Dragon Age: Origins bemutató

Kicsomagolás, beállítások

A játékot kibontva megpillantjuk a nagyon szépen elkészített Stratégiai Útmutatót, amit ingyenesen kapunk a Dragon Age-hez, teljesen magyar nyelven. A4-es méretben, 200 oldalon leírva találhatjuk a játék minden részletre kiterjedő ismertetőjét. Ezért egy nagy piros pontot adok a hazai forgalmazónak, szép kis melléklet.

Magát a játékot egy ízléses fémdobozban kapjuk kézhez - feltéve, ha a Collector's Edition-t rendeltük -, melyben a játék korongjain túl egy Bonus Disc is lapul, mindenféle extrákkal, a "Hogyan készült?" videótól egészen az egyedi hátterekig. A csomag tartalmazza ezeken felül Ferelden térképét is textilre nyomtatva, valamint kapunk hozzá három kódot, amelyekkel további extra tartalmakat tölthetünk le a játékhoz. Kiemelendő a "Stone Prisoner" DLC, ami egy jó pár órás extra küldetésláncot és egy új karaktert ad az amúgy sem rövid programhoz.

A játék fő sztoriját nagyjából 50-60 óra alatt végig lehet játszani, a cselekmény folyamatosan zajlik, nincs benne üresjárat. Azt azért hozzá kell tenni, hogy a bejárható területeken nem mászkálhatunk teljesen szabadon, ahogyan azt az elődben megtehettük. Egyes helyszínek pedig csak akkor válnak elérhetővé, ha a hozzájuk tartozó quest is megvan. Az elérhető helyszínek is meglehetősen szűkösek, mindenhol láthatatlan falakba ütközünk. A pályákról pedig csak a megjelölt kijáratokon át tudunk kimenni és csak a kijelölt útvonalakon tudunk haladni. Aki szerette a Neverwinter Nights-ot - onnan származik a megvalósítás -, az ezt nem bánja, de az igazi szerepjátékosok, akik a nagy, nyílt terekhez szoktak, ezt zavarónak találhatják. Viszont a leszűkített játéktér miatt a látvány igencsak szép. Részletesen kidolgozták a környezet és annak textúráit, különös figyelmet fordítva a karakterek kinézetére. Elképesztő részletességgel kimunkált fegyvereket és páncélokat látunk, az arcjátékról már nem is beszélve. És ez tényleg örvendetes, mivel igazán üdítő látvány karaktereinket a nehezen megszerzett felszerelésben feszítve látni. És ha már a grafikáról beszélünk, akkor foglalkozzunk picit a gépigénnyel is. Őszintén szólva erről én személy szerint nem sokat tudok mondani, nálam 1920x1200-ban Full Grafikával, 8xAA-val és 16xAF-el röccenés nélkül megy, bár ezt én el is vártam egy Core i7-es rendszertől. A tesztek szerint a program a processzorra támaszkodik inkább, mint a videó kártyára, azaz egy két- vagy négymagos CPU-n lényegesen gyorsabban fut a játék, mint egy egymagoson. És ez igen csak dicséretes dolog, hiszen már egyáltalán nem kiváltság a többmagos processzor, még sincs olyan sok játék, ami ezt ki is használja. Az egyetlen negatívum, hogy a 6GB RAM mellett is elég sokat "áll" a gép a helyszínek között töltésre hivatkozva, és ez eléggé elszomorító.

Zeneileg szintúgy kiváló a program, ráadásul itthon a teljes játék magyar feliratot is kapott -hatalmas munka lehetett, ismét egy piros pont -, de említhetném a kasztonként eltérő felvezetőt, ami néhol felülmúlja még az élőszereplős filmeket is. A kezelőfelület szintén jól eltalált, művészi és klasszikus is egyben - PC-n legalábbis -, és mellette még igen jól kezelhető. Mindezek mellett azonban akad egy pár apróság, ami miatt mégsem kaphat 10 pontot a 10-ből nálam a játék. Az egyik ilyen dolog, amit hiányolok, az elődben már alkalmazott parancs-lánc, azaz amikor a karaktereknek egymás után több parancsot adhattunk ki. Ez innen sajnos hiányzik, és az AI néha még azt az egy dolgot sem hajtja végre tökéletesen, amire utasítani tudjuk a karaktert, és ez komolyabb csatákban kritikus is lehet. Azonfelül saját karakterünk ismét Néma Leventét alakít, azaz a mi karakterünk egyáltalán nem beszél. Sokan kritizálták a megjelenés napján letölthetővé vált tartalmakat is, mondván az egész csak a lehúzásra megy ki. Lehet hogy van benne valami, de pl. az előrendelők által ingyen megkapott Stone Prisoner nevű DLC egy új karaktert (Pala) és egy jó pár órás küldetéssorozatot ad hozzá az eredeti játékhoz, és ha a másik DLC - The Warden's Keep - is legalább ennyit ad, akkor az már szerintem megfontolandó alternatíva.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények