Metal Gear Rising: Revengeance - Teszt

Kojima és a Metal Gear világa

Mire gondol az átlag gamer, ha felbukkan Hideo Kojima neve a játékiparban? Bár a mester több remekmű elkészítésében is részt vett, köztük például a Snatcher, Policenauts  vagy a Zone of The Enders sorozat, mégis legtöbben a Metal Gear-hez tudják kötni a nevét. Mit is alkotott Kojima konkrétan? Egy vadonatúj világot, melynek a története egészen a hidegháború éveitől kezdődően, egészen a közeljövőig, a 2018-as évekig játszódik.

30 évnyi kusza (de élvezetes) történet, mely időszak alatt olyan sok minden történt, hogy nem kevesebb mint 29 cím tartozik a történelemhez, plusz készülőben van jelenleg még egy. (illetve valószínűleg kettő, de hivatalosan csak egyről tudunk). Természetesen ebbe a cirka 30 címbe nem csak videójátékok, hanem visual novellek, mobiltelefonos részek, valamint arcade játékok is beletartoznak, de mind-mind hozzátesz többet-kevesebbet a világhoz.

A legelső epizód még 1987-ben jelent meg MSX2-re egyszerűen csak Metal Gear néven. A grafika a mai viszonylatban kezdetlegesnek tűnik, mégis népszerű volt.

Aki szeretné esetleg kipróbálni, annak nem kell mást tennie mint beszereznie a Metal Gear Solid HD pakkot, ugyanis a nagyfelbontású részek mellett ott lapul az első két része is a játéksorozatnak.

Na de térjünk is vissza a jelenkorba.  Hideo Kojima legutolsó, Playstation 3 exkluzív játéka a sorozatból a Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots volt, mely még 2008-ban jelent meg. Mint a korábbi részek, úgy ez is egy stealth-action játék, vagyis a hangsúly inkább a lopakodáson és a csendes likvidáláson volt.

A megjelenés után hosszabb ideig csend volt a nagygépes fronton, egyedül PSP-re jelent meg egy előzmény rész, mely a Peace Walker címet kapta. Ugyanebben az évben az “Electronic Entertainment Expo”-n, vagyis az E3-on bemutatták a legújabb Metal Gear Solid játékot, a Rising-ot. Az előzetesből láthattuk hogy nem a korábbi főszereplőket irányíthatjuk, hanem a Metal Gear Solid 2-ben debütált új harcost, Jack-et, vagy kódnevén Raident. A bemutatóból hamar kiderült, hogy az új nagygépes rész szakít a hagyományokkal, és a lopakodás helyett, a színtiszta akcióra helyezi a hangsúlyt. Ennek kezdetben nem minden rajongó örült teljesen, de a 4. rész bizonyos Raiden vs. Gekko vs. Vamp harca után, mégis sokan látták volna szívesen, ha egy különálló játékban is irányíthatják a fél-cyborg katonát, és mindent szétkaszabolhatnak a kardjával. Az új részben ugyanis pont ez lett a cél, hogy mindent amit lehetséges elpusztíthassunk a fegyverünkkel.

A fejlesztést még a Kojima Productions kezdte el és mindent megtettek hogy megvalósíthassák a legmerészebb terveiket is, de sajnos a technikai problémák nem tették ezt lehetővé, így hosszas huzavona után lepasszolták a játék készítését, amit végül a Platinum Games vett át. Nem ismeretlen a készítők neve a játékosok előtt, hisz olyan remekműveket tettek le az asztalra, mint a Vanquish, Bayonetta, vagy az Anarchy Reigns. (bár utóbbi annyira azért nem szerepelt túl jól a pénztáraknál)


(Figyelem! Bár törekszem rá, hogy teljesen spoiler-mentes cikket írjak álltalában, akaratlanul is muszáj írnom a történetről. Így aki semmit nem szeretne megismerni a játék történetből lapozzon az utolsó oldalra, ahol is az értékelő táblázatot találja meg.)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények