Crysis 2 - Akció a köbön a városi dzsungelben

Bevezetés

Március második felében jelent meg multiplatform formában az FPS fanok legszebb grafikával rendelkező játékának folytatása. Az első részt a mai napig használják PC-n annak tesztelésére, mennyire is erős egy grafikus kártya. Erre azonban direkt nem akarok kitérni, mivel XBOX360-as tesztpéldány járt nálam. Roppant kíváncsi voltam, ugyanis a demó számomra elég nagy csalódás volt….Így izgatottan bontottam ki a játék dobozát, kíváncsian vártam, hogy a Crysis 2 mennyire lesz ütős élmény a gyengécske demó után. Annál is inkább érdekes volt szempontomból a dolog, mivel PC-n nekem az első rész nem igazán ment (diavetítésnek jó volt) konzolom pedig még nem volt abban az időben. Lássuk tehát mit is kapunk a pénzünkért.

Csomagolás:

Sajnos semmilyen speciális kiadáshoz nem volt szerencsém, így csak a sztenderd kiadásról tudok pár szót elmondani röviden. Kellemes borítója van, aminek a hátoldalán a játék képességeit is megtalálhatjuk. Itt feltűnhet a 3D-s támogatás lehetősége is. (Ezt sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni.) Kibontva találhatjuk a lemezt illetve a már jól megszokott kis használati utasítást, valamint egy Fight Night Champion promóciós kártyát.

Grafika:

Ha meghalljuk, hogy Crysis, akkor a játékos társadalomnak automatikusan az adott kor legmodernebb, legbrutálisabban kinéző grafikája ugrik be. Az előzetes képekből és trailerekből mindenki óriási ovációval és nyálcsorgatva várta a játék végleges verzióját. Először bekapcsolva a játékot, valóban csodaszép látvány fogad minket (főleg mikor kiérünk az utcára és a szemünkbe tűz a nap), de valahogy mégis az olyan nagy grafikai forradalmat közel sem éreztem, mint az első megjelenése idején. Továbbra is hangsúlyozom, hogy nagyon szép grafikáról van szó alapvetően, mindössze számomra nem sikerült vizuális orgia élményét nyújtani első szempillantásra. A karakterek kidolgozása teljesen rendben van, az elvárásoknak abszolút megfelelő. Legyen szó akár az emberekről, akár az alienekről, a karakterek kidolgozottsága mindig elég jól sikeredett. A város és a különböző helyszínek óriásiak, többféleképpen is irthatjuk az ellent. A fényeffektek valami egészen elképesztően jól sikerültek. Ahogy a játék elején kilépünk New York utcáira, és szemünkbe süt a nap, szinte érezzük az arcunkon a napsugarak erejét. Akár világos van, akár sötét a pályákon, a megvilágításra mindig nagy hangsúlyt fektettek. Roppant látványosak a robbanásos effektek is, valamint nagyon jól eltalálták, hogy a különböző felületen, a különböző típusú fegyverekhez tarozó töltények hogy viselkednek. (néha messziről úgy különböztettem meg, hogy milyen erős aliennel van dolgom, belelőttem 1-2 töltényt  ) Valamint említés szintjén mindenképp meg kell emlékezni, az egyes részek közti átvezető animációkról, amik tényleg nagyon hangulatosak, és biztosítják, hogy a történet egybeolvadjon teljesen, ne érezzük úgy, hogy bárhol is megszakad. (én például sokszor észre se vettem hogy újabb pályához/fejezethez érkeztem, csak ha nagyon figyeltem)

Sztori

Nos ha már Crysis, akkor überbrutál grafika, nanoruha, speciális képességek, nah de sztori is legyen benne??? Áhh ugyan, ez úgyis leegyszerűsítve egy megyünk és sokat lövünk futurisztikus ruhánk speciális képességeit használva FPS játék biztosan…Nos nem. Legnagyobb örömömre, valamiféle sztorit is kapott a játék, azon felül, hogy meg kell mentenünk a földet az idegenektől (még ha nagyon leegyszerűsítve ez is a lényeg). Részletekbe nem szeretnék belemenni, mindenesetre viszonylag „izgalmas” a sztori, ha van egy kis angoltudásunk is mellé és értjük mikor miről van szó. Természetesen azért nem kell Mass Effect-szintű történeti vezetést várni tőle, de számomra egy egészen kellemes csalódás volt. (vagy lehet csak szimplán eleve kevesebbet vártam, így könnyebb volt pozitívan csalódni?:) )

 

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények