2017. február 23., csütörtök

Gyorskeresés

Need for Speed Undercover - teszteltük

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A recept egyszerű. Vegyük azt a játékot, ami eddig a legjobb visszajelzést kapta, és folytassuk. Ez pedig kétség kívül a Most Wanted. Rakjunk bele új játékmódokat, sok eddig bevált autót, egy elég nagy térképet és egy autós-akciófilmes keret sztorit. Mindez egy próbakörre elég, vagy messze lehagyja a konkurenciát?

ELSŐ OLDAL

Mindenek előtt szeretném megköszönni az Electronic Arts Magyarországnak, hogy a rendelkezésünkre bocsájtották a játék egy tesztpéldányát.

Hirdetés

A tavalyi Need for Speed Prostreet bukása után az EA teljesen újragondolta a franchise további életét, ismételten elővették a már jól bevált ötleteket és játékmeneteket. így született a Need For Speed Paradise Undercover.


A sztori szerint Tri-City Bay városában az autócsempészek annyira komoly és érinthetetlen hálózatot alakítottak ki, hogy a rendőrség tehetetlen. Ekkor jön Maggie Q, aki felajánlja, hogy beépít egy embert, aki belülről szedné szét a kartellt. Itt csatlakozunk a képbe. Elkezdünk versenyezgetni és a rendőröket heccelni, míg az aktuális bandák a kegyeikbe nem fogadnak. A sztori jellemzően az összes autós film kliséjét követi, kötelezően sablonos karakterekkel (a bandavezér, a kemény srác, és a kemény srác csaja mind feltűnik és mindenki próbálja a szerepet adni, több-kevesebb sikerrel).Abszolút semmi extra, épp elég, hogy előrébb hajtsunk, és várjuk a következő melót a pénz vagy tiszteletkör között.


Nyilvánvalóan hozzáad a hangulathoz, de nem ez adja a feeling savát-borsát. A képi vágások és a belassulós hangeffektek a versenyek előtt(Michael Bay), a 1on1 versenyek alatti zene - ami tény hogy a Carbon alatt is jelen volt, de attól még mindig üt(Battlestar Galactica), illetve a városrészek egyedi hangulata. Már az hogy egyedi persze relatív, elvégre az első városrész egyértelműen Burnout Paradise koppintás, a Sunset Hills egyértelműen Most Wanted, a dokkok a rózsaszín szűrővel pedig talán Hello Kitty Island Online. :) A rendőri diszpécser hangok még mindig nem változtak, viszont a zenék azok igen. Lehetséges, hogy a tavalyi bukás tette, vagy ennyire "változtatni akartak", de mindenesetre messziről sem élvezhető. Bár nem volt a régebbi címekben sem a stílusombeli a legtöbb zene, de legalább kellemes, és odaillő aláfestést adtak. itt egyszerűen kiborító, hogy mennyire mellényúltak. Leginkább zavaró háttérzaj, mint zene, pedig amikor az elején meghallottam a Mindless Self Indulgence számot, még reménykedtem, de amire megvettem az első Tier2 kocsimat még mindig nem hallottam se sok másik hallgatható EA Trax zenét, vagy akár csak ezt még egyszer. Persze ez annyira nem is nagy gond, miután semmiből se tart lehalkítani, és a háttérből saját zenét futtatni, de sajnos a látvánnyal ugyanezt nem tehetjük meg.


A grafika kérdését illetően mindenekelőtt elöljáróban annyit mondanék, hogy vax. A sorozat mindig is az volt a játék egyik legfőbb ismérve, hogy sokat adtak a grafikára. Miután idén a Black Box fejlesztette a játékot, úgy néz ki, hogy már nem az eddig megszokott motort használták a játékhoz, valamennyire más kinézetet és megjelenést adott, de sajnos a játék eddig megszokott hibái továbbra is jelen vannak, a megszokott idegesítő apróságok. Az utak továbbra is vaxolva vannak, és úgy tükröződnek, mintha tükörjégen mennénk. Az autók nagyon szépen ki vannak dolgozva, de sajnos a civil járművek még mindig elnagyoltak, csak úgy, mint a város nagy épületei. A törésmodell, bár sokat fejlődött az előző címekhez képest, sajnos még mindig nincs egy Burnout szinten. Sajnos a fejlesztők valószínűleg az időhiány miatt, de kegyetlen bugosan adták ki a játékot. Az árnyékok pixelhegyekből állnak a konzol verziókban, a szélvédő még messziről sem azt tükrözi, amit kellene, stb. Ellenben a másik oldalról elég szép por és füst effektet kaptunk, és a grafika is tipikusan az Amerika déli részén lévő államok látványvilágát és a halálos iramban első részét idézi a sárgás szűrővel, ami azért tényleg ad egy alaphangulatot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.