F1 2016 teszt (Xbox One)

Teremtsünk legendát

Az angol Codemasters 2010 óta lát el bennünket a Forma-1 hivatalos videojáték változatával, és bár a sorozat mindig is szilárd alapokon nyugodott, a nagy áttörés valahogy elmaradt. A széria kezdett elszürkülni, aztán amikor úgy tűnt, sikerül felrázni a korabeli F1-es autók és pályák szerepeltetésével, ez az ág is elhalt. Az új konzolgeneráció kiváló lehetőséget adott arra, hogy új alapokra helyezzék a sorozatot, volt is egy év kihagyás (az igencsak jellegtelen F1 2014 csak előző generációs konzolokra jelent meg), ám a visszatérés nem sikerült tökéletesen. A tavalyi F1 játék nagyszerűen nézett ki, szintet lépett (immár konzolon is a 60 fps-t célozták meg), de tartalmilag borzasztóan hiányos volt. A kódolás mesterei azonban hallgattak a visszajelzésekre, tudták, hol kell javítani, és most elénk tették az eddigi legjobb Forma-1 játékukat.

F1 2016 Xbox One

Papíron természetesen nem sok minden változott, hiszen ez mégiscsak egy hivatalos, licenszelt videojáték, amit igencsak korlátok közé szorítanak a sportág szabályai. Megkapjuk a teljes 2016-os szezont az összes pályával, csapattal és versenyzővel. Visszatérő elem a karrier mód és a biztonsági autó, újdonság viszont a virtuális biztonsági autós szabály (VSC), de kapunk felvezető kört, sőt még manuális rajtolási lehetőséget is. Olybá tűnik, mintha a fejlesztők egy hosszú ellenőrzőlistán mentek volna végig, és gyakorlatilag mindent beletettek a játékba, amit a közönség valaha is hiányolt. Az igazán zseniális dolog nem is ez, hanem az, ahogy ezt a kismillió funkciót és lehetőséget egy elegáns, modern produkcióba öntötték.

A játék sava-borsa a karrier, amiről mindjárt részletesebben is értekezünk, de a tisztesség kedvéért azért vegyük sorra a többi játékmódot is. Teljesíthetünk komplett szezont egy választott versenyzővel is (ez független a karriertől), lehet menni külön versenyeket, küzdhetünk az idő ellen, és természetesen online multiplayer is rendelkezésre áll, ez 22 főt támogat, vagyis elméletben az egész mezőny elrajtolhat online versenyen is. A fejlesztők minden játékmódot tökéletesen oldottak meg, és nem voltak restek más játékok megoldásait sem átvenni. Time Trial módban például a világranglista hozzánk legközelebb eső szereplőjét rakja be mellénk a gép (akárcsak például a Forza Motorsport játékokban), és minél jobb köridőt érünk el, újabb és újabb riválisokat kapunk. Így ez a mód sem unalmas körözgetésből áll többé, van értelme gyakorolni és egyre jobb időket elérni.

F1 2016 Xbox One

Nagyszerűen működik az online mód is: nem kell sokat várni a következő versenyre, az autóválasztó képernyőn csak a még szabad ülésekből válogathatunk (tehát nem indulhat mondjuk húsz Ferrari), könnyen némíthatjuk a játékosokat, nincs lag – apróságok ezek, de mégsem: sok autós játék szenved ostoba hibáktól, ami az online játékot illeti, és lenyűgöző, hogy a Codemasters mennyire egyszerűen és elegánsan tudta megoldani ezeket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • MX Nitro teszt (PS4)

    A kerekek mélyen belemarnak a murvába és szélsebesen repítenek egy méretes rámpa felé, hogy több méterre emelkedjünk a földtől extrém figurákat bemutatva.

  • Micro Machines World Series teszt (Xbox One)

    A Micro Machines egykor a legismertebb sorozatok közé tartozott: az aprócska, otthoni környezetben száguldó autók hatalmas mókát jelentettek.

  • F1 2017 teszt (Xbox One)

    Menetrendszerűen érkezett a Codemasters Forma-1-es játéka, a brit fejlesztők pedig mindent beleadtak a 2017-es csomag tartalmát illetően, egyáltalán nem csak egy egyszerű frissítésről beszélünk.

  • Nyár végén jön az F1 2018 (PC, XO, PS4)

    A fejlesztők elmondták, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a rajongók véleményére és visszajelzéseire, hiszen ők azok, akik igazán tudják, mire van szükségük.

Előzmények