FUSE előzetes

Kevesebb mint egy hét választ el minket már csak a FUSE rajtjától, mely úgy tűnik, hogy az Insomniac egyik újabb ékköve lesz. PlayStationös berkekben nem ismeretlen a nevük, sőt, mondhatni az egyetlen stúdió, amely megannyi sikeres exkluzív címmel szolgált már három Sony asztali konzolgenerációnak is. Az ő fejükből pattant ki Spyro, nekik köszönhetjük a Ratchet & Clank epizódokat és a nagyszerű Resistance szériát, azaz mondhatni aktív szerepet játszottak a platformok felfuttatásánál. A kezdetektől fogva élvezték a japán vállalat támogatását, de a felvásárlás az 1994-es megalakulásuk óta elmaradt, szinte érthetetlenül. Új játékukkal pedig így már egyet előreléptek, ugyanis a FUSE elejétől fogva be volt jelentve Xbox 360-ra is, a PC kiamardt, de egyelőre elégedjünk meg ekkora váltással is, a csapatnak nem nagyon van tapasztalata PlayStationön kívül.

A játékot még 2010-ben jelentette be a stúdió és a rá következő E3-on látni is lehetett az akkor még Overstrike néven futó produktumot. Eleinte még rajzfilmesebb beütéssel látták el, de a fókusztesztek szerint az akkori koncepció nem állta meg a helyét, ezért is tettek egy élesebb váltást, az eredmény pedig sokkal realisztikusabb lett, dobták a rajzfilmes külcsínyt, kisebb hangsúlyt kapott a lopakodásos játékmenet és jobban ráfeküdtek a négy fős kooperációra, a végeredményhez pedig egy új név is járt.

Új kiadót is kellett találni a Sony Computer Entertainment helyére, ez pedig maga az Electronic Arts lett. Igen, az EA-t manapság fenntartásokkal kezeljük, sajnos nem alaptalanul. Ettől függetlenül az Insomniac nem engedett nagyobb befolyást a cégnek, így nem kell számítanunk sem Online Pass-ra, sem mikrotranzakciókra. DLC-k azért jönni fognak, de az már mire nem jön manapság.

A FUSE tehát egy third person shooter lesz, amelyben akár négyen is harcolhatunk válvetve a különböző képességű fegyverekkel felszerelt ügynökeinkkel. A sztori szerint még 1947-ben került egy idegen anyag a földre egy lezuhant űrhajó által, de a tudósok nem tudtak semmit sem kezdeni a semmi máshoz nem hasonlító anyaggal, ezért évtizedekig a Hyperion kutatóállomáson tartották a Fuse-nak elnevezett matériát, mire sikerült kombinálni a periódusos rendszer elemeivel. Ahogy az lenni szokott, ez nem maradt titokban, így egy szép napon megszakadt a kapcsolat a Hyperion állomással és a kirendelt Overstrike kommandós csapat tagjainak is hamar inkább a túlélésre kellett koncentrálniuk. A lezuhanó helikopterből négyen menekülnek meg, névszerint Dalton Brooks, Isabella Sinclair, Jacob Kimble és Naya Deveraux. A lerombolt Hyperion állomáson nem sok minden maradt épségben, de a kutatóknak hála maradt számukra négy Fuse-alapú fegyver, ami ki is emeli harcstílusukat. A hasonszőrű kooperatív játékokban a játszható karakterek általában csak névben, külsőben különböznek, de itt mindenki különböző egyéniség, ami meg is látszik a viselt fegyvernek hála.

Dalton egy Mag Shield nevű fegyverrel lett felvértezve, amely fő képessége egy mozgó pajzs, amit átereszti társai lövedékét, de az ellenfelek támadásait elhárítja. Izzy Shattergunnal lett felvértezve, ennek lövedékei becsapódva kristályokat képeznek, amelyek bezárják az ellenfeleket, a katonákat a levegőbe is emelik, szabad prédát nyújtva belőlük, de fel is robbanthatóak. Naya a Warp Rifle-vel osztja az áldást, ami apró fekete lyukakat képez, melyekből egy tucatot kilőve, egy szobát is ki lehet pucolni. Jacob rendelkezik az egyik leghagyományosabb fegyverrel, az Arcshottal. Ez egy nyílpuska, melynek a lövedékei a Fuse és a higany házasságának köszönhetően átrágják magukat húson, páncélon, de még a falak többségén is.

Láthatjuk, hogy minden karakter egyedi megközelítést kíván és, hogy a csapatmunka nem elhanyagolható. A május 8-án kijött demóban meg is csodálhattuk a játékmenetet és én ez alapján lettem szkeptikusból rajongó - pontosabban már nagyon várom a játékot, mert az Insomniac nagyon odatett a sablonos alapötletnek és a demó alapján élvezhetőre is sikeredett a program. Én Izzyvel mentem a legtöbbet (és nem azért mert vörös a haja meg jól néz ki), mert előre féltem, hogy az esetlegesen gyenge AI miatt nem tudok majd előrébb jutni. Sajnos számításaim bejöttek, a mesterséges intelligencia nagyon gyengén fog teljesíteni a végleges verzióban is. A csapatmunka fogalmát nem nagyon ismerik, az ellenfeleket jóformán egymagam szedtem le, sokszor közelharci kivégzéssel kényszerből, mert elfogyott a lőszerem. Gépi társaim pontatlanul is lőttek, Dalton meg a maga védelmére használta csak a Mag Shieldet, egyedül csak akkor jöttek segíteni, amikor fel kellett kaparni a földről vagy amikor a script beindította öket az ajtók aktiválására. A FUSE tehát leginkább barátainkkal lesz élvezetes, de akkor nagyon, mert maga az akció pörgős, a csapatmunka meg meghálálja magát.

A demó még egy dologba engedett betekintést, ez pedig a grafika. Látszik, hogy az Insomniac honnan indult, a látvány több mint korrekt, meglepetésemre a fény-árnyék effektusok is lenyűgözőek voltak, ami pedig nem erőssége a PS3-nak. A boxos verzióról nem tudok nyilatkozni, de az vagy ugyan ilyen szép, vagy csúnyább, mert az Insomniac már elég otthonosan mozog a Sony platformján. A hangok is rendben voltak, a lövések, robbanások tiszták, az Overstrike csapat kommunikál egymással. Technikai téren nem lehet majd belekötni a FUSE-ba.

Elég hosszú ideig készült a FUSE, de az eddig kiszivárgott információk, a demó és az Insomniac referenciái alapján megérte rá várni. Május 31-től kereshetjük a polcokon a játékot, Xbox 360 és PlayStatiom 3 platformokra, a hezitálók pedig nyugodtan próbálják ki a demót.

Azóta történt

Előzmények

  • Fuse - Videó előzetes

    Hónap végén érkezik az akciójáték, mely elsősorban a csapatjátékot követeli majd meg.