Hirdetés

The Ascent beszámoló

Egy friss csapata első játéka, amely stílusa miatt hamar sokak kedvence lett, de azért akadnak vele gondok, mégis folyamatosan visszahúz minket a világa.

Veterán újoncok

Mindig érdekes dolog, amikor egy új videojáték-stúdió az első munkájával debütál, még akkor is, ha olyanról van szó, mint a Neon Giant (egy svéd székhelyű csapat), amelyet olyan iparági veteránok alapítottak, akik többek között a Gears of War-on, vagy a DOOM-on is dolgoztak. Ez a banda hozta el nekünk július 29-én a The Ascent című alkotást, amely technikailag egy twin-stick shooter RPG elemekkel, izometrikus nézetben, mindez cyberpunk stílussal körbeölelve. (Sokan Diablo klónként utalnak rá, de ez téves feltételezés) Első munkájukként egyébként a játék remek kezdés a fejlesztők számára, minden adott ahhoz, hogy a jövőben még komolyabb címeket tegyenek majd le az asztalra.

Az indítás után az első dolog, ami megragadja a figyelmünket a The Ascentben, az a művészi kivitelezés, amely kétségtelenül kiemelkedő és amely bemutatja nekünk Veles világát és annak különleges építészetét, egy nagy, sok területet felölelő várost, amely vizuális látványosságot nyújt attól a pillanattól kezdve, hogy megtesszük az első lépéseinket az alsó szinteken. Kis érdekesség, hogy a program akár FPS-ként is megállná a helyét, némi módosítással ugyanis a PC-s verzióban előhozható a belső nézet, amely brutálisan jól fest, egyesek szerint valahogy ilyennek kellett volna lennie a Cyberpunk 2077-nek.

A Neon Giant remek munkát végzett abban, hogy nagyszerű hangulatot adjon ennek a cyberpunk játéknak, egyértelműen megkülönböztetve az összes területet, amelyeket úgy épített fel, hogy túlnézzünk a "csatatéren", ezzel észre véve azt, hogy milyen színes, neonfényes világban is járunk. Nagy kár azonban, hogy hiába a látványos világ, ha a csapat nem volt képes egy értelmezhető történetet kitalálni mindehhez, hiszen lényegében a nagyjából 13-15 órás végigjátszás során egymás után pakolt, szinte teljesen érdektelen missziókat kell teljesítenünk egy helyi zsoldosként. Öröm az ürömben, hogy lehetőségünk van online és helyi cooperatív módban is belevetni magunkat a programba úgy, hogy bármikor ki- és becsatlakozhatunk egy-egy játékba. (Matchmaking sajnos nincs)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények