MXGP 3 teszt (Xbox One)

Egy évvel ezelőtt teszteltük az MXGP 2 - The Official Motocross Videogame című Milestone-játékot, és bár a témaválasztás remek volt, a lehetőségek látszólag adottak voltak, a végén mégis az érződött, hogy ebből sokkal többet is ki lehetett volna hozni. Örültünk annak, hogy rendkívül alaposan konfigurálható karaktereket és járműveket kaptunk, a hivatalosságból adódóan a motor típusaitól kezdve a csizmák színösszetételéig minden hiteles volt, a rajtgépnél azonban látszólag elfogyott a játék tudománya.

A hivatalos képeken továbbra is remek a játék, nagyon kíváncsian vártuk, mit tud
A hivatalos képeken továbbra is remek a játék, nagyon kíváncsian vártuk, mit tud [+]

Gyenge irányíthatósággal, idegesítő és gépies ellenfelekkel, gyakran béna grafikával, illetve korántsem realisztikus hangeffektekkel találtuk magunkat egy térben, ami a bizalomgerjesztő kezdet ismeretében hatalmas kontrasztot mutatott. Idén azonban még bizakodóbban ülhettünk le a gép elé, hiszen nem csak egy átöltöztetett ráncfelvarrás volt képben, hanem a sajátról Unreal Engine 4-es motorra cserével sok szempontból teljesen új alkotás ígérete lebegett szemünk előtt. Sajnos akkora változások nem történtek, amekkorákat vártunk.

Külső nézetben olykor furcsák az elmosások...
Külső nézetben olykor furcsák az elmosások... [+]

A grafikától nem vártam sokkal többet a tavalyinál, jó esetben az embernek arra kell koncentrálnia, hogy lehetőleg minél jobb pozícióban maradjon a saras pályán, nincsenek olyan végtelenbe nyúló, sima egyenesek, amik mondjuk egy pályaversenynél remekül kihasználhatók a környék szemrevételezésére. A motorok és a motorosok kialakítása továbbra is átlagon felüli, a többibe pedig tényleg nem akartak sok erőforrást áldozni, így inkább egyszerű és kicsit elmosott minden. Nem tartom kizártnak, hogy ezzel a motoros szemszögéből próbálták megalkotni a tompuló külvilágot, ez viszont a külső kameranézettel sajnos szöges ellentétben áll. Egyébként van belső nézet is, de a szűkösre vett látószög miatt itt nagyon nehéz érezni, hogy mi történik a motorral – főleg ugratókon –, és felerősödik az a darabosság-érzet, ami az irányítás kapcsán jön elő igazán. Egyébként tagadhatatlan előnye ennek a kameraállásnak, hogy nem látszanak benne olyan bakik, hogy a teljesen saras pályán tökéletesen kivehető a hátsó gumi mintázata, és a fehér sárvédő is teljesen tiszta marad.

...belsőből pedig sokszor nem azt látjuk, amit kellene
...belsőből pedig sokszor nem azt látjuk, amit kellene [+]

Hiszen nem a grafika miatt nem igazán jó a játék, hanem az irányítás miatt. A tavalyi verziónál billentyűzettel próbálkoztunk, egyértelmű is volt, hogy nem lehet olyan finom beviteleket eszközölni, mint egy kontroller analóg karjaival és potmétereivel, az idei Xbox One-os verzión azonban kiütköznek a problémák: nem nagyon ismer átmeneteket a kormányzás, nehézkesen érezhető a fék, a gáz is olyan, hogy vagy semmire nem elég, vagy túl sok – főleg a nagyobb méretosztályokban. A súlyponttal nehéz játszani, és mivel az ellenfelek jellemzően továbbra sem nagyon vesznek tudomást rólunk, nagyon durván kell vezetni ahhoz, hogy előnyre tehessünk szert. Ha pedig nem adja ki, akkor a pálya széléről figyeljük, ahogy elúszik a versenyünk. Vagy cammogunk, figyelünk az ívekre, az ugratókra és minden apróságra, ez esetben viszont már a takarítók is hazaérnek, mire eljutunk a célba.

Ugratás közben figyelhetünk a látványra is, egy-egy szebb mozdulattal
Ugratás közben figyelhetünk a látványra is, egy-egy szebb mozdulattal [+]

Visszatérve az irányításra, az is kiszámíthatatlan, hogy hol és miként viselkedik a pálya. Vannak helyek, ahol a fizikát megszentségtelenítve érezzük azt, hogy halhatatlanok vagyunk, de amikor egy szemre is gyönyörűen kidolgozott döntött kanyarba normál tempóval, nem bután belefékezve tesszük oda a motort, majd kihullunk, azt nehéz feldolgozni. Amikor másodszorra, majd harmadszorra is átéljük, akkor rájövünk: ez ilyen. A játékidőt azonban rendkívül megnöveli, hogy az újraindítás sem könnyű, és az igen hosszú töltési idők sem adják meg azt a folyamatos, könnyed érzést, amivel megbocsáthatóbb lenne, hogy egy pályát többször is abszolválnunk kell, mire össze tudunk fűzni 2-3 értelmes kört.

A rendkívül jó testreszabhatóság továbbra is a játék előnyei közé tartozik A rendkívül jó testreszabhatóság továbbra is a játék előnyei közé tartozik
A rendkívül jó testreszabhatóság továbbra is a játék előnyei közé tartozik [+]

Ezek persze megszokható dolgok, tisztában kell lennünk azzal, hogy a motoros szimuláció egy rendkívül nehéz műfaj, szóval örüljünk annak, hogy többféle motor közül választhatunk, a 2016-os idény összes pályáját kipróbálhatjuk, és ha végigszaladunk a kampányon, akkor az első szponzortól elkezdve a profi csapatig és gépparkig végigjárhatjuk a versenyzők rögös útját. Vagy csak felütünk egy szabadon választott pályát, és próbálgatjuk, mire vagyunk képesek. Van még egy országokat versenyeztető Monster MXON mód, online opciók azonban aligha, és jelenleg letölthető tartalmakból is nagyon szűkös a felhozatal.

Továbbra is azt kell mondanunk, hogy egy hiánypótló alkotás középszerű megvalósítását látjuk magunk előtt, a látvány nem éri meg kimondottan a nagyon hosszú töltési időket, a motorok és a versenyzők fizikája pedig olykor tréfás szinten mászik el a realitástól. Sajnos hiába az Unreal 4, megmaradtak azok a hibák, amik az előző MXGP-t tették feledhetővé, mindezt figyelembe véve pedig túlzónak tűnik a konzolon 20 000 forint fölötti árcímke.

Az MXGP 3 - The Official Motocross Game PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg.

Pro:

  • A motokrossz rajongóinak szinte egyetlen mentsvára;
  • rendkívüli testreszabhatósággal, hivatalos licencekkel.

Kontra:

  • Hosszú töltési idők, közepes grafika;
  • olykor kiszámíthatatlan játékmenet.

60

szentkuti11

Azóta történt

Előzmények