Live for Speed bemutató

Autók, pályák, versenyek

A teljes játékban jelenleg 20 autó van. Amennyiben jól tudom, az összes egy-egy valós, az igazi életben is létezőről lett lemásolva, például az FZ50-nek nevezett kocsi egy Porsche 911 és az UF1000 pedig egy Mini Morris, ezt a vak is láthatja. Egyes hátsókerekes monstrumokban van kipörgésgátló és boxutcalimiter is. Az autókon belül vannak kategóriák, tehát vannak olyan 2-3 kocsik melyek szinte ugyanazon a szinten vannak, tehát körülbelül ugyanolyan köridőket lehet produkálni velük, így olykor van szabad választás, hogy melyik verdával vágjunk neki és az erőfölények sem változnak.

Sok és változatos pálya van. Nem árt ismerni őket, mielőtt versenyzik rajtuk az ember, mivel sokszor beláthatatlan részeken kell menni 200-250 km/h-s sebességgel és kellemetlen olyankor nekimenni a falnak. Összesen 30 pálya van melyből 24-en fordított irányban is lehet versenyeket rendezni. Vannak speciális területek: egyik pályán driftet lehet gyakorolni, másikon gyorsulni lehet és van olyan is, ahol alapból egy nagy üres tér van, amolyan parkoló és te építhetsz pályát, pontosabban szlalom pályát. Gumiabroncsokat kell kerülgetni, és ha nekimész az egyiknek, időbüntetést kapsz, itt természetesen a gyorsaság és a pontosság a lényeg.

A verseny normális esetben kvalifikációval kezdődik. Az, hogy mennyi időnk van gyors kört futni, az a szerver beállításaitól függ. Itt sokat számíthat a már említett autóbeállítás. Általában kvalifikációnál kevesebb benzint rakunk az autóba, hogy könnyebb legyen. Emellet általában a beállítások egy részét sem árt megváltoztatni, hisz itt például terhelhetjük a kerekeket annak érdekében, hogy gyorsabbak legyünk, hisz csak 2-3 kört kell maximum kibírniuk. A kvalifikáción elért eredmények alapján felállít minket gép a rajtkockákhoz, és így indul az éles verseny. A rövidebb futamok olyan 5 körösek szoktak lenni, a hosszabbak pedig 30-40 is akár. Be lehet állítani kötelező boxkiállást, ahol lehet kereket cserélni, tankolni esetleg az autó sérüléseit megjavítani (de inkább nem kell összetörni). Egy-egy ilyen hosszabb verseny már nem csak arról szól, hogy mennyire tudunk vezetni. Sokat számít a taktika, kezdésnél mennyi benzinünk van, mikor menjünk ki a boxba, kell-e kerékcsere. Még egy jó dolog: ha a gumik kopottak, vagy túlhevültek, lehet érezni, hogy mennyivel rosszabbul kanyarodik a verda.

Sajnos egyjátékos módban a gépi játékosok elég buták. Pontosabban a mesterséges intelligencia hülye. Szerencsére már sokat javítottak a helyzeten a patchekkel, de nem állítanám, hogy élvezetes lenne ellenük a verseny. Ezt a játékot szinte csak interneten szabad játszani, egyjátékos módnak esetleg akkor van értelme, ha egyedül, botok nélkül szeretnénk gyakorolni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt