The Walking Dead: Michonne Episode 3 teszt

Harc a végsőkig

Reménykedni lehet, de túl sok jóra senki ne számítson a záró felvonás kapcsán. A Michonne-i kaland végére mindenesetre pont kerül, de ez a karakter egy sokkal minőségibb, tartalmasabb spin-off-ot érdemelne. Valahogy a fejlesztők mintha már megcsömörlöttek volna és csak sablonokat, középszerű termékeket lennének képesek kipréselni magukból. Lehet, hogy túlvállalták magukat az alkotók és szétforgácsolódik a tehetségük a számtalan projekt között. Ha a Telltale Games túlvállalja magát, az nem kifejezetten jó előjel a már készülődő Batman és a bejelentett The Walking Dead harmadik évada kapcsán sem.


[+]

Már pedig igencsak lefelé ívelnek a különböző szériák minőségei. A legutóbbi olyan alkotásuk, ami képes volt vállalható szintet megütni, az a Tales form the Borderlands volt, a többi próbálkozás inkább csak erőlködés, egy máshol működőképes koncepció beleszuszakolása a zsánerbe. A Minecraft: Story Mode kínos példája annak, hogy közel sem érdemes minden áron reflektálni egy adott stílus mestereinek egy trendivé vált, túl hype-olt őrületre. Ennél sokkal fájóbb, hogy a Game of Thrones adaptációs lehetőségével sem voltak képesek megfelelően élni, ami már komolyabb aggodalomra is okot adhat, elvégre egy igencsak népszerű brandből aranybányát lehetett volna csinálni.


[+]

De visszatérve Michonne-hoz és a What We Deserve névre hallgató utolsó epizódjához, melynek története az első kicsit laposabb felvezető után, egy tempós második résszel folytatódott és egy vegyes harmadikkal ér véget. Hőseink megpattantak a kis vízi városkából „vendégmarasztaló” légköre miatt, és ha már távoztak, akkor azt a lehető leghangosabban tették. Így érthető, ha bosszúra szomjazva néhány Monroe-i fegyveres és Randall (a városka vezetőjének Normanak a testvére) a nyomunkba eredt. Hőseink (Michonne, Sam „és Pete”) üldözőik elől menekülve egy veszélyekkel teli erdőn és egy rövidítést kihasználva eljutnak Sam védett közeli otthonába, ahol meghúzzák magukat és felkészülnek a végső összecsapásra.

Egyszer a kis kalandok is véget érnek

Ezúttal kapunk mindenből egy vékonyka szeletet. Szerencsére a komolyabb moralizálás, a mélyebb emberi érzések vagy akár a kegyetlen harag embertelen levezetése jót tesznek a finálénak, még annak ellenére is, hogy kicsit csapongó a narratíva, de a jelenetek kárpótolnak. Az olykor halálos végkimenetelű QTE szekvenciák során meghozott döntéseink mellett, ezúttal egy egész házat bebarangolhatunk, ami kicsit növeli a szabadság illúzióját, de persze csak nézelődhetünk, semmit nem használhatunk. A két órát el nem érő eseményeket követően nem csak a Michonne elméjét borzoló emlékek, de az összeverődött kis csapat történetének szálait is elvarrják, melynek kapcsán egyetlen érzés motoszkál bennünk. Ebben sokkal több lehetett volna.


[+]

Összességében a meghozott döntéseink (főleg a második résztől) óvatosan ugyan, de már kihatással vannak a cselekményre, ez pedig ad egy kis pluszt a tartalommal kapcsolatos képzeletbeli értékelőnkben feltüntetett nagy kérdőjelhez. Ennyire rövidre még egyetlen széria epizódjait sem faragták, mint Michonne három részre darabolt kalandját, ami összességében maximum 5 órás kikapcsolódással kecsegteti a The Walking Dead rajongókat. Nem lőném le a poénokat (velünk tartson-e egy karakter, vagy ki maradjon életben), de így azért mégis van benne egy kis plusz, ami a kíváncsibb játékosokat újrakezdésre és más stílusú végigjátszásra ösztönözheti.


[+]

Ezek a választási lehetőségek azonban túl kevesek ahhoz, hogy megmentsék a Michonne-i mini szériát attól, hogy ne passzírozzuk bele egy számára kényelmetlen átlagos skatulyába. Az akcióval, vérrel átitatott kalandjátékhoz mérten sodró lendületű QTE játék, már nem is nevezhető igazi kalandjátéknak. A történet összességében nem üti meg az elvárt szintet, még hősnőnk belső démonaival vívott csatája sem elég az üdvösséghez, főként sallangokkal dobálózik az egyébként túlságosan rövid, technikailag pedig már maximálisan elavult a kivitelezés (akadozik, sokat tölt és eljárt az idő a képregényes kivitel felett ebben a formában). Itt az ideje egy jókorát előrelépnie a Telltale Gamesnek.

A The Walking Dead Michonne – What We Deserve április 26-án jelent meg PC, PS3, PS4, Xbox One és Xbox 360 platformokra.

Pro:

  • Michonne múltjának pillanatai;
  • több keményebb döntési lehetőség.

Kontra:

  • Még mindig kevés kalandjátéknak;
  • a megszokott hibák teljes tárháza.

65

Rage23

Azóta történt

Előzmények