Battlefield Hardline előzetes

A bankók már a spájzban vannak

Méghogy a háború sosem változik... hogy is lenne ez igaz, amikor ezúttal nem a svéd DICE fejlesztőinek kezei között formálódik az új Battlefield, mert ők gőzerővel dolgoznak a Star Wars Battlefronton és ki tudja, talán már a Battlefield 5-öt is elkezdték. Így kerülhetett a projekt a leginkább a Dead Space-ekről ismert Visceral kezeibe, akik azért nem teljesen műfajidegenek: a Battlefield 3 utolsó DLC-jét ők készítették el pár éve. Mindez persze változásokat is hoz, kezdve talán a legradikálisabbal: hadseregek összecsapása helyett a rohamrendőrség és a gengszterek közti csatározásba szólhatunk bele.

Bizonyos értelemben talán kár volt a Hardline-ra ráerőszakolni a Battlefield nevet (nyilván marketing-szempontból ez a nyerő ötlet), mert ez kissé megvezetheti a játékost, aki a megszokottaknak megfelelően egy elhanyagolható kampányra, viszont brutális többjátékos élményre számít, hatalmas nyílt területeken, rengeteg járművel, pusztítható pályákkal. Úgy néz ki, hogy jelen esetben ennek inkább az ellenkezője lesz a helytálló és egy ígéretes, fordulatos kampányt fogunk kapni, viszont az akár 64 résztvevő ellenére is viszonylag visszafogottabb többjátékos móddal. A sztorimód egy emberközelibb történetet mutat be, az egész történetvezetés is ígéretesnek tűnik a tévésorozat-hatású epizodikus tálalással, a missziók végén drámai cliffhangerekkel. A főhős egy gettóból felkapaszkodott srác, aki lelki megtisztulása után nyomozóvá lett és a régi korrupt társakat üldözi keresztül-kasul az Egyesül Államokban. És mivel mezei rendőr, nem pedig katona, néhol szükség lesz lopakodásra, vérontás nélküli munkára – amit külön jutalmaz is a játék. Ehhez kapunk néhány külön eszközt is, mint a figyelemelterelés céljából elhajítható tárgyak, az ellenfelek egy részét megadásra késztető jelvényünk, zajkeltők, bilincs, vagy éppen a kamerahackelő kütyü. Mintha a 24 menne a tévében, csak a ma esti műsor a Hardline, Nick Mendoza nyomozóval a főszerepben.

Battlefield Hardline
No persze ha lebukunk, akkor sincs óriási gond, nem kell bírói végzésért visszamennünk az őrsre, hisz előkerülnek a lőfegyverek, és minden megy tovább a maga jól ismert Battlefield útján. [+]

Tehát a Hardline minden eddiginél jobban fog koncentrálni az egyjátékos kampányra; Emmy-díjas filmrendező, két, szintén díjnyertes író, és több szaktanácsadó segítette a munkálatokat, a jól ismert szinkronszínészekről nem is beszélve. Mindez persze távolról sem garancia, láttunk már filmes szakértőket, más területen profi alkotókat megbukni játékkészítés közben, ám a Visceral eddigi játékai mindenképpen azt valószínűsítik, hogy a kampánnyal nem lesz gond. Nyilván nem lesz mentes a bődületes kliséktől, kiszámítható árulásoktól, bugyuta egysoros beszólásoktól, de a maga módján ez is szórakoztató tud lenni.

Battlefield Hardline
Bár talán a Battlefield 4 lenyűgözőbben nézett ki, hatásos pillanatokban, megrendezett jelenetekben itt sem lesz hiány. [+]

Mindezért cserébe viszont a multi talán kevésbé éri el a kívánt hatást, és nem hozza a Battlefield élményt - legalábbis nem a klasszikusat; ez valami más. Az elmúlt napok sokórányi játéka a nyílt bétában bebizonyította, hogy ez nem "igazi" Battlefield, nem szabad ugyanazt a monumentalitást várni tőle, mint a legutóbbi két résztől, de még csak ugyanazt a kajla káoszt sem, amit a Bad Company-epizódok hoztak. Viszont abban a pillanatban, hogy elvonatkoztatunk a tiszteletet parancsoló Battlefield előtagtól, és csak Hardline-ként tekintünk a játékra, máris egy üde színfoltot találunk a programban. Méltó kihívója lehet a Call of Dutynak a saját stílusában, végre járművekkel, rombolható környezettel, de mégsem óriási pályákkal, hosszas üresjáratokkal.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények