Crysis 3 - Teszt

Bevezetés

Anno mikor a Crysis legelső része 2007-ben megjelent, szinte azon nyomban etalonná is vált. Nem elsősorban a története miatt, hiszen ilyen téren egy teljesen átlagos sci-fi művet kaptunk, hanem a külcsín miatt. Hisz mindenki tudja, akkoriban a létező legszebb játék volt a Crysis, amit szinte csak pár ember tudott maximum beállítások mellett játszani. Maga a játékmenet is hozott természetesen újdonságokat, hisz a nanoruha mint speciális felszerelésünk, színessé tudta tenni a játékmenetet. A hatalmas dzsungel amit akkoriban láthattunk mondhatjuk, hogy egy hatalmas játszótér volt a játékosok számára.  A kiegészítő epizód a Warhead ugyanezt nyújtotta, azzal a különbséggel, hogy hála a magyar fejlesztőbrigádnak, még jobban optimalizálva lett az elődhöz képest.

A 2. résszel visszavettek egy kicsit a készítők, hisz az eddigi trópusi szigetet felváltotta a betondzsungel, konkrétabban New York városa. A változtatások ellenére gyönyörű játékot kaptunk, kár hogy történetileg kicsit megváltoztatták a dolgokat benne, de az összkép még így is kiemelkedő volt, - attól függetlenül hogy ismét egy átlagnál kicsit jobb sci-fi-t kaptunk -  a játékot kísért negatív visszajelzések ellenére is. Gondolom mindenki emlékszik a mesterségesen generált nagy gépigényre, a kezdeti DX11 támogatás hiányára, plusz arra hogy mint kiderült a PC-s tábor is egy konzolátiratot kapott. Ezzel magam is szembesültem amikor a játék telepítése után a nagyon elmés “Press Start” feliratot kaptam az arcomba, illetve a beállításoknál is otthagyták a “TV fényerő” állításának a lehetőségét.

Ettől függetlenül élveztem a játékot, de a grafikáján, és a multiplayer módon kívül nem tartottam túlságosan is kiemelkedő alkotásnak.
Most viszont megérkezett a 3. rész, lássuk hát mire is lehet benne számítani. A fejlesztők ígérete szerint kicsit visszatérnek az első részben látott szabadságérzethez, de mindezt szeretnék összehozni a 2. rész nagyvárosi környezetével is. Állításuk szerint a generáció legszebb játékát hozták össze nekünk, aminek futtatásához egy brutális PC-re lesz  majd szükség, de a konzolos változatok is szebben fognak majd muzsikálni mint a korábbi részek.

A játék kipróbálására egyébként két lehetőség is volt korábban. A PC-sek egy ALPHA verziót nézhettek meg, míg a nyílt BÉTA  multiplayer verziót már mindhárom platformon tesztelhették a játékosok. A próbajáték alatt látottak nem mindenkit győztek meg, de a fejlesztők ígérete szerint a teljes játékban kicsit más kép fogad majd minket. Lássuk tehát mit sikerült összehoznia a Crytek-nek a sorozat befejező epizódjában.

(megjegyzés: A játékot Xbox 360 platformon teszteltem, viszont a platformok között a grafikán, az irányításon és a multiplayer meccsek keresésén kívül nincs különbség. Ettől függetlenül a cikkben látható képek PC-n készültek. )

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt