[Olvasói bemutató] World of Tanks Reloaded - kedvcsináló

Az alábbi bemutató egyik kedves olvasónk beküldött írása. A benne olvasható vélemény nem feltétlenül tükrözi a Gamepod.hu szerkesztőségének véleményét, a játékkal kapcsolatban. (gamepod.hu)

A játék indulása óta sokat változott. Folyamatosan kaptak a nációk újabb tankokat és a régieket is módosították, hogy minél kiélezettebb legyen a játék. Ezen kívül még változott egy és más. De kezdjük az elején.

A játék egy MMO azaz Massive Multiplayer Online játék, tehát regisztrációt igényel. Nagy előnye a játéknak, hogy a honlap ugyan nem magyar nyelvű, de a játék már anyanyelvünkön játszható. Interneten más emberekkel kell megmérkőznöd és győzedelmeskedned. Ahogy játszol, úgy fejlődsz és a fejlődés csúcsán lévő tankokat elérve már elég félelmetes ellenfél vagy ahhoz, hogy sok játékos csak attól megijed, hogy meglát téged az ellenség sorai közt. Jó szórakozás olyan tankkal menni amit csak nagyon percíz vagy jól összehangolt támadással lehet megsemmisíteni, más esetben az ellenségnek esélye sincs. Ezért a tankért viszont farmolni, vagy ahogy a külföldiek mondják grindolni (darálni) kell. Mindjárt megnézzük ezt is, de lássuk csak milyen tankokat lehet csatába vinni...

Kezdetben volt a három náció, USA, Németország és a USSR. Ezeket azonban mostanra kibővítették az Angol, Kínai és Francia páncélosok. Tehát már 6 nemzet tankjait használhatjuk a csatákban és nagyon úgy tűnik nincs itt a vége. Állítólag egy "Nemzetközi" náció keretein belül még a Zrínyi rohamlövegeinket is viszont láthatjuk. A játék legelején megkapod mindegyik náció legelső tankját amivel azonnal indulhatsz is a csatába.

Ez a következőképpen néz ki:
A harc három fajta lehet: Normál csata, Támadás vagy Ütközet. Amiben azonosak a pályák, mindegyiken két 15 fős csapat küzd egymás ellen és mindegyik játékmódot meg lehet nyerni azzal, ha kilövitek az ellenség összes tankját. A különbség az, hogy míg normál csatában 2 zászló van ( csapatonként 1-1 ) addig a másik kettőben csupán egy. Normál csatában az ellenség megsemmisítése mellett az ellenséges bázis elfoglalása is győzelmet jelent. Támadásnál az egyik csapat védekezik, a másik pedig támad. Az elsőnek a célja a bázis védelme, a másiknak pedig értelemszerűen a bázis elfoglalása. Az ütközetben egyetlen bázis van nagyjából ugyanolyan távolságra a két csapattól és a cél annak elfoglalása. Normál csatában 15 perc az időhatár, a másik kettőben 10-10. Ha ez lejár akkor normál csata és ütközet esetében döntetlen a játék vége, támadás esetében pedig a védő csapat nyer.

A tankunkról tudni kell a következőt még:
A tank nem csupán egy objektum. Van életereje ( HP-ja ), modulokból áll és legénység irányítja. Ha a legénység valamely tagja megsebesül vagy meghal az kihat a teljesítményére is. Pl, ha a töltőt kilövik akkor a tank töltési ideje míg betölti a lövedéket drasztikusan megnő. Nagyon ritka, de létezik, hogy kilövik a legénységed minden tagját. Ebben az esetben az eredmény ugyan az mintha kilőttek volna. Modulokkal ugyanez a helyzet. Ha egy modulod megsérül akkor az a rész nem fog jól működni. Pl a torony sérülése esetén az lassabban forog vagy a lánctalp lelövésekor egyáltalán nem tudsz mozogni és utána is csak lassabban. Nagyon fontos, hogy a csata alatt mindig úgy helyezkedj, hogy az ellenség ne tudjon eltalálni vagy csak ott ahol a páncélod feltehetően erősebb mint az ő lövege. Egy kellemes funkció, hogy a tankunk kilövése után vissza tudunk menni a garázsunkba addig is amíg tart a csata és mehetünk másik tankkal.

Szóval megvolt az első csatánk, lássuk mi jön ez után:
A csata után a következő dolgokat kapod: EXP ( tapasztalati pont ), kredit ( ezüst ) és adott esetben kitüntetéseket. Ezek inkább hiúsági kérdések mint valódi érték, bár vannak alkalmak amikor ezek kreditet érnek, erről bővebben a honlapon tájékozódhatsz. A tapasztalati pontokkal lehet a tankunkhoz tartozó újabb modulokat kifejleszteni és a fejlesztési láncban a mienk után következő tankot kifejleszteni. Kredittel lehet megvásárolni ezeket az eszközöket. Ezen felül a kredittel lehet vásárolni a tankba plusz felszerelést mint pl távcső, szellőztetés, stb. Ezek a tank tulajdonságait javítják értelemszerűen. De lehet még venni tűzoltókészüléket, javító- és elsősegély csomagot is. Ezek jól jöhetnek a csatában, de most nem részletezném. Miután fejlesztettünk, vásároltunk ( lőszert is kell ) indulhatunk is újra csatába.

Tanktípusok szerint vannak:
Könnyű-, közepes- és nehéz tankok, tüzérek ( SPG vagy Arty-ként hívják őket ) és a rohamlövegek vagy páncélvadászok ( TD - TankDestroyer ). Mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya. Pl: a TD-k általában lassúak és oldalról nagyon sérülékenyek. Cserébe viszont elöl vastag a páncéljuk és erős a lövegjük. Ez persze nem mindegyikre igaz, mindig vannak kivételek mindegyik osztályban és mindegyik tulajdonságban. Eleinte ajánlott mindegyiket kipróbálni és játszani velük. Amelyikkel pedig a legjobban érzed magad azt kell fejleszteni. Fontosnak tartom megjegyezni viszont, hogy egy bizonyos szint után (4-5-6) a tankok általában éles fordulatot vesznek. Példának okáért ott az amerikai TD. A legelső TD az kategóriájában az egyik legnagyobb a páncélja és a lövege. Utána viszont a leggyengébb páncéllal rendelkezők közé fog tartozni egészen a 8. szintig ahol újra a legjobbak egyike lesz az övé. Tehát ilyen átmenetekre kell számítani. Érdemes megnézni minden legnagyobb tanknak a tulajdonságát, hogy tudjuk mire számítsunk. A játék menete nem változott különösebben. A játékmódokat és a játék menetét már korábban leírtam. A felület az nem változott semmit az alaphoz képest. Azonban lehetőségünk van arra, hogy különböző kiegészítőkkel módosítsuk a játékunk kinézetét, hangulatát. Ezeket modoknak hívják és csak egy copy-paste a művelet amivel fel kell telepíteni őket. Lehet így módosítani a hangokat, hangeffekteket, a tankok kinézetét, célkeresztet, HUD-ot, nézetet, sok mindent... A célkeresztet például én mindig lecserélem mert szeretem látni század-másodpercre pontosan, hogy mennyi ideig tölt még a tankom illetve, hogy amikor tüzérrel játszok, mennyi idő amíg a célhoz ér a lövedékem. Ja, meg a hangeffekteket is lecseréltem mert találtam egy sokkal életszerűbbet. Totálisan fel tudja dobni a játékot ez a pár módosítás. A tankok kinézetét is lehet változtatni, ez azonban a többi játékos számára nem lesz látható. Ha pl te egy rózsaszín tigrissel mégy harcba akkor csak a te képernyődön jelenik meg rózsaszínben, mindenki másnál a hagyományos módon jelenik meg.

Tech Tree - Fejlesztési ágak

A játékba bekerült a fizika is. Most már nincsenek egyértelmű támadási útvonalak, a hegyről bármikor lelehet gurulni és így meglepni bármelyik ellenséget hátulról is akár. A tankok eltalálásánál is jobban oda kell figyelni arra, hogy hol és milyen szögben találod el. Ha túl nagy a szög akkor egyszerűen lepattan a lövedék, ha pedig túlságosan vastag ( a döntött páncél rengeteget számít ) akkor szintén csak "It bounced off" üzenetet kapunk a rádiósunktól. Fontos dolog megtanulni, hogy mi a legjobb taktika, hogyan érdemes a tankunkkal mozogni. Legalább ugyan ilyen fontos, ha nem fontosabb, hogy tudjuk a saját tankunk tulajdonságait. Pl: Ha az amerikai T29-essel játszok a fejlesztett toronnyal akkor úgy próbálok meg játszani, hogy az ellenség csak a tornyomat lássa ugyanis annak a páncélzata elég vastag ahhoz, hogy a sokkal magasabb szinten lévő tankok lövését is kibírja, holott a teste az akár a kisebbek által is bármikor átüthető.

A játék szerves részei a klánok. Klánok 2 okból alakulhatnak. Egyik a móka a másik pedig a komoly pénz és arany szerzési lehetőség. Igen, igazi pénz is nyerhető a játékkal. Igaz, ehhez nagyon professzionális szinten kell játszani és a Wargaming által szervezett vagy épp csak betársult versenyeken kell részt venni. Ehhez nem feltétlen szükséges a klán maga, de 99%-ban klánokból alakítanak ki csapatokat akik az értékes pénznyereményekért mennek. A másik a klánháború amiben pedig pénzért megvásárolható WoT Gold-ot kaphatsz. Ezt a goldot el lehet költeni sok mindenre amire egyébként a sima kredit nem használható fel. Ilyen a prémium fiók vásárlása ( +50% kredit és XP minden csata végén ), prémium tankok ( csak megvásárolható tankok, ki nem fejleszthetőek ), prémium lőszer ( ez megvásárolható már kreditért is ), festés a tankra és így tovább. A klánháborúban Európa és nyugat-afrikai térképen kell területet birtokolni. Minden terület ad valamennyi aranyat a klánkasszába naponta. Ezt utána a klánvezetők tudják beosztani belátásuk szerint. Ide nagyon nehéz bekerülni, de közel se lehetetlen. Egy dolog biztos. Csak olyan csapatok tudnak nyerni akiknél minden tanktípusból a legnagyobbat küldik a csatába és van már egy kialakult tervük a pályára, valamint összeszokott a csapat. Nem lehetetlen, de ha a nulláról kezded akkor időigényes.

A videó amit a következő linken tudtok megnézni arról tanúskodik, hogy már a 8.0 verzió ( ami valójában 0.8.0 ) sok újítást hozott. Fejlesztették a grafikai motort és ennek eredményeként, bármennyire is hihetetlen, de szebb és gyorsabb lett a játék. Igen, szebb és gyorsabb. Azok a játékosok akik eddig azért nem akartak játszani mert a videókarijuk úgy se bírta volna, most itt a lehetőség mert a minimál grafikán már ők is futtathatják a játékot. Akiknek pedig otthon figyel az erőművük azoknak pedig a látvány önmagában is lélegzetelállító lesz, és mindet nagyobb FPS számmal mint korábban. ( Hozzáteszem, jelenleg a 8.4-nél tartunk és évente 3-4 frissítés jön a játékhoz legalább aminek következtében nem unatkozunk egyáltalán.

Első nekifutásban ennyit akartam írni a játékról kedvcsinálónak. Ha a kommentekben jelzitek esetleges kérdéseiteket akkor szívesen válaszolok rájuk akár egy újabb cikkben is.

Azóta történt

Előzmények