Total War: Shogun 2 - teszt

Stratégiai térkép

A játék veteránoknak nem hoz hatalmas újításokat, viszont akad pár apró finomság, amit érdemes még időben elsajátítani. Nem voltam rest, és az oktató résszel kezdtem neki. Haladó játékosoknak némileg szájbarágósan magyaráz, viszont egy kezdőnek nélkülözhetetlen segítséget nyújt az induláshoz. Néhány olyan apróságot is megemlít, ami későbbiek folyamán jól fog jönni. Ha ezen túl vagyunk, akkor már bátran nekiállhatunk a kampánynak. Az első epizódban hét frakció állt a rendelkezésünkre, az új részben ez kilencre bővült (Limited Edition vásárlóknak 10). Minden családnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, válasszon mindenki magához illőt. El kell még döntenünk, hogy rövid vagy hosszú kampányt kívánunk játszani, esetleg dominationt. Régen minden frakció hangulatos bevezető videóval kezdett, melyet a játék motorja hajtott. Nos most is kapunk valami ilyesmit, de valahogy nem az igazi. A stratégiai térképen készült a videó, és nem hozza azt az érzést, mint az előzők. Viszont lehet, hogy csak én öregszem, és nehezebb lelkesíteni.

Stratégiai térkép

A legtöbb időnket itt fogjuk eltölteni. Itt láthatjuk városainkat, seregeinket. Innen érünk el mindent, ami a birodalmunkkal kapcsolatos. Kezdetben az országról csak egy papír alapú, a jellegzetes japán tusrajzot idéző térképet látunk. A megoldás zseniális, emlékeztet az első epizód térképére. Ahogy fokozatosan derítjük fel az országot csapatainkkal, úgy vált a nézet át a modern három dimenziós megjelenésre. Érdemes alaposan megszemlélni a terepet, igazán apró részletekre is figyeltek a készítők ( pl vízesésnél szivárványt is láthatunk). Természetesen ráközelíthetünk a részletekre is, illetve forgathatjuk a kamerát. Ez utóbbi inkább látványos funkció, túl sok hasznát nem láttam. A kor hangulatát nagyon jól sikerült eltalálniuk a készítőknek. A töltő képernyőknél a kor stílusában rajzolt festmények töltik ki, illetve a kötelező idézetek sem maradhattak el, ez már a játék védjegyének számít. Engem a rajzolás nagyon megnyert, nem koridegen, véletlenül sem próbáltak manga stílust vinni a dologban. Mondjuk ez utóbbi eredetileg fel sem merült bennem, viszont a párom dicsérően jegyezte meg.

Minden egyes régió rendelkezik egy fővárossal, aki ezt birtokolja, az a terület ura. A városok ezen túl is igen nagy stratégiai jelentőséggel bírnak, itt képezhetjük ki hódító seregeinket. Erre még később visszatérek. Településünk fejlődésének irányát mi határozzuk meg. Elrendelhetjük gazdasági vagy morált javító épületek felhúzását, és katonai vagy kereskedelmi jellegű épületekről sem feledkezhetünk meg. A jó minőségű úthálózat kiépítése elengedhetetlen. Ez kettős célt szolgál: Elősegíti a szárazföldi kereskedelmet, illetve csapataink sokkal gyorsabban mozognak rajta. Egy város ilyen viharos történelmi időben nem maradhat védtelenül. Lehetőségünk nyílik erődítéseket húzni a hatékonyabb védelem érdekében. Az előző epizódban bevezetett újítást itt is tovább vitték. Épületeink nem csak a városok határán belül találhatóak, így ha nem vigyázunk az ellenfél fosztogató alakulatai könnyen felprédálhatják ezeket az objektumokat, és javításuk igen sok pénzünkbe kerülhet. A játék során figyelnünk kell a nyersanyagokra. A pénz ugyebár alap, minél több, annál jobb. Az épületek felhúzása, katonák kiképzése ugyebár pénzbe kerül. Fontos alaposan eszünkbe vésni: nemcsak kiképezni kell tudni egy sereget, fenntartásra is forrásokat kell szánni. Ennélfogva minél nagyobb az armada, annál inkább apasztja a kincstárunkat. Az embereket etetni is kell, figyeljünk oda folyamatosan rizskészletünkre. Elég gyakran bele tud futni az ember ennek a hiányába. Amíg ezt nem orvosoljuk, a nép bizony lázongani fog. Egy ideig csak szóban, később már igen komoly seregek jelennek meg a semmiből, ezek leverése pedig elvonja haderőnket a fő feladatától, a hódítástól.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt