Final Fantasy Type-0 HD teszt

Kasza és ostor

A csapatunkat alkotó, 12 harcosból álló katonai szakasz a prológban aratott fényes győzelmet követően az Agito akadémia növendékei lesznek, innentől kezdve pedig időnk fele részét a különféle katonai megbízásokra fordítjuk, a másik felét pedig iskolai életünk tölti ki. Dumálhatunk a csini egyenruhás csajokkal, órákat vehetünk, chocobo-tenyésztésre vagy arénaharcokra adhatjuk a fejünket, kalandokat kereshetünk az akadémia falain kívül, vagy akár a korábbi küldetéseket is újrajátszhatjuk. Minden teljesített küldetés után kapunk néhány órányi szabadidőt, amit tetszésünk szerint tölthetünk el. Ez az óraszám nem valós időben telik, hanem minden szabadidős tevékenység fix órányi időt emészt fel – egy beszélgetés két óránkat veszi el, egy kirándulás a random harcokkal övezett vadonban pedig már hatot.

A tápolási lehetőségek tehát közel végtelenek, ám erre nem vagyunk rákényszerítve. A fő oka annak, hogy néha muszáj a küldetéseken túl is csatázni az, hogy a tucatnyi csapattagunk, illetve a két vendégdiák külön-külön fejlődik. Minden csapattag teljesen egyedi fegyverekkel és képességekkel rendelkezik, és bizony nagyon nem mindegy, hogy a puskával, az ostorral vagy a pallossal felszerelt pajtást visszük a misszióra. A csaták valós időben zajlanak, automatikus támadásgombbal, illetve varázslatszerű képességek egyre szélesedő arzenáljával. A pontos időzítés mind a védekezésben, mind a támadásban fontos lesz – bár a rendszer az első órákban túlontúl egyszerűnek tűnhet, pár óra, és rá leszünk kényszerítve a taktikázásra, és ha kell, társaink feláldozására. (Tartalékos társaink ilyenkor csatlakoznak, game over csak akkor van, ha mindenki elfogy.)

Final Fantasy Type-0 HD
Ha nagyon szorul a hurok, egy társ feláldozásával hatalmas lényeket, eidolonokat idézhetünk. [+]

Sajnos a kézikonzolos verzió multiplayer lehetőségeit kivették a HD-kiadásból, de a Type-0 még így is igen szórakoztató és tartalmas. A játékidő még a kézikonzolos stílusú, checkpointokkal telitömött, jobbára lineáris küldetésekkel is vagy 25 órát vesz igénybe, ráadásul az iskolai életet alaposan kiélvezhetjük ezen túl is. Az egyedi – legalábbis e szériában az – hangulat bőven ellensúlyozza a kicsit monoton missziókat, a rémes kamerát, vagy a több órára is nyúló oktató szakaszt. Még így is van néhány Japánban megragadt kiváló PSP-játék, de a Type-0 lefordítása így is a legjobb választás volt.

Pro:

  • Hangulatos, magával ragadó sztori
  • Remek fejlődési- és harcrendszer
  • Változatos iskolai tennivalók
  • FF15 demó jár hozzá

Kontra:

  • Technikailag nincs a csúcson
  • A teljes sztoriért két végigjátszás kell
  • A kamera szörnyű

80

Azóta történt

Előzmények