The Incredible Adventures of Van Helsing teszt

Bevezetés és történet

Mindig nagy öröm, ha hazai fejlesztők által készített alkotásokról tudunk beszámolni nektek, pláne abban az esetben, amikor a tesztelt játékok minősége, valamint az ahhoz biztosított támogatás kiemelkedik az átlagból. A Neocore Games által készített The Incredible Adventures of Van Helsing című hack & slash akció-rpg játék minden tekintetben felveszi a versenyt a nemzetközi piac nagyágyúival, véleményem szerint még a Diablo III is pusztán pár dologban tudja felülmúlni a legújabb magyar remekművet. De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk, milyen játék is lett valójában a The Incredible Adventures of Van Helsing.

Van Helsinget már ismerhetjük Bram Stoker: Dracula című regényéből, viszont a játék nem a könyv által leírt univerzumban játszódik, hanem egy hozzá nagyon közel álló világban, ahol a mágia és a tudomány egyaránt megtalálható. Egy őrült tudós Borgovia királyságát szeretné átléptetni a modern korba, ennek elérése érdekében gépekből álló hadsereget fejleszt és üldözni kezdi a helyi szörnyeket. A vámpírok, vérfarkasok és kísértetek ezért úgy döntenek, hogy segítséget kérnek egykori nagy ellenfelüktől, Van Helsingtől. Ám a legendás szörnyvadász időközben megöregedett, így fiát küldi Borgoviába, akinek Londonból kiindulva egész Európán keresztül kell utaznia, hogy szembeszálljon ezekkel a furcsa, ismeretlen technológiával létrehozott szörnyekkel. Ifjabb Van Helsing azonban nem egyedül vág neki a kalandoknak, elkíséri őt Lady Katarina, egy nemes hölgy szelleme is, akit egy mágikus kötelék fűz ehhez a családhoz.

Mivel a főszereplő és a kísérője is előre adott, így a The Incredible Adventures of Van Helsing című játékban nem tudunk kasztot és karaktert választani. Ám ennek ellenére egy pillanatig sem fogunk unatkozni, hiszen mindkét szereplőnek sokkal több megtanulható képessége és fejleszthető tulajdonsága van, mint amit egy játék során ki tudnánk próbálni. A program valódi értékét a taktikus harcok jelentik, hiszen már normál nehézségi szinten is megdöbbenhetünk, amennyiben ész nélkül osztogatjuk el pontjainkat. Ennél magasabbnál pedig külön felhívják figyelmünket, hogy itt bizony keményen meg kell dolgoznunk a sikerért.

Mielőtt belekezdenék a program ismertetésébe, szeretném egy bocsánatkéréssel kezdeni a dolgot, hiszen amikor megjelenés előtt kipróbálhattam a preview verziót, az egyáltalán nem győzött meg, ezért kicsit valóban negatív hangvételűre sikerült az az előzetes. Viszont most, hogy a végleges játékot már majdnem végigvittem, bátran állíthatom, hogy tévedtem. A Van Helsing legalább olyan jó, vagy még jobb, mint a Diablo. Ezért elnézést a készítőktől, valamint azoktól, akiket akkor félrevezetett enyhén negatív véleményezésem. De most már tényleg térjünk rá a játékra.

A teszt elkészítéséhez közvetlenül a készítők biztosították számomra a kódot, amit ezúton is szeretnék nekik külön megköszönni. Azoknak pedig, akik olvassák ezt a cikket és szeretik a hack & slash stílusú szerepjátékokat, bátran ajánlom, hogy minél többen vásárolják meg a The Incredible Adventures of Van Helsing című játékot, hiszen egyrészt az a 11 euró (Nagyjából 3200 forint), amibe a program kerül, egyáltalán nem sok érte minőségét tekintve, másrészt pedig így a hazai fejlesztőket is támogatjuk, minek hatására több hasonló színvonalú játékot készíthetnek számunkra.

A program gépigénye nem túl vészes, egy 2 GHz körüli órajelen üzemelő kétmagos processzorral, 1 GB memóriával, valamint egy nVidia 8800 GT, AMD Radeon HD 3850 vagy Intel HD 4000 grafikuskártyával felszerelt gépen már elindul a játék. Az ajánlott kategória egy négymagos CPU, 2 GB RAM és nVidia 275 GTX vagy AMD HD 5770, amivel már nagy felbontásban és részletesség mellett is élvezhetően fut a program. Mivel nekem lényegesen jobb gépem van, így mindent maximumra állíthattam és természetesen nem is tapasztaltam sehol szaggatást. A program telepítéséhez 20 GB szabad helyre lesz szükségünk.

Ennyit elöljáróban, most pedig térjünk rá a The Incredible Adventures of Van Helsing című játék bemutatására. Mint rendesen, most is egy figyelmeztetéssel kell kezdenem azok számára, akik még nem játszottak a programmal: amennyiben szeretnétek mindennemű spoilert elkerülni, úgy érdemes átugranotok a közbenső oldalakat és egyből az értékeléshez lapozni, ahol szokás szerint egy rövid összefoglalót írok a legfontosabb tudnivalókról.

Kezelőfelület, irányítás, térkép, küldetések

A játék kezelőfelülete első pillantásra picit bonyolultnak tűnhet, de játék közben minden kézre áll, így gyorsan megszokhatjuk. A program rendelkezik egy segítő funkcióval, ami új játék kezdése esetén - amíg ki nem kapcsoljuk - ismerteti velünk az irányítást, valamint, hogy alapértelmezés szerint melyik billentyűhöz vannak rendelve a különféle funkciók. Ennek részletes leírásába felesleges belemenni, akinek nem áll kézre az alapkiosztás, bármikor megváltoztathatja azt, ezért most csak a legfontosabbakra térnék ki.

A legfontosabb kijelző természetesen a képernyő alján, középen látható gömb, melyben Van Helsing élet- (piros) és varázserejét (kék) látjuk. Körülötte találjuk a dühkijelzőt, melynek segítségével erősebbé tehetjük támadásainkat. A két kisebb körben aktív képességeinket és támadásainkat láthatjuk, melyeket az egér jobb és bal gombjával aktivizálhatunk. Mindkettő fölött további három kis ikon van, ezek az úgynevezett turbó-gombok (Amikor elég düh áll rendelkezésünkre és használjuk azt, akkor az itt kiválasztott hatások hozzáadódnak következő támadásunkhoz. Három fokozata lehet, annak függvényében, mennyi dühöt gyűjtünk össze aktiválás előtt és hány plusz képességet tanultunk meg).

Csaták közben a düh folyamatosan termelődik, ha elegendő összegyűlik belőle, aktiválhatjuk turbó képzettségeinket. Három módosítót (katalizátort) tanulhatunk meg képességeinkhez, melyeket akár kombinálhatunk is egymással. Az élet- és varázserőt visszaállító italok használatát lehetővé tévő ikonok felett láthatjuk a "Beállított Kombó" gombot, ahol megadhatjuk, hogy a SPACE lenyomását követően melyik módosító aktivizálódjon. Összesen három szintet adhatunk meg, de ezeket akár egyetlen katalizátornál is alkalmazhatjuk, ekkor megfelelő mennyiségű düh esetén annak háromszorosa adódik hozzá támadásainkhoz. De a három lehetséges extrát szabadon is eloszthatjuk a megtanult módosítóink között.

A "Kapu" gombbal teleportkaput nyithatunk a legközelebbi településre, ehhez az kell, hogy aktiválva legyen annak portálja. A helyszínre visszatérni azon keresztül tudunk. Akárcsak a Diablóban, itt is találunk teleportkapukat a helyszíneken, melyeket aktivizálásuk után vehetünk használatba. Itt tintakapuknak hívják őket, ezen a szubsztancián keresztül utazhatunk, ami néha hajlamos összekeveredni, így nem mindig könnyű kijutni belőle. Viszont mivel nincs helyzetmentés, így érdemes minél több tintakaput megkeresni, sok gyaloglástól kímélhetnek meg a későbbiekben.

Van Helsing az alapvető képességein kívül megtanulhat különféle aurákat és trükköket is, melyek közül kettő-kettő lehet egyszerre aktív. Az aurák egyfajta passzív képességek, melyek folyamatosan kifejtik hatásukat, a trükköket pedig nekünk kell alkalmaznunk. A kapu gomb alatt láthatjuk a két kiválasztott trükk ikonját, melyekre kattintva aktivizálhatjuk azokat. Végül pedig legalul egy cikkelyekre osztott fehér csíkot láthatunk, ami azt jelzi, mennyi tapasztalati pont (TP) kell még Van Helsing következő szintlépéséhez.

Ahogy egyre több ellenfelet teszünk el láb alól és minél többet segítünk a helyieknek, folyamatosan egyre ismertebbek, híresebbek leszünk. Hírnevünk öregbedésével elérhetővé válnak számunkra különféle bónuszok, melyeket szimplán csak előnyöknek neveznek. Ezekből bizonyos szintenként megtanulhatunk egyet, melyek azután aktívan kifejtik hatásukat az egész hátralévő játék alatt. Sokféle előnyre szert tehetünk, Van Helsing és Lady Katarina képességeit is javíthatjuk vele, de akadnak egyéb hasznos lehetőségeink is. Érdemes minél több ellenféllel végezni, hiszen így több előny közül választhatunk.

Játék közben a képernyő jobb felső sarkában láthatjuk mini térképünket, melyen a közvetlen környezetünkben található fontosabb objektumok vannak jelölve. Az "M" billentyűvel pedig előhívhatjuk az adott helyszín rajzát, itt a már felfedezett helyeket vehetjük szemügyre. A Diablóhoz hasonlóan küldetéseinket NPC-ktől kapjuk, akiket felkiáltójellel különböztetnek meg. A kapott feladatok teljesítése után pedig kérdőjel mutatja, hogy felvehetjük jutalmunkat. A főküldetést sárga, míg a mellékfeladatokat zöld színnel különbözteti meg a program. A fejezetek között nincs átjárás, így érdemes befejezni elkezdett küldetéseinket, mielőtt átmennénk új helyszínre - erre egyébként figyelmeztetnek is játék közben.

A képernyő jobb alsó sarkában láthatjuk a tárgylista, karakterlap, képességek és egyéb lehetőségek gyors-gombjait, ezekről később részletesebben is beszámolok. A bal felső sarokban kísérőnk, Lady Katarina portréját látjuk, itt tudjuk szabályozni a viselkedését, harcmodorát és egyéb lehetőségeket. Végül pedig a jobb alsó sarokban tudunk váltani a közelharci és távolsági fegyvereink között, ami azért nagyon fontos, mert magasabb nehézségi szinten már nem lesz elég csak egyik fajta képességfát fejleszteni, a sikeres túlélés reményében univerzális karaktert kell létrehoznunk.

Képességek, képzettségek, trükkök és aurák

A The Incredible Adventures of Van Helsing című hack & slash játékban nagy szerepet kapott a taktikus küzdelem, ezért nagyon oda kell figyelnünk karaktereink fejlesztésére. Mivel Lady Katarina képességeit is testre szabhatjuk, így érdemes őket úgy összehangolni, hogy egymást segítve tudjanak harcolni a küzdőtéren. Például ideális esetben, ha Van Helsinget közelharcra fejlesztjük, szellemtársát távolsági támadásra érdemes beállítani. De ezt mindenki maga dönti el, a lehetőségek száma meglehetősen széles.

A képességpontok a többi hack & slash játékhoz hasonló módon működnek, némi különbséggel. Vegyük őket most sorra:

  • Test = Főleg karddal küzdő karakter számára ajánlott, minél magasabb, annál nagyobb lesz a közelharci sebzés, valamint növekszik az életerő-pontok száma és a védelmi érték is.
  • Ügyesség = Lőfegyverekkel való harchoz nagyon fontos, a velük való sebzés értékét, annak pontosságát, valamint a karakterre mért ütések és lövések elől való kitérés esélyét növeli.
  • Akaraterő = A varázslatok sebzésének értékét, azok hatékonyságát, valamint a varázserő pontok mennyiségét növeli, így azoknak ajánlott, akik sokat használják ezeket a képességeket.
  • Szerencse = A szerencse határozza meg, milyen gyakran találsz aranyat és varázstárgyakat, növeli a támadások elől történő kitérés esélyét, valamint a kritikus találatok sebzését is.

Van Helsing megtanulható képzettségei három fő csoportra oszlanak: a Misztikus Harcos a közelharchoz, az Okkult Vadász pedig a távolsági harchoz ad nagyobb segítséget. Emellett mindkét csoport rendelkezik passzív képességekkel, melyek mindkét típusú karakter számára fontosak lehetnek. A képességfa a Diablóhoz megszokott módon működik, vagyis ahhoz, hogy adjunk egy pontot valamelyik képzettségre, az összes előtte lévőre legalább egy pontot el kell költenünk, de persze az erősebbek szinthez is kötöttek. Minél több pontot osztunk szét az azonos típusú (Pl. Misztikus Harcos) képzettségeken, annál nagyobb bónuszra tehetünk szert. Ezt egy színes csík - jelen esetben piros - mutatja a képen, egy százalékos értékkel együtt. Ha elér egy szintet, új passzív bónuszokkal gazdagodunk.

A harmadik megtanulható képzettségcsoport a különféle trükkök és aurák, melyek közül az első főleg aktív, a második pedig passzív képességeket tartalmaz. Mindkettőből többet is elsajátíthatunk, de aktív csak kettő lehet belőlük egyszerre. Amelyiket használni kívánjuk, annak ikonját húzzuk a jobb oldalon lévő négyzetekbe. Az aurák folyamatosan élnek, a trükköket pedig a képernyő alján látható gyors-gombokkal lehet aktiválni. A csoport különlegessége, hogy ezeket nem kapjuk meg fejlődés közben, hanem nekünk kell aranyért cserében megtanulnunk a mestereknél, akiket általában a városokban találunk.

Lady Katarina Van Helsinghez hasonlóan többféle képességgel rendelkezhet, melyeket nekünk kell kiosztanunk számára. Hősünkhöz hasonlóan ő is folyamatosan kapja a TP-t harc közben és amint megfelelő mennyiség összegyűlik számára, szintet lép. A kísértethölgy sokkal több szimpla útitársnál, nem csak harcolni segít, hanem elküldhetjük bevásárlókörútra is, ekkor eladja a táskájába pakolt holmikat, valamint, ha úgy utasítjuk, be is vásárol különféle italokból. Megjelölhetünk egy értékhatárt, ekkor csak az annál olcsóbb cuccokat adja el, az értékesebbeket nem. Képességpontjai hasonló hatást váltanak ki, mint Van Helsingnél, ezért most nem írom le őket még egyszer.

Képzettségek tekintetében Katarinát is közel-, vagy távolsági harcra fejleszthetjük, valamint felszereléssel is elláthatjuk, bár nem minden holmit tud használni (egy kísértetnek például nincs szüksége cipőre). A hölgy portréja mellett találhatunk három ikont, melyekkel utasíthatjuk őt, miképpen viselkedjen harcok közben: a karom ikonnal közelharcban, a varázslatikonnal pedig távolról, mágiával támadjon az ellenfelekre. A harmadik ikonnak kísértetformába kapcsolhatjuk őt, ekkor az összes Van Helsinget ért sérülést 10%-ban lecsökkenti, de ő nem harcolhat és őt sem támadhatják meg.

Kísérő kísértetünket utasíthatjuk a harcok során földre hullott tárgyak és arany begyűjtésére is, így nem kell egyesével összeszednünk a holmikat. Amennyiben úgy döntenénk, Van Helsing és Katarina képzettségpontjait is visszaállíttathatjuk a megfelelő mesteremberek segítségével, akik némi anyagi ellenszolgáltatásért cserében elvégzik a műveletet. Ez nemcsak akkor jön jól, ha véletlenül elszúrjuk a skillek kiosztását, hanem így viszonylag egyszerűen válthatunk küzdőstílust is. Magasabb szinten valószínűleg gyakran fogunk élni vele, hiszen csak úgy lehetünk eredményesek, ha megfelelő arányban keverjük képességpontjainkat.

Felszerelés, tárgymenedzsment és harc

A The Incredible Adventures of Van Helsing című játékban, mint minden hack & slash esetében, fejlődésünk és túlélésünk nagymértékben függ az általunk viselt felszerelésektől. Szerencsére ezen a téren nem estek a Neocore tagjai olyan túlzásokba, mint a Blizzardosok a Diablo III esetében. Itt nem kell háromszor végigszenvedni a programot ahhoz, hogy egy valóban használható tárgyhoz jussunk. A küldetések teljesítése során többször kapunk legendás felszereléseket, ráadásul viszonylag sűrűn botlunk kisebb mellékfeladatokba, melynek jutalmaként általában értékes holmikat szerezhetünk.

A tárgyak minőségét itt is színekkel jelzik, akárcsak máshol: a szürke értéktelen vacak, a fehér normál tárgy, a kék már eladni megfelelő, a sárga többnyire hasznos, míg a barna színű holmik között valódi kincsek is akadnak: ha használni nem is tudjuk őket, kisebb vagyont kapunk értük a kereskedőktől. Az eposzi tárgyak esetében több tulajdonságuk zárolva van, amikor megtaláljuk őket, ezeket általában ellenfelek irtásával oldhatjuk fel, így egyre erősebbekké válnak. Az azonosítatlan tárgyakat jobb-klikkel tudjuk megvizsgálni és kideríteni, mi is az valójában.

Ellenfeleknél szintén hasonló színekkel találkozunk: a normál szörnyek fehérrel vannak jelölve, az erősebbek kékkel, a főnökök sárgával, végül a bossok barnával. Érdemes minél többjüket legyőznünk, hiszen itt már a sárga ellenfelektől is komoly eséllyel szerezhetünk használható tárgyakat, a bossok pedig általában komoly cuccokat hullajtanak el. Nagyon hasznos funkciója a programnak, hogy összehasonlíthatjuk a talált tárgy tulajdonságait a Van Helsing és Lady Katarina által viseltekkel, így egyből láthatjuk, ha valamilyen tulajdonságunk növekszik vagy csökken általa.

Akárcsak a Diablo esetén, tárgyainkat fejleszteni is tudjuk, de itt ékkövek helyett esszenciákat használhatunk erre a célra. Kalandozásaink során rengeteg különféle esszenciát találhatunk, melyek között akadnak jótékony és kártékony hatásúak is. Az ezeket befogadni képes tárgyakon jelölve van, mekkora kapacitással rendelkeznek, valamint az esszenciáknál is jelzik annak helyigényét. Ez azért nagyon jó ötlet, mert így választanunk kell, hogy több kisebb, vagy kevesebb nagyobb bónuszt adó esszenciát használunk. Minél hatásosabb egy esszencia, annál nagyobb a helyigénye is.

Az esszenciákat laboratóriumokban tudjuk behelyezni a tárgyakba, valamint szintén itt lehet őket kivenni, az egyformákat egyesítéssel erősíteni és a különféle típusúakat kombinálni. Szerencsére az esszenciákat akárhányszor ki- és be tudjuk pakolni a tárgyakba, így egyedül pénztárcánk tartalma határozza meg, mennyit használhatunk fel (Tipp: a kártékony esszenciákat is érdemes gyűjteni, fegyverekbe például elsőrangúak, a sebzést keményen megdobják). A kombinálást is érdemes kipróbálni, néha meglepően hasznos dolgok sülnek ki belőle.

Az esszenciákhoz hasonlóan tárgyainkat is kombinálhatjuk egymással. Ezt az Ereklye-kohókban tehetjük meg, ahol egyforma értékű (értsd: színű) tárgyakat olvaszthatunk össze egy - jó esetben erősebb - újjá. Amennyiben már nincs szükségünk aranyra és tele vagyunk kék és sárga cuccokkal, érdemes kipróbálni, hátha szerencsénk lesz. Háromféleképpen befolyásolhatjuk az eredményt: kék cuccokért csak kék tárgyat kapunk, ezen nem változtathatunk, de ha az alsó rekeszekbe bepakolunk két extra tárgyat, akkor annak függvényében módosul a készített tárgy típusa és annak képessége, hogy miket tettünk ide be (Pl. a képen: Kék tárgy lesz, mert három kéket olvasztok össze. Alul egy páncél van, vagyis páncél lesz a készített tárgy is. Az eredmény tehát egy kék színű és véletlen tulajdonsággal ellátott páncél. Amennyiben betennék a másik rekeszbe egy gyűrűt, ami pl. +50 HP-t ad, akkor a páncélon is lenne egy +50 HP buff.

Ezen kívül vannak még a megszokott egyéb lehetőségek is. Tárgyakat láthatunk el mágikus tulajdonságokkal a bűvölőmestereknél, szerencsejátékban is részt vehetünk, ahol, akárcsak a Diablóban, véletlenszerű tárgyakat vehetünk, amin azután vagy bukunk, vagy nyerünk. Ezek ismertetésébe most nem megyek bele, mert nem nagyon próbáltam őket. A multit szintén nem próbáltam, ilyen stílusú játékokat egyedül szeretek játszani. Lássuk inkább a harcokat.

Miután egy hack & slash játékról beszélünk, így aztán kevésszer fordul elő, hogy egyetlen ellenféllel kell megküzdenünk egy időben. A szörnyek általában csapatokba verődve várják hősünket, ha egyikük elindul, a többiek is követik. Ráadásul elég sűrűn vannak a csoportok egymás mellett, így menekülés közben is nyakunkra jöhetnek páran, ha nem vigyázunk.

Amennyiben sikeresen szeretnénk felvenni a harcot a ránk rontó söpredékkel szemben, érdemes taktikázni. Ha kijelölünk egy ellenfelet, arról megtudhatunk információkat, melyek alapján értesülünk gyenge pontjaikról, illetve erősségükről. Például egy méregre immúnis ellenfelet hiába csapkodjuk mérgező karddal, maximum a fegyver által nyújtott alapsebzést szenvedi el, a méreg nem hat rá. Vagy vannak olyanok is, akiket szemből erős páncél véd, hátuk viszont sebezhető. Érdemes figyelni ezeket a kiírásokat, pláne nehezebb fokozaton.

Taktikai érzékünkre a játék bizonyos pontjain bekövetkező, várostromhoz hasonlító miniküldetéseken is szükségünk lesz. Ekkor több hullámban támadó ellenséggel kell felvennünk a harcot, amihez csapdák segítségét vehetjük igénybe. Amennyiben ügyesen helyezzük el őket, akkor szinte semmi dolgunk sem lesz, legfeljebb a pár túlélővel kell végeznünk, aki átjutott rajtuk. Viszont ha nem vagyunk elég körültekintőek, akkor egyedül szinte lehetetlen lesz megállítanunk a hordákat.

Nagyjából ennyit lehet elmondani a játékról, most pedig lássuk a program végigjátszása közben szerzett tapasztalatokat és az értékelést. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy amikor megkaptam a kódot, tartalmazott pár idegesítő bugot a játék - pont az egyik ilyen ellenséges ostromnál a harmadik hullám utolsó pár ellenfele beragadt egy csapdába és nem tudtam őket elintézni, ezért újra kellett indítanom a játékot. Igenám, de utána a karakterem bekerült a búvóhelyre, ahonnan pedig nem tudtam kimenni. Szerencsére a következő patch megoldotta, de akkor majdnem egy teljes napot elvesztegettem miatta.

Tapasztalatok, vélemény és értékelés

Mivel az első oldalon nagyjából összefoglaltam már első benyomásaimat a játékról, ezért most rátérhetünk a tapasztalatok leírására. Kezdjük először a jókkal, szerencsére azokból van a több. Amik legjobban tetszettek a The Incredible Adventures of Van Helsing című játékban, azok a Van Helsing és kísérője, Lady Katarina által lefolytatott beszélgetések. Erre rátett két lapáttal a rengeteg poénos utalás különféle játékokra és filmekre (Legjobban a Gyalog Galoppból ismerős nyúl tetszett, ugyanaz a párbeszéd hangzott el előtte: "- A nyúlon túl?" "- Nem, a nyúl!" Na, itt pusztultam a röhögéstől.).

De lehetne említeni a piros gomb esetét (ezt nem lövöm le, hatalmas), vagy amikor Lady Katarina visszatér a vásárlásból és azt mondja Van Helsingnek: "- Itt a pénzed, én már levettem a magam 20%-át. Nézd csak, erre hogy felkapta a fejét!" A koldust is, akinek pénzt adunk ennivalóra, mire Katarina beszól: "- És én nem kapok semmit? Már több száz éve nem ettem egy falatot sem." Szóval eszméletlen beszólásai vannak mindkettőnek, ráadásul a folyamatos utalások a történet korábbi részeire, valamint a filmekre, játékokra, még jobban megdobják a hangulatot.

A grafikára és a hanghatásokra nem sok rosszat lehet mondani, a helyszínek kellőképp változatosak, a helyszínek megfelelően vannak felépítve - bár néhol eléggé behatároltak -, valamint az ellenfelek is meglehetősen sokoldalúak, így nem fogunk unatkozni. A játékmenet erősen épít a taktikai harcokra, nehezebb fokozaton komolyan meg kell gondolni, milyen képességeket fejlesztünk ki Van Helsing és Lady Katerina számára. A megtanulható képzettségek szintén sokoldalúak, ez megnöveli az újrajátszhatósági értéket is, hiszen egyszerre nem tudunk mindent kipróbálni, bárhogyan is szeretnénk.

Negatívumok tekintetében én egyedül a viszonylag kevés fegyverfajtát említeném meg (Az elején akadtak kisebb-nagyobb bugok, de ezeket közben javították a megjelent patch-csek). Az odáig nagyon is rendben van, hogy keverni kell a közeli- és távolsági harcokat, de a pisztoly és kard mellé igazán elfért volna még más is (Hogy csak egy példát említsek: lehetett volna benne nyílpuska is, mint a mozifilmben, vagy pár kisebb típusú balta).

Másik, amit szerintem lehetett volna még jobbá tenni, az a látótávolság. Habár lehet zoomolni, de mivel nem forgatható a terep szabadon, ráadásul az ellenfelek néha meglepő irányokból támadnak, nem ártott volna, ha egy kicsit nagyobb az egyszerre belátható terep. Némelyik ellenfél már messziről képes ránk tüzelni, pedig még meg sem jelent a képernyőn. A korlát miatt nem fejlődhetünk 30. szint fölé, bár azóta kijött egy ingyenes DLC a játékhoz, ahol 31-es és 32-es szintű ellenfelekkel harcolhatunk és van respawn, de ez nem éppen a legoptimálisabb megoldás.

Mindent összevetve azonban én azon a véleményen vagyok, hogy egy nagyon jó kis játék lett a The Incredible Adventures of Van Helsing. A program egy végigjátszásra nagyjából 15 órányi kikapcsolódást nyújt, ami a 11 eurós ár mellett szerintem nagyon is elég. A Neocore Games bebizonyította, hogy értenek a stratégián kívül más stílusú játékok készítéséhez is, a Van Helsing egy olyan téren bizonyított, ahol nagyon sok nagy nevű, AAA-kategóriás cím is szerepel. Szerintem büszkék lehetünk honfitársaink munkájára, remélem, hogy elég példányszámban kel el a játék ahhoz, hogy egy hasonló minőségű folytatást készíthessenek hozzá.

Értékelés
9 Játékmenet:
A The Incredible Adventures of Van Helsing nem hétköznapi hack & slash. Habár a játékidő zömét itt is a csoportokban támadó ellenfelek irtása teszi ki, de sokkal nagyobb hangsúlyt kapott a taktikus küzdelem, mint máshol. Nincs olyan, hogy közelharcra gyúrt barbár karakterrel mindenkit ledarálunk, még normál nehézségi szinten is meglepődhetünk, ha nem figyelünk oda képességpontjaink szétosztására és karaktereink felszerelésére. Megjelenéskor sok bug volt benne - a preview verzióban pláne -, szerencsére a készítők figyelnek a rajongók visszajelzéseire és folyamatosan adják ki a javításokat. Egyedül a szegényes fegyverarzenál és a 30-as szintkorlát miatt (A DLC ezen sajnos nem segít) nem kapott maximális értékelést.
9 Hangulat:
A játék hangulatát nagyon eltalálták a srácok, különösen Van Helsing és Lady Katerina karaktere és kettejük folyamatosan egymást cikiző párbeszédei tetszettek. A feladatok kellően változatosak, nem unjuk meg a folyamatos harcot, mert mindig akad eltérő teendő. A csaták is pörgősek és látványosak. Meglehetősen addiktívra sikerült a játék, néha a teszt írása közben is, ahogy a képeket készítettem, azon kaptam magam, hogy mennék tovább előre... Viszont pár hiba van a fordításban, néhol egész furcsa szavakat látni (Pl.: Objektívák... nem lehetett volna szimplán küldetések vagy feladatok?)
9

Grafika:

A játék grafikájára összességében nem lehet panasz, a környezet és a karaktermodellek is szépen ki vannak dolgozva. A támadások és képességek használatakor látványos effekteket láthatunk, nagyobb tömeg esetén valóságos színorgia van a képernyőn. Egyetlen probléma a játék ezen részével, hogy néha már túlságosan is sok effekt van a képernyőn, nem lehet átlátni a nagyobb ütközeteket. A kamerát is lehetett volna magasabbra emelni, mert így nem látjuk azokat az ellenfeleket, akik távolról tüzelnek ránk.

9 Hangok:
A játék zenéivel és hanghatásaival összességében nincs komolyabb probléma, a hangulathoz sokat hozzátesznek a harcok hangeffektjei, igazság szerint a pörgős harcok közepette az ember nem is nagyon tud arra figyelni, milyen muzsika szól a háttérben. Egyetlen negatívumként azt lehet itt is említeni, hogy amikor túlságosan sok karakter van a képernyőn, akkor a program nem tud egyszerre annyi hangot megszólaltatni, ilyenkor néha nem hallottam Katerina mondókáját.
9 Összességében:
Mindent összevetve szerintem a The Incredible Adventures of Van Helsing egy nagyon jól sikerült alkotás lett, aminek fényét külön emeli, hogy magyar csapat munkája van benne. A Neocore megérdemli, hogy minél többen megvásároljuk ezt a játékot, hiszen ez a 11 euró ahhoz képest szinte semmi, amit nyújtani tud a program. Személyes véleményem szerint a Blizzard nagyágyújaként kikiáltott Diablo III nem sok tekintetben tudja felülmúlni a Van Helsinget, pedig nem egy kategóriában indult a két játék. A Blizzard ott rontotta el, hogy túlságosan tárgyközpontúvá tette a játékmenetet, normális tárgyat viszont alig-alig lehetett benne találni. Ezzel szemben a Van Helsingben a taktikus harc került előtérbe, amihez megkapjuk a kellő mennyiségű és minőségű felszerelést is. Ha hozzávesszük azt is, hogy ebben sokkal több megtanulható képesség van, máris tartalmasabb szórakozásra számíthatunk. Mindenkinek ajánlom, aki szereti a hack & slash stílust.

Azóta történt