Dota Allstars - bemutató 1. rész

Sosem gondoltam rá, hogy ide is írjak valamit de megjött a kedvem mivel. Egy másik user, Parfümös már írt erről a Warcraft mordól de sokat kértek egy nagyobb, öszefoglaló írást ezért gondoltam itt az alkalom.
Nem is igazán a játék történetéről és fejlesztőiről akarok írni hanem a játékról magáról. Lehetne akár ''How to play Dota'' is az írás címe. Be szeretném mutatni a három ''kasztot'', pár kezdő itemet és leírni pár dolgot amit érdemes tudni és amire érdemes odafigyelni.
A játékban a cél az ellenséges csapat főépületének ledöntése. Elf oldalon ez a World Tree, Undead-eknél pedig a The Frozen Throne. A pálya maga négyszög alakú, a két bázis pedig a bal alsó és a jobb felső sokban található. Ezeket három út köti össze melyek menték tornyok állnak amikek le kell döntenünk, hogy közelebb kerüljünk az ellenfél bázisához. Persze nem magunkban fogjuk ezt tenni hanem segítségünkre lesznek creepek, vagyis a War3-ból ismert alapegységek amik főként golyófogónak jók. Nagyobb létszámban már elég erősek hiszen sok lúd disznót győz.
A játékban rengetek hős közül választhatunk, mindkét oldalon négy tavernából. A hősök száma folyamatosan növekszik az új verziók kiadásával. Három fajta Atribute van a játékban úgy mint Strenght, Agility és Inetelligence. A Strenght-es hős sok hp-val rendenkezik de általában lassabban mozog és támad. Agility-s hős pont az ellentetje. Az Intelligence-s heronak kevsebb a hp-ja és nem ütéssel érvényesül hanem varázslatokkal. Mindhárom kasztan megvannak az előnyei és a hátrányai is. Például az Intelligence-s hősnek kevesebb a hp-ja de varázslatokkal hatalmasakat tud nuke-olni. A Strenght-es hős sok hp-val rendelkezik de aránylag nagyokat sebez. Az Agility-s közepes hp, és aránylag nagy sebzés de ütés vagy lövés útján. Persze ezeket lehet változtatni a megvásárolt itemekkel.
Kiválasztottuk a hősünket, indulhat a harc. Kezdésnél érdemes egy Boots os Speed-et venni mivel a gyorsaság életet menthet. Ha mást akarunk akkor minden kasztank van egy nagyobn alap cucca ami kicsivel növelő a fő értékét (strenght, agility, int) és ezzel együtt a sebzését is. Az értékek magától adódnak: Damage, Armor, Strenght, Intelligence, Agility.
Persze egyértelmű hogy Agility-s hősnek is rakhatunk Stenght-es itemet ha azt akarjuk hogy több hp-ja legyen.
Az itemeket boltokban vehetjük meg és ezekből scroll-ok segítségével erősebb tárgyakat rakhatunk össze amitől még erősebben lesznek a hőseink. A scroll-okat négy árustól vehetjük meg a a kút mellett ahoá spawnolunk halál után vagy csak szimplán visszamegyünk felölteni a hp-t és manát vagy vásárolni. Van néhány tárgynak egy fontos tulajdonsága ami nem más az Orb Effect. Ez csak pár hősnél van meg alap skillben aminek van ilyen effect-je ami főleg a lövésünket határozza meg. Ha két ilyen tulajdonságú itemünk van akkor nem fog működni fontos hatásuk, például Life Steal vagy Corruption. Így kell folyamatosan cuccokat vásárolni ezzel növelve az értékeinket hogy minél ütőképesebbek legyünk akár több ellenséges hős ellen is egszerre.
Vannak még skilljeink is. Minden hősnek négy. Ezek lehetnek támadó, védő vagy támogató jellegűek. A negyedik skillez ulti amit hatos, tizenegyes és tizenhetos szinten kapunk meg plusz egy arany kereszt amire ha fejlesztünk akkor minden értékünk nő kettővel.
Pénzt az ellenséges creepek, hősök vagy tornyok leverésével tudunk szerezni de vannak a pálya egyes részein neutral creepek. A legerősebb ilyen creep Roshan aki 25-ös szintű (a mi hősönk is ezt a maximális szintet érheti el) és az újabb verzióbal már csak 200 aranyat ad fejenként és egy Aegis of Immortal nevű itemet amit csak tőle lehet beszerezni.
A játék addig tart amíg az egyik főépületet el nem pusztítja a másik csapat.
Nagyjából ennyi volna az első rész és az alapok. Ha van rá igénby akkor a következőben lehetne szó egy-két taktikáról és akár komplett buildeket is bemutathatnék. Akinek kedve támadt a játékhoz a legújabb mapot inne tudja letölteni:[link]. Infókért és tanácsokért pedig itt érdemes szétnézni:[link]