Super Smash Bros. for Wii U teszt

Bunyó – másképp

Mindenki jól tudja, hogy milyen is egy verekedős játék: két harcos (jó eséllyel vagy egy kigyúrt fickó vagy egy bögyös leány, végső esetben valami humanoid szörnyalak), néhány gorombaságot kiabálnak egymásra, majd amikor lejár a visszaszámláló, addig csépelik egymást, amíg csak egyikük marad talpon. Ismerjük a stílus kellékeit, a kombókat, ultramozgásokat, szupermércéket, kivégzéseket, fegyvereket, a vért, a váltogatható karaktereket. Ezek, mondhatni, a bunyós játékok pillérei.

Valószínűleg nem sokakat lep meg a céget ismerők közül, hogy amikor a Nintendo belépett ebbe a játékkategóriába pontosan 15 évvel ezelőtt, gyakorlatilag minden ilyen kötelező kelléket messzire hajítottak, vagy legalábbis felismerhetetlenné gyúrtak. Itt például alaphelyzetben négyen esnek egymásnak; nincsenek életerőcsíkok; jól ismert klisékkel dolgozó karakterek. Van viszont elsőre szinte totálisnak tűnő káosz, megdöbbentően sok, igen eltérő világokból iderángatott karakterek, egy fura, de tökéletesen működő pontozási rendszer és persze a japán vállalat mantrájának megfelelően leegyszerűsített kezelés és hihetetlen mennyiségű tartalom.

Super Smash Bros. for Wii U
Mario, Sonic és Mega Man egy játékban – ha ezt a kilencvenes években sejthettük volna… [+]

Az új Super Smash Bros. konzolos kiadása (a játék megjelent 3DS-re is) is a korábbi részek mentén halad, csak éppen tartalom terén bővítettek ki mindent, mégpedig szinte felfoghatatlan mértékben. Az eddig sem éppen visszafogott karakterlista például az új harcosokkal csaknem ötven fősre bővült, és itt aztán tényleg megtalálja mindenki a számítását. Természetesen itt van csaknem minden veterán, Mariotól Linkig, Samustól Kirby-ig, Yoshitól Pikachuig; csak Lucas (az EarthBound-széria hőse) és a Metal Gearek Solid Snake-je hiányzik igazán az előző felvonásból. A régi harcosok mellett tengernyi újonc is a ringbe lépettt, köztük igen meglepő alakokkal. Itt van például a Wii Fit program csaknem monokróm trénere, az Animal Crossing-játékok egyik békés civilje, a pixeldús eszközökkel küzdő Pac-Man, a boxoló Little Mac, a Duck Hunt Duo (az ősi NES-játék kutyája és kacsája ezúttal együtt küzdenek), vagy épp Rosalina, a Mario-széria egyre több szerepet kapó űrhercegnője.

Super Smash Bros. for Wii U
Nem, ez korántsem a teljes felhozatal, innen is hiányzik néhány megnyitható karakter. [+]

Az sem kis dolog persze, hogy ennyi jól ismert, legendás karaktert tud összeszedni saját múltjából egy cég, az viszont már egyenesen kolosszális, hogy ezeket a teljesen eltérő világokból összegyűjtött figurákat milyen tökéletesen sikerült egyetlen programban harcba fogni. Minden egyes karakter a rá jellemző, a saját játékában is látott módon harcol, olykor teljesen őrült módon, mégis, az egyensúly szinte patikamérlegen lett kiszámolva, nehéz lenne kiemelkedően erős vagy nagyon gyenge karaktereket említeni. Már csak azért is, mert ha te esetleg esel-kelsz is valakivel, attól még biztosan akad néhány ezer ember a világon, aki mesteri szintre fejlesztette a karakter irányítását és boldogan elkeni a szádat egy online csatában…

Super Smash Bros. for Wii U
A levegőben Pit a király, a többiek inkább a földharcban vannak otthon. [+]

Mario tűzgolyókat dobál, Link kardjával hadonászik, Samus lézerfegyverét veti be, Charizard pedig tüzet lehel. Bowser lassú tankként halad, Shulk a Xenoblade-ben is látott varázslatait-kardmozdulatait veti be, Kirby ellenfeleit elnyelve kap új képességeket, Sonic pedig nyilvánvalóan sebességével arat. De vannak jóval extrémebb figurák is, mint például a 8-bites szellemeket hajigáló Pac-Man, az ezerféle kacatot offenzíven felhasználó Animal Crossing falusi, vagy a pikminjeit fegyverként bevető Olimar.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények