Bridge Constructor Portal teszt

A hídember

Ötéves az első Bridge Constructor reális fizikát utánzó, hídépítő szimulátor, persze a gravitációnak kitett építkezés évtizedek óta jelen van a konzolokon, a számítógépeken, újabban pedig a telefonokon. Az elérhetetlen helyekre portálok segítségével eljuttató logikai platformjáték, a Portal pedig kereken tíz éve jelent meg, és ennek apropójából, a Valve áldásával és a ClockStone Software fejlesztésében meg is született a két puzzle-t összeházasító őrület: a Bridge Contstructor Portal!

Az Androidon, iOS-en, Linuxon, macOS-en, Windowson, Nintendo Switchen, PlayStation 4-en és Xbox One-on is elérhető, egyszemélyes mérnökjáték sokaknak már akkor könnyet csal a szemébe, amikor első indításkor az Aperture Science állásinterjúján találják magukat. Elég egy rossz válasz, és munka helyett megsemmisítés a pályázó jutalma, ám ha a válaszok elnyerik a munkaadó tetszését, hamar belefut a játékos a legendásan rosszindulatú és csípős humorú mesterséges intelligenciába, GLaDOS-ba. Ő az ugyanis, aki elmagyarázza, mi a teendő az Aperture Science vélhetőleg teljesen értelmetlen célú tesztszobáiban, ami egyébként borzasztóan egyszerű: a vállalat roppant értékes szállítójárműveit eljuttatni A-ból B pontba, lehetőleg emberáldozat nélkül. Lehetőleg, de nem kötelezően.


[+]

Persze a dolog mégsem fenékig tortahab, hiszen a hídépítés során mindenféle akadályok, gyilkos folyadékok, sortüzelő robotok, miszlikbe aprító lézerek és már csapdák állják a járművek útját – ismét: különösebb értelem nélkül, persze GLaDOS-nak is el kell foglalnia magát valamivel. A szállítóautók sofőrjei és utasai egyébként annak ellenére roppant lelkesek, hogy totálisan feláldozhatók és a kimeríthetetlen munkaállományból lecserélhetők – ők minden főnök álma!


[+]

A pályák oldalnézetesek, és az előre meghatározott pöttyökből lehet a hídépítő vaselemeket, az útburkolatot és a feszítő acélkábeleket elkezdeni összelegózni úgy, hogy legalább az Aperture Science értékes járműveiben ne essen kár, miközben a végpontig eljutnak. A járgányok viszont repülhetnek, bukfencezhetnek, pattoghatnak és ütközhetnek az utasok örömére-bánatára, csak érjék el a végpontot. Ehhez pedig természetesen szükség lesz az ezúttal előre rögzített portálok használatára. Visszatér a Valve játéksorozatából a gyorsító és gumiszerűen pattogó gél, a játékos régi-új barátja, a több funkciós kocka, vagy épp az automatizált, sörtüzelő löveg, amely továbbra se tudja zokon venni, ha kicselezzük és megsemmisítjük.

Ismerős tort(úr)a, ismeretlen kihívásokkal

Hídépítő mesterként is roppant szórakozható visszatérni a Portal világába, és a pályák előrehaladtával legalább annyi fejtörő akad, mint a 3D-s puzzle idejében. Amikor kettő, három vagy négyféle portálkapu megnyílik, a lövegek mellett pedig lézerek, robbanóanyagok és egymást akadályozó járművek népesítik be a pályát, szegény beosztottak pedig újra meg újra ott hagyják a fogukat, az ember gunyoros mosollyal dőlhet hátra, az utolsó szelet bejglit vagy zserbót majszolva: tökéletes pihenőidős szórakozás a Portal hídépítős variációja, a jól megszokott hangeffektekkel és GLaDOS instrukcióival megfűszerezve.


[+]

A játékmenet négy részre osztható: építőfázisban, a lehetőségekhez mérten kell összeeszkábálni a továbbjutáshoz szükségesnek és működőképesnek vélt pályaelemeket, amelyre a gravitáció nyilván hatni fog, így mérlegelni kell a vasgerendák és az acélkábelek teherbírását a híd saját terhe alatt, illetve, amikor egy vagy több jármű végighalad rajta. Építkezés közben bármikor tesztelni lehet, hogy önsúlya alatt összeroppan-e a pálya egy vagy több hídja, majd pedig, szinttől függően útnak lehet indítani egy (vagy néha két) járművet. Ha a feláldozható munkatársak nem is, de a mindenféle buktatót átvészelő Aperture Science járművek elérik a végcélt, a pálya elégséges osztályzattal teljesül, így tovább lehet lépni.


[+]

A leglelkiismeretesebb mérnökök persze útnak indítják a konvojt is a maximális elismerésért, és elég hamar kiderülhet, hogy ami terhelést egy híd, egy járgány esetében kibír, öt robogó szállítóautóval nem feltétlenül. Az igazán lelkes Aperture Science munkatársak addig nem tágítanak, amíg végtelenített formában alkalmassá nem teszik hídjaikat a konvojok tovahaladására, bármi is legyen a vállalat célja a dologgal. Egyes szintek teljesítése után egyébként vissza lehet térni a korábbiakra, és újra nekimenni egy-egy feladatnak. Emellett meg lehet a játékosok között versenyeztetni, ki oldotta meg a feladatokat a legolcsóbban, a felhasznált elemek összköltsége ugyanis megjelenik.


[+]

Számítógépen, egérrel kifejezetten praktikus a hídépítgetés, mivel gyorsan, hatékonyan és precízen lehet az elemeket rendezgetni. Telefonképernyőn viszont picit kényelmetlenebb, már csak a kisméretű érintőpanel okán is. Építgetéskor így előfordul, hogy nem a kívánt pontra, hanem picit mellé kerül egy elem, ám az érintéssel, ujjhúzással és csíptetőmozdulattal kezelhető felületen gyorsan lehet korrigálni, a konzolokkal és PC-kel szemben a Bridge Constructor Portalt pedig az ágyba, a villamosra és a mellékhelyiségbe is magunkkal lehet vinni. A különféle platformokon, egy olcsóbb DVD film áráért megvásárolható hídépítgetés garantáltan emlékezetes marad, a fekete humort a fejtörőkkel kombináló új Portal játék után pedig azt kívánjuk, hogy a széria klasszikus, 3D-s variációja is folytatást kapjon.


[+]

Pro:

  • Igazi Portal hangulat GLaDOS-szal;
  • rengeteg kihívás, fekete humorral fűszerezve;
  • praktikus kezelés.

Kontra:

  • mobilképernyőn körülményesebb a precíz építkezés;

90

Bone123

Azóta történt

Előzmények