rötyögéseket vált ki négyéves kortól (más kérdés, hogy állatkínzásból csinál humort). A legelső Worms már 21 éves, amibe belegondolni is hátborzongató, hiszen akkor én is ennyivel lettem idősebb azóta, hogy megismertem, a Team 17 mindenesetre rendületlenül ontja magából a kisebb-nagyobb címeket, felújításokat és az utóbbi években a mobilos portokat. Ezért sem valószínű, hogy az Angry Birds legfőbb inspirációját elfeledték volna.


[+]

Ha mégis, akkor ez pár hét múlva változhat, ugyanis befut az utóbbi időszak legkomolyabb Worms folytatása Xbox One-ra, PS4-re, PC-re, Macre és Linuxra. A Worms W.M.D. (amely alighanem a Worms Must Die rövidítése) visszatérés a Worms Armageddon-féle, klasszikus 2D-s játékmenethez. A pályák és a szereplők továbbra is kézzel rajzoltak, és jobban néznek ki, mint valaha – a ’95-ös klasszikussal összehasonlítva döbbenetes a minőségbeli előrelépés, mégis 100%-ig megmaradt a Worms játékok összetéveszthetetlen stílusa.


[+]

A nosztalgiázás nemcsak vizuális fronton mutatkozik be: a vicces hangok és effektek úgyszintén felidézik a régi korokat, és a játékmenet is nosztalgiázik. A ninja kötél például ismét elsődleges közlekedési eszköz olyan pályaelemek között, amelyeket ugrálással vagy lábbal – akarom mondani, kukacmozgással – nem lehet megközelíteni. Persze, a jet-pack sem maradhat ki. Az alapvető játékmenet nem hoz meglepetéseket: két vagy több csapat kukac a legkülönfélébb helyszíneken, szanaszét szórva, maximális életerővel indul, és minden körben egy-egy karaktert irányíthat a soron következő játékos. Meg van szabva az egy körre jutó idő, ez alatt kell a pályán mozogni, célozni és lehetőleg egy ellenséges kukacot eltalálni, bár a Worms játékokban az öngyilkosság jellemző forgatókönyv.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények