Battlefield Hardline előzetes

Counter-Field 1.6: Payday edition

Ez a pergősebb, árkádosabb játékmenet közelebb áll a riválishoz, mint a saját elődeihez, viszont a Battlefieldek rombolhatósága nagyon üdvözítő, még akkor is, ha azért jóval visszafogottabban is van jelen, legalábbis a béta pályáin. A Heist módban például egy bank széfje köré összpontosul a harc, melyhez többféle módon is hozzá lehet férni; megfúrhatjuk a széfajtót, de akár berobbanthatjuk a tetőt, vagy a oldalfalat is. Sajnos azért nem minden felület pusztul, hanem csak az, amit a készítők úgy gondoltak (legalább is a Heist pályáján, Conquest módban komolyabb a rombolás is), cserébe viszont a külső tér parkolóházaiba is fel lehet mászni és könnyedén levadászni a szajréval az evakuálási pont felé menekülő rablókat. A Hotwired játékmódban a járművek kapnak nagy hangsúlyt, itt ugyanis egyes mozgó autók az elfoglalandó „bázisok", de pontot csak akkor kapunk, ha tövig nyomjuk a gázt. Amíg mi a huzattól lobogó símaszkban, bömbölő rapzenével kísérve száguldozunk fel s alá, az ellenfélnek csökkennek a pontjai, tehát a cél, hogy minél tovább a csapatunk fennhatósága alatt legyenek ezek a járművek. Persze az autókat ki lehet lőni, amik aztán újratermelődnek a pálya különböző szegleteiben. Vezethetünk kamiont, sima személyautót, sportkocsit, páncélozott csapatszállítót, motort, és helikoptert is, de sajnos a pályákon parkoló díszlet autókat nem. Mondjuk, ha azt vesszük, hogy az autók fizikája jelenleg egyszerűen borzalom, akkor ez lehet nem is olyan nagy baj. Alapvetően jópofa lehetne ez a játékmód, még a fizika ellenére is, ám emellett a tempó mellett picinek tűnnek a pályák, amelyeken, ha nem figyeljük állandóan a kistérképet, akkor pillanatok alatt kirepeszthetünk a játéktérről. Lehetett volna kicsit több kreativitást vinni a dologba, hogy mondjuk a rendőröknek valamiféleképpen meg kellene állítaniuk az autókkal menekülő rablókat, akár kordonokkal, helikopteresen üldözve, de semmi ilyen extrával nincs felturbózva a multi.

Ezt a két, maximum 32 főre tervezett módot lehetett most kipróbálni a nyílt bétában, no meg a jó öreg 64 fős hagyományos Conquestet (Xbox 360-on és PS3-on továbbra is 24 fő a határ) egy apró viskókkal borított sivatagi városban, ami viszont hozta a BF életérzést is. A többi játékmód viszont inkább hasonlít egy felturbózott CS-hez, csipetnyi Payday életérzéssel meghintve; az 5 vs. 5-ös Rescue, illetve Crosshair meccseken egy játékos által irányított VIP személyt kell eljuttatni a menekülési pontra a rendőröknek, a rablóknak pedig értelemszerűen likvidálni kell őt; vagy pedig az elbarikádozott rablók túszait kell kiszabadítani a kommandóval. Egyik módnál sincsenel járművek vagy újraéledés, hagyományos CS-szabályok uralkodnak. Az utolsó játékmód pedig a Blood Money: itt a rendőröknek és a rablóknak is ugyanaz a feladatuk: minél több pénzt kell a furgonjukba tankolniuk adott idő alatt, fittyet hányva arra, hogy az egyik fél itt továbbra is rendőröket alakít...

Battlefield Hardline
Igazi bátorságra vall ilyen helyzetben a jelvényre hagyatkozni. [+]

Összesen kilenc pályát kapunk a fenti játékmódokhoz, melyek mindegyike tartalmazni fog Levolution elemeket, azaz lesznek látványosabb rombolódások. A béta pályái alapján sem ezek a jelenetek, sem a grafika összességében nem előrelépés az előző részhez képest, de reméljük, hogy ez csak a bétaállapotnak tudható be, és a végeredmény hozza majd a Frostbite 3 motor minden tudását. A fejlődési rendszer nem sokat változott, csupán a megnyílt fegyvereket és kiegészítőket még külön meg is kell vásárolnunk a meccsek után kapott pénzből, illetve a négy jól ismert kaszt ezúttal csak egyféle fegyvertípusból "válogathat". Kaptunk viszont új eszközöket, mint például a csáklya, amivel az épületek oldalát mászhatjuk meg, vagy a kilőhető drótkötél, melyeken átcsúszhatunk egyik tetőről a másikra, vagy akár az önmagunk feltámasztására képes adrenalin-injekció. A Battlepackek is visszaköszönnek, amiket ezúttal már a meccseken megkeresett pénzünkből bármikor vásárolhatunk (és persze a végleges verzióban talán valós pénzt is költhet erre, aki így képzeli az életét), és ugyanúgy XP löketeket is tartalmaznak, ám ezúttal már külön kasztokra lebontva aktiválhatjuk őket.

Battlefield Hardline
A fejlesztők múltja visszaköszön - az Ishimura nagyon ismerős nekünk... [+]

Megosztó játéknak ígérkezik a Hardline, nagyon sok múlik azon, hogy az egyelőre nem kipróbált elemek miként állnak össze egésszé. Hogy a kampány ezúttal tényleg megállja-e a helyét? Hogy látványosabb lesz-e a végleges verzió? Hogy sikerült-e még finomítani azokon a fegyver textúrákon, kicsit puhítanak-e még az autók irányításán, hogy mennyire lesz bugmentes hosszabb távon is a játék. Jövő hónapban minden kiderül!

A Battlefield Hardline március 19-én jelenik meg PC-re, PS4-re, PS3-ra, Xbox 360-ra és Xbox One-ra.

Azóta történt

Előzmények