Monster Energy Supercross teszt (Xbox One)

Motoros játék: küzdelem kell vagy élmény?

A terepmotorozás világa külsős szemmel talán a boldog, határokat nem ismerő örömködésről szól, a Monster Energy Supercross hivatalos játékadaptációja azonban kicsit más fényben mutatja meg ezt a tevékenységet. A nyílt pályák helyett zárt arénák, vérre menő küzdelmek terepe ez, a játékórák elteltével pedig egy pillanatra sem csillapodott bennem ez a kettős érzés.

Szinte fizikailag érezhető, ahogy küzdeni kell minden egyes jól sikerült ugratásért, bevett kanyarért és megfelelő féktávért. Mindamellett megannyi zavaró tényező és a feszültséget már-már fokozó monotonitás volt jellemző a játékélményre, amiben nem elég 22-szer jól megcsinálni ugyanazt a szakaszt, ha 23-adik alkalommal nem adja ki, kezdhetjük az egészet elölről.

A tökéletes rajt sokat segít, de külön meg kell tanulni
A tökéletes rajt sokat segít, de külön meg kell tanulni [+]

Akit egy ilyen játéknál zavarnak a fenti tényezők, szemezgessen más alkotásokkal, az MX Nitro például sokkal játékosabb, az MXGP 3 szabadságérzése is sokkal kézzelfoghatóbb, akár a lassan klasszikussá érő Trials Fusionig vissza lehet nyúlni, ha valaki csak úgy időt szeretne eltölteni egy motoros játékkal, a küzdelem élményét azonban egyik sem adja át jobban ennél az alkotásnál.

Mi egy első szériás Xbox One-on próbálgattuk a játékot, aki szintén ilyen gépen játszik, mindenképp törődjön bele, hogy fog találkozni nagyon hosszú töltési időkkel és kisebb megakadásokkal. Az Unreal Engine 4 egyébként jó választás hozzá, a látványvilág minden szempontból helytálló, nem egy zárt pályás motoros játék, ahol grafikai téren többet várnék, ismét csak oda nyúlhatok vissza, hogy akinek van ideje nézegetni a közönség kidolgozottságát és a különböző pályaelemek vonalélességét, az valószínűleg már utolsó helyezettként, az esélytelenek nyugalmával kullog a cél felé.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények